SM Hermanstorp!

Sv: SM Hermanstorp!

Ja, herregud...nu är jag hemma! Vilken helg.....ner till fio på fredagen o var ju givetvis tvungen att följa med henne ut på kvällen...:angel: Blev ju liiiite väl sen kväll för att sen gå upp kvart i sex nästa morron!:eek:

Kommer till tävlings platsen o det första jag ser är Grå...min fina fina häst flyter fram i ridhuset med en älva på ryggen....fick snabbt torka ögonen o in o hälsa!

Sen ut o fram med filmkameran o LillBetti gör uppridningen klockrent! Fortsatte sen i samma fina stil med hästen framför hjälperna o så prydligt så prydligt...tyckte ju att det gick riktigt bra men jag svimmade nästan när protokollet kom o där står 77,3%!!!!!!!!!!!!!!!!!! som blev 33,6 straff o ledning. Slutade på delad etta med Falsterbodressyr kvalad DressyrDrottning (läs FT-nisse....:devil:) å det är väl inte fy skam?

Sen blev Grå lång som svåra året mot ett plank o rev grovt med bak men vadå? Första tävlingen ihop så det får vara förlåtet men jag mumlade till fio...måtte inte den rivningen sätta stopp för en blågul....Kunde inte sett mer in i framtiden om jag haft kristallkulan med mig.:angel:

Fick vänta hela dagen på att det skulle bli Grås tur i terrängen, pållen själv var förstås ute i sin hage o gottade sig medan Ägarinnan blev stekt i solen...men till slut var det dags.

Skickade upp Ryttarinnan i sadeln o jag bad en liten bön för mig själv...skuttade ut på terrängbanan med kameran i hand o strax var det deras tur....och han gick HUR SÄKERT SOM HELST!:banana: Det var helt underbart att se dem tillsammans där ute, avverkande hinder efter hinder som om de aldrig nånsin gjort nåt annat tillsammans....och eftersom flera andra inte gick lika bra så slutade det med en blå rosett! Duktig unge o duktig häst!

Sen att samma unge landar en blågul i SM idag måste ju helt klart bero på att hon fått sitta på Grå dagen innan....

Tack alla för alla fina kommentarer:bow:

Jag är rätt snurrig än, kan inte riktigt fatta att det hänt:love::love::love:

Idag är man rätt stolt mamma, uppfödare och tränare :banana:

Grattis alla medaljörer och särskilt till dottern:bow::bow::bow:

Dotter undrar om du kan lägga ut terrängen på Betti också innan lång färd mot Norrland börjar;)

Tak til alle i Hermanstorp RF for en helt fantastisk tävling!!! Vi återkommer gerne :D

Nogen idé hvem som var fotograf (ud over Sven Erik)? Jeg håber på flere billeder fra cnc1*...

Och den enda som stod för det rosa på hela helgen var ju jag :angel:

Det var naturligtvis därför det gick så bra för lillbetti :D

Förresten VAR är fotot på Nisse och lillbetti på den sanslöst roliga prispallen :p

Grattis till alla fina placeringar!!

Själv är jag jätte nöjd, min skötte sig kanon i dressyren! Fick 45 straff :)
Tyvärr blev han lite stark i hoppningen vilket gav 2 nedslag...
Nolla i terrängen på hinder och inom tiden, han var sååå fin. är super nöjd med min lilla bäbis!! :love::D

Tack alla för alla fina kommentarer:bow:

Jag är rätt snurrig än, kan inte riktigt fatta att det hänt:love::love::love:

Idag är man rätt stolt mamma, uppfödare och tränare :banana:

Stort GRATTIS! Såklart att du är stolt, det ska du vara! Skitkul att det gick så bra med bägge hästarna. :bow:

Att dessutom få hålla reda på mycket yr och nervös hästägare kräver ju en del det med! :D

*kl*

Vilka dagar det har varit! Sol värme och fantastiska ritter!!
Särskilda gratulationer till lill-Betti till en otroligt fin insats och fälttävlansnisse till två väldigt jämna och bra ritter och Murray med fina Sigge! :bow: :bow:

För mig och E gick det inge bra alls. P g a värmen red jag fram väldigt försiktigt till dressyren, kändes ok men under programmet höll hon på och fippla med bettet och stack ut tungan och la över bettet och kom bakom hand. Poängen blev ganska så blygsamma.. :o
Terrängbanan kändes helt ok, klurig men rolig. Jag gick igenom banan med Anneli på em före start och fick de sista instruktionerna och råden inför ritten. Skönt att få lite hjälp från en med mkt rutin.
Hästen var ordentligt laddad trots värmen och höll på att riva ner startboxen. Det flöt på bra, spetsarna, de smala stockarna (trångt mellan a och b!). Men sen på B-hindret i vattnet tog det bomstopp! Den hästen som ALDRIG stannar! Jag kände att hästen inte ville mer och då ville inte jag heller, luften gick ur mig helt och känslan att något inte stod rätt till kom omedelbart. Hittade inget fysiskt fel på henne direkt efter att vi gått av dock. Men igår var hon hostig och hängig :cry: Känner mig jättetaskig som red en häst som inte var helt 100 i värmen men glad att hon sa ifrån så att jag inte hade fortsatt med en trött häst som kanske hade gjort misstag längre fram.

Men den lilla räpan skötte sig och var pigg och glad trots en lååååång dag i trailern. Åkte hemifrån 0610 och red sen terrängen 1730 med hemfärd 1830. Hon var lite spänd men fin i dressyren, fick 66,3%, och genomgående positiv kritik! Sen tack vare Novalis coachning :bow: på framhoppningen så trodde jag på att vi skulle ta oss runt och även fast jag hade markkänning vid ett tillfälle så satt Novas "jävlaranamma tänk" i skallen på mig och jag höll ihop det in i mål!!
Lilla räpan var positiv men något konfunderad före start i terrängen. Jag gjorde "generalfelet" på hinder nr 2 och släppte stödet för hon kändes så bra och då blev det ett stopp där. Sen hoppade hon jättesött runt resten och öronen var spetsade och hon tyckte det var roligt! Red långsamt, det var hennes första start och tiden spelade ingen roll. Jättenöjd är jag med henne! :love:

Tack igen för "laddning" och hjälp innan hoppningen :bow:
Detta tar jag med mig! :banana:

Stort grattis till din fina fina häst, han såg helt fantastisk ut :love:

K-L

Grattis Frida till två kanonprestationer!

Även jag kom hem nöjd. Brunt sto var jättefin på framridningen till dressyren men blev skogstokig när vi kom ut till banan:cool:. När jag red runt banan innan start kom jag till halva långsidan innan hon kastade sig runt och stack åt andra hållet, antagligen pga att det bodde monster under domartornet... Tryckte förbi henne och fick startsignal direkt, tack så mycket:cool:. In på banan, spänd som en fiolsträng, och när vi vände från domaren blev det ett litet race och ett skutt innan jag fick håll på henne igen... Halva programmet var hon väldigt spänd, men jag är väldigt nöjd med att jag faktiskt fick det att släppa mot slutet och inte satt och spände mig själv. Fick även beröm för det i protokollet, vilket kändes roligt. 42,3 straff kändes väldigt givmilt:o. Nolla i hoppningen, och hon kändes faktiskt kontrollerbar! Låååång väntan på terrängen, med rosa axlar som följd:angel:. Brunt sto superladdad inför terrängen, brun ryttare hade glömt förbygeln och hade ingenting att hålla sig i:angel:, men det gick bra ändå. Var lite illa ute på trean... Superstark häst, skarp sväng och nära läge = bankade i rätt rejält:crazy:, men sedan blev det bättre. In i mål felfri och inom tiden, vilket gav en röd rosett:banana:.

Träffade under dagen Nova (såklart...), Fio (trevligt!), Betti och minibetti (Grattis igen!) och som hastigast Hunter (kastade mig över henne mellan hennes målgång och min start i terrängen:D)

:o Ooops! Glömde dig och Fjollan. Såg ju även Nisse (på pallen, bla), men fick ingen chans att hälsa.

Bra jobbat i lördags förresten! Hur är det med brännan:D?

Liknande trådar

Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
884
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 425
Senast: sorbifolia
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: hamilton1
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 494
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka