SM Hermanstorp!

Sv: SM Hermanstorp!

Fast precis som fio säger så fanns det bara (tack o lov...:cool:) EN bilincident o den var direkt efter vattnet och inte vid stockhindret. När man hade hoppat stocken så gick man också över vägen men mycket längre ned än där bilarna stod. (Fio o jag stod precis där så vi såg ju hela händelseförloppet men total missade att H red förbi stockhindret.)

O var ju stoppad jättelänge ute på banan så jag förstår om hans tid sen korrigerades, är ju INTE kul att få trava runt så länge där ute o tappa all geist man har så jag måste säga att han var väldigt duktig som sen red felfritt på hinder efter det.

Notera att det var ett ironiskt inlägg :p

Ang O så ifrågasätter jag inget alls.. :) Han var jätteduktig..

dock var det uppenbarligen lite förvirrat då hon rapporterade vad som sades :)

Blond?? du är inte blond..

Du är brunhårig med få ljusa hårstrån inblandade.

Notera att det var ett ironiskt inlägg :p

Ang O så ifrågasätter jag inget alls.. :) Han var jätteduktig..

dock var det uppenbarligen lite förvirrat då hon rapporterade vad som sades :)

Värre var väl ryttaren i debutant som kanske hade ca 10 stopp+ en helvetes massa istadighet ute på banan och ingen blåste ut henne :grin:

Fast de får ju inte lov att blåsa ut ekipagen, iaf inte hinderdomare om hästen inte stannat mer än 3 ggr på just deras hinder. Och jag antar att domarna vid första hindret inte dömde hennes anridningar som nya anridningar förrän då när den hoppade...sen kan ju vi tycka vad vi vill om det.:crazy:

Men däremot ute på banan är det svårt att stoppa en ryttare för en hinderdomare då de inte exakt vet att ekipaget stoppat på tidigare hinder.

Det är ju ryttaren SJÄLV som ska avbryta sin ritt o just denna ryttare har helt klart mycket på sitt samvete! Att ens försöka ta sig runt med en häst som är så ovillig som denna innebär ju också att hon utsatte både sig själv o hästen för fullkomlig livsfara. Den hoppade ju inte direkt väl på hindren....:eek:

hinderdomarna ska ju inte blåsa ut på eget bevåg (gud bevars) men var där inte domare och controller. Detta är ju en säkerhetsfråga ;)

Samtidigt så inser jag att det inte alltid är så lätt att veta om man har blivit dömd för 2 eller 3 stopp. Finns många ställen där domsluten är tveksamma. Att högt skrika "ett stop" borde vara regel. eller varför inte en flagga? Så man kan se om det är dömt stopp... Du kan ju inte ens fråga hinderdomare idag. :mad:

Internationellt blir man alltid stoppad numera :laugh:

Jodå det var controller och gud och alla inklusive ÖD som såg ritten, dom pratade i com-radion att hålla ett öga på människan bara eftersom hon hade stoppat så många ggr :angel:

Människan gjorde 3 klara anridningar mot hinder nr 1 och kom inte över någon gång, (vi hörde inte funktionären vad hon sa eftersom vi stod borta på vägen) sedan kom hon över på försök nr 4 och en bit bort mot hinder nr 2 där reste sig hästen och stod och snurrade försvann sedan ut i åkern och stod och snurrade och reste sig där ett tag innan hon slutligen kom fram till hinder nr 2 som hästen gjorde ett i stort sett stillastående helikoptersprång och likaså på hinder nr 3 sen gick den några hinder och fick slutligen 3 stopp på graven och då blev hon väl utesluten av hinderdomaren.

Senast ändrad:

E är jättefin som vanligt...synd med vattnet, det såg lika oförklarligt ut som det måste ha känts!

Å min lilla coaching påwni!:devil: Hon är jättefin men lite till kan du nog släppa på i tempo?

ha ha jo visst kan jag släppa på mer, det är en galopphäst så fart finns det :p
det var första terrängrundan för räpans del så jag tog det överdrivet långsamt, men nästa gång (om det nu blir någon nästa gång :devil:) så lovar jag mer tempo :d

Liknande trådar

Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
884
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 425
Senast: sorbifolia
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: hamilton1
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 493
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka