Snack & Uppdateringstråden :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråden :)

Brukar alltid vara sugen på att åka till Jämtland på vintertölt (både Gneistis och Dilles men det har aldrig blivit av hittills (tycker vägarna inåt landet känns lite jobbiga i vintermörkret.)

Vi får väl se om jag kommer mig iväg i vinter

Brukar alltid vara sugen på att åka till Jämtland på vintertölt (både Gneistis och Dilles men det har aldrig blivit av hittills (tycker vägarna inåt landet känns lite jobbiga i vintermörkret.)

Vi får väl se om jag kommer mig iväg i vinter

skulle ju vara svinkul om vi blev ett gäng från buke så man kunde ha någon liten träff samtidigt. Jag brukar vara med på både gneistis och dilles men dilles vet man ju aldrig om det blir av fören ett par veckor innan och Gneistis blir jag lite snål, känns långt att fara 15 mil enkel resa för att rida typ 5 min (hästarna jag rider är rena mulle hästar så har ingen plan på att faktiskt komma någonstans poängmessigt) men det är ju två roliga grejer som ändå ger mig och mina mulle hästar lite omväxling från all skog :grin:

skulle ju vara svinkul om vi blev ett gäng från buke så man kunde ha någon liten träff samtidigt. Jag brukar vara med på både gneistis och dilles men dilles vet man ju aldrig om det blir av fören ett par veckor innan och Gneistis blir jag lite snål, känns långt att fara 15 mil enkel resa för att rida typ 5 min (hästarna jag rider är rena mulle hästar så har ingen plan på att faktiskt komma någonstans poängmessigt) men det är ju två roliga grejer som ändå ger mig och mina mulle hästar lite omväxling från all skog :grin:

Även om jag är norrlänning så tycker jag 15 mil enkel resa är mycket

Jag går på Dille och kan avslöja att den 17 februari blir det tävling här!! :)
Klart att du ska komma, vi treor tänkte tjäna lite pengar så vi kan ta studenten i sommar ;)
Jag tänkte tävla både på Dille och Wången, vi brukar va ett gäng härifrån som åker till wången och det är så kul när man får hejjaklack.

Kná är som sagt hemma nu. Jag börjar försiktigt med markarbete och tömkörning så att hon får spana in omgivningarna och "landa". Och så att vi får vänja oss vid varandra igen, hon har ju varit utlånad sedan augusti 2011. Det kommer att ta ett tag att vänja sig vid att ha två hästar igen, så länge det nu varar. Så småningom ska jag lägga ut henne på annons, men jag skjuter upp det hela tiden. :) Men det känns roligt också, även om det kommer att bli mycket jobb.

Jag går på Dille och kan avslöja att den 17 februari blir det tävling här!! :)
Klart att du ska komma, vi treor tänkte tjäna lite pengar så vi kan ta studenten i sommar ;)
Jag tänkte tävla både på Dille och Wången, vi brukar va ett gäng härifrån som åker till wången och det är så kul när man får hejjaklack.

Härligt!!! då ska jag bara lös problemet med att jag flyttar upp till åre på tisdag och hästen står kvar här så svårt att träna men vem vet jag kanske tigger åt mig en låne häst någonstans :p

Men sen brukar det ju vara enklare att sälja på vår/sommar så det är väl inte helt dumt att vänta heller :) Jag har haft två i 1,5 år nu och är def van vid det. Funderar ibland på om inte en till skulle vara en god idé :D

Då skulle det inte bli mycket tävlande av för min del. Inte för att jag tävlar särskilt mkt men 4 ggr om året brukar det iallafall fall bli ungefär

*KL*

Igår blev det en adventsmorgontur för mig, Laukur och vår hund Blaze. Han syns knappt på bilden för han är vit :p

154450_4111401790338_431429752_n.jpg

Nu har det blivit vinter på riktigt! Njuter av att slippa lera och regn! Vi har dåligt med snö som ni ser på bilden, men det ska komma till veckan om dom spått rätt. Då ska jag och Laukur ut och pulsa i snön :D

Idag har vi fått snö :D
Så nu väntar jag på att sluta jobbet så ja kan åka till stallet å ut å fräsa i snön med min ädla springare :D

KL

Åh, snart äntligen kommer Lokbrá! Dom ringde från lastbilen och sa att dom har en timme kvar. Herregud så jag längtar. Det kommer bli så mysigt. :love:

*kl*
Har det fantastiskt fint på Island. Vill aldrig åka hem.
Har 12 hästar i träning nu, fullt upp då Eggert och Sigrún är i Tyskland en dryg vecka. Helt otroligt hur mycket hästarna har utvecklats sen jag började med dem när jag kom. Unghästarna som knappt sett en grimma för två veckor sedan går nu att tömköra, longera, flyttar för tryck, följer mig lös, går att fånga i hagen osv osv. Så roligt!

Har blivit lite små förälskad i flera av hästarna. Kul också att stoet jag tränade i vintras visades i våras som femåring och fick en jättefin bedömning. Har ridit henne lite nu också - sjukt fin häst!

Lite bilder:
dynjandi5-700x933.jpg

treårig hingst efter Tenor

segull2-700x933.jpg

Riktigt fin femåring.

bradag31-700x525.jpg

En treåring som mest stod på bakbenen och vevade samt slog mot oss för två veckor sedan. Nu kommer hon i hagen.

bradag51-700x525.jpg

Jag och Eggert. Eggert på hingsten Draumur e. Saer (sjukt fin!) och jag på samma fux som ovan.

vader1-700x499.jpg

livet111-700x525.jpg

livet101-700x503.jpg

:love:

Så härliga bilder!!
Kl

Här hemma på Rinna är vi glada för igår kom snön! Tog min bandvagn Andi på en skritta-barbacka-i-grimma-tur och tog av ren lathet repgrimman med bara repet på ena sidan. Orkade inte gå ner i källaren o hämta tyglar... O det gick bra! Repet på höger bara så vi kunde styra ifrån bilar. Praktiskt med en häst som kan neck-reining är att man lätt flyttar åt vänster trots att man där inte har någon tygel, o skall man åt höger blir det den normala "ta i tygel"metoden.

wpid-dsc_0631.jpg

Jag firade oxå snön med att ta ut kameran. Ljuset var väl inte strålande men...
snoovakrandi.jpg

snoora.jpg

snoomejunderba.jpg

Låter så härligt! Måste försöka få till en resa till Islands så jag och sambon får uppleva en del av denna underbara ö :)

Härliga bilder! :)

Brolinskan: Vad härligt det låter! Den där fuxen var :love: :d

*kl*
Snön hittade hem till mig samtidigt som kylan. B tyckte det var riktigt skoj med snö och busade runt i hagen. Hon fick igång Filipus också. :D

I lördags var det första gången jag red Filipus på flera veckor, och han var så himla fin! Mina medryttare har gjort ett underbart jobb! :love: Vi töltade en lång sträcka och sen fick han sträcka ut i galopp, helt underbart var det! :love:

Här kommer lite bilder från helgen:
CIMG7653.jpg

CIMG7652.jpg

CIMG7647.jpg

CIMG7661.jpg

UNDERBARA vinterbilder!!! Men så mycket snö ni har!!! :eek: Var bor du? Här i Luleå har vi bara lyckats få ihop 3 cm ännu...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
500
Senast: Glimra
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Övr. Hund Ja, enligt dig alltså! :) Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
11 703
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022