Sv: SM Hermanstorp!
*kl*
Vilka dagar det har varit! Sol värme och fantastiska ritter!!
Särskilda gratulationer till lill-Betti till en otroligt fin insats och fälttävlansnisse till två väldigt jämna och bra ritter och Murray med fina Sigge!
För mig och E gick det inge bra alls. P g a värmen red jag fram väldigt försiktigt till dressyren, kändes ok men under programmet höll hon på och fippla med bettet och stack ut tungan och la över bettet och kom bakom hand. Poängen blev ganska så blygsamma..
Terrängbanan kändes helt ok, klurig men rolig. Jag gick igenom banan med Anneli på em före start och fick de sista instruktionerna och råden inför ritten. Skönt att få lite hjälp från en med mkt rutin.
Hästen var ordentligt laddad trots värmen och höll på att riva ner startboxen. Det flöt på bra, spetsarna, de smala stockarna (trångt mellan a och b!). Men sen på B-hindret i vattnet tog det bomstopp! Den hästen som
ALDRIG stannar! Jag kände att hästen inte ville mer och då ville inte jag heller, luften gick ur mig helt och känslan att något inte stod rätt till kom omedelbart. Hittade inget fysiskt fel på henne direkt efter att vi gått av dock. Men igår var hon hostig och hängig
Känner mig jättetaskig som red en häst som inte var helt 100 i värmen men glad att hon sa ifrån så att jag inte hade fortsatt med en trött häst som kanske hade gjort misstag längre fram.
Men den lilla räpan skötte sig och var pigg och glad trots en lååååång dag i trailern. Åkte hemifrån 0610 och red sen terrängen 1730 med hemfärd 1830. Hon var lite spänd men fin i dressyren, fick 66,3%, och genomgående positiv kritik! Sen tack vare Novalis coachning
på framhoppningen så trodde jag på att vi skulle ta oss runt och även fast jag hade markkänning vid ett tillfälle så satt Novas "jävlaranamma tänk" i skallen på mig och jag höll ihop det in i mål!!
Lilla räpan var positiv men något konfunderad före start i terrängen. Jag gjorde "generalfelet" på hinder nr 2 och släppte stödet för hon kändes så bra och då blev det ett stopp där. Sen hoppade hon jättesött runt resten och öronen var
så spetsade och hon tyckte det var roligt! Red långsamt, det var hennes första start och tiden spelade ingen roll. Jättenöjd är jag med henne!