Snack & Uppdateringstråden :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Veigur är 10 år eftersom han var föl när jag praktiserade hos Tim (-02). :)

Jag löslongerade "lilla Röd" idag, och lustigt nog så håller hon sig runt mig på perfekt avstånd i högervarvet, i vänster så flyter hon iväg ut på spåret och åt andra håll, men duktiga häst sköter sig i skritt och trav som om jag hade henne i lina i högervarvet. :love:

Aha, det stämmer helt säkert :D Jag gissade mest, kom ihåg att han inte var gammal iaf :p

Jag har inga, rider 99 procent av gångerna ensam eller för tränare, resten av gångerna är jag typ ute och slackrider med nån kompis och vi mer babblar än rider. Sen vet inte ens om jag törs låta någon ta bilder och än mindre visa dem här där domen kan bli så hård :O

Jag är en ytterst medelmåttig fritidsryttare, så mycket är jag klar över :)

*kl*

Idag passade jag på att rida Filipus när medryttaren var sjuk, och vilket kanonjobb dem gjort med min häst! :love: Han som annars brukar vara lite stel och gärna lägger sig i grisepass var hur klockren som helst idag! Fick till ett fint mellantempo i tölten, och så passade vi på att gasa ordentligt i galoppen. Hur underbart som helst! :love: :love:

20121205_124400.jpg

Filipus efter ridturen, med sitt nya täcke som passar så himla bra! Fina prinsen! :love:

Efter ridturen borstade jag igenom B. Hon tycker det är så skönt att bli borstad. Hon brukar även gå lös efter mig i hagen, kommer när man ropar och kan bli lämnad ensam. Inga problem alls för min lilla fröken. :love:
20121205_1243481.jpg

20121205_124404.jpg

Jag kan kanske komma och fota dig någon gång om du vill :)
Fast nu är det ju snöyra men när det är bättre väder :)

Jag har inga, rider 99 procent av gångerna ensam eller för tränare, resten av gångerna är jag typ ute och slackrider med nån kompis och vi mer babblar än rider. Sen vet inte ens om jag törs låta någon ta bilder och än mindre visa dem här där domen kan bli så hård :O

Jag är en ytterst medelmåttig fritidsryttare, så mycket är jag klar över :)

Instämmer.
Men jag tror att domen blir mildare mot dem som inte låtsas vara duktigare än de är.
Om man påstår (som jag i glada stunder) att man tränar sin häst i piaff så bör man nog välja en bild som bekräftar det påståendet. Lyckas man inte få en vettig bild på en sektion med form och bärighet, bör man då inte lägga ut någon bild alls.

Om man är tydlig med att man är medioker (som jag också anser om mig själv - och brukar påpeka här gällande mina islänningar - de saknar en hel del!) så tycker jag inte att folk brukar vara så hårda.

De flesta hårda domar, tycker jag, handlar om folk som beskriver sin häst som super men som egentligen är medioker, eller uttrycker att hästen går perfekt men visar upp bilder i dålig form med dåligt bakbensarbete och liknande.

Och sådana gånger är jag också ifrågasättande. Om man påstår att ens häst tränar rörelser ur MSV eller svår dressyr, så bör man nog kunna visa hästen i åtminstone korrekt form med vettigt undersatt bakdel och huvudet i någorlonda läge.

Jag kan kanske komma och fota dig någon gång om du vill :)
Fast nu är det ju snöyra men när det är bättre väder :)

Vet inte om jag ens törs bli plåtad, men tack för erbjudandet :) Jag har superdåligt självförtroende när det kommer till ridning så jag är rädd att om det ser sämre ut än vad jag tror att jag inte kommer våga rida mer.
Låter kanske som jag överdriver, men så illa är det.

I tisdags kväll kom min nya hingst hem =)

Han är född 2010..
Så himla lugn å trevlig... :love::love:

429419_10151096979131901_1742137032_n.jpg

Åh, vilken manfager kille :love:

*kl*

Knäppte lite kort i hagen idag! :)

MIn sötnötar! :love:
DSC_0332-2.jpg

DSC_0330.jpg

DSC_0388.jpg

Senast ändrad:

*kl*
Vad fina era vinterbilder är! Härligt att vintern kommit till Sverige, nästan så att jag längtar hem lite. Nästan.
Idag var en intensiv dag, tränat 11 hästar och alla var så duktiga! Kul med unghästarna, det går verkligen framåt med dem i träningen.
De fyra treåringarna kommer bli superfina.

sadel1-700x525.jpg

Här är Spölur med sadel för första gången, totalt obrydd.

loftur2-700x525.jpg

Här är Loftur, en åttaåring jag tränar som är superfin, men verkligen behöver lösgöras och börja använda kroppen rätt. Riktigt fina gångarter.

Vet inte om jag ens törs bli plåtad, men tack för erbjudandet :) Jag har superdåligt självförtroende när det kommer till ridning så jag är rädd att om det ser sämre ut än vad jag tror att jag inte kommer våga rida mer.
Låter kanske som jag överdriver, men så illa är det.

Äsch då du verkar ju ha fina pållar :)

*KL*

Tog en bild på hästarna när jag var ute och gick med barnvagnen och hunden igår. Tyckte den blev mysig :)

399176_4136288652494_299149204_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
500
Senast: Glimra
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Övr. Hund Ja, enligt dig alltså! :) Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
11 703
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar