SM Hermanstorp!

Sv: SM Hermanstorp!

Här kommer albumet: http://www.pixbox.se/pic_show_id28315624.html

Fortsätter här: http://www.pixbox.se/alb_show_id1088138_page0.html.

Min personliga favorit:
28316201.jpg
;)

Ja hon hade den på dressyren när hon kom 10:a .... ;)

Den på bilden (som satt på i den felfria hoppningen) är Bettis egen :angel:

Finafina Sigge! :love: Vad skönt att det kändes bra den här gången då. Fick inte den nya följa med ner?

*kl*
Men jisses, ni menar att det var det som hände HM? Han låg väl i ledning inför terrängen? Ojoj, att det inte blev mer rabalder då, jag hade blivit gaaaalen. :devil:

Grattis alla bruna, gråa, svarta & röda (ingen glömd nu hoppas jag..) som gjorde bra tävlingar i sommarvärmen. :)

Tack :) Den nya hade hovböld i början av veckan så siktar på Enköping med honom och Lasse istället.

Ang. HM så, jo han ledde. Missade hindret eftersom han försökte jaga igen den förlorade tiden. Vilket såklart är förståligt att man tappar fokus. Svårt att protestera mot, tyvärr. Rent krasst borde han kanske brutit direkt när han upptäckte det och inte "accepterat" iom att fortsätta? Eller hur gör man i sådan situation? Jag hade aldrig kunnat tagit det så sansat som han verkade göra :o

Vi stod där o tittade...han hoppade vattenhindret o skulle sen komma upp o korsa vägen en bit bort för att fortsätta på banan...men han dyker plötsligt upp där vi nästan står o stannar, säger nåt till funktionärerna som tittar nervöst på varandra sen galopperar han iväg o vi tänkte..vad i hela friden hände nu?

Han fortsatte helt coolt runt banan fast i tämligen högt tempo..fullt förståeligt... o vi såg ju inte att han missade ett hinder utan läste bara sen i resultatet att han var ute.

Jag hade också blivit fullständigt galen o krävt att få rida om.

Saknade för övrigt SM-stämning, inga flaggor ingen pompa o ståt.

*kl*
Men jisses, ni menar att det var det som hände HM? Han låg väl i ledning inför terrängen? Ojoj, att det inte blev mer rabalder då, jag hade blivit gaaaalen. :devil:

:cool:pm:cool:

*kl*

usch så trist och vilken miss :(
det är min klubb som arrangerade och jag vet att dom slitit hårt som bara den för att ro det i land men det finns ingen ursäkt att missa bilar i terrängspåret.
känner mig skydlig själv för jag har inte haft någon tid att hjälpa till och avlasta med alla förberedelser :o

*kl*

usch så trist och vilken miss :(
det är min klubb som arrangerade och jag vet att dom slitit hårt som bara den för att ro det i land men det finns ingen ursäkt att missa bilar i terrängspåret.
känner mig skydlig själv för jag har inte haft någon tid att hjälpa till och avlasta med alla förberedelser :o

Just det Hunter för det var ju naturligtvis ditt fel!! för att något pucko parkerat på terrängbanan :devil:

Saknade för övrigt SM-stämning, inga flaggor ingen pompa o ståt.

funderade också igår på vad som kunde gjorts för att "rätta upp"
tänkte också på "rida om" men sen vill man gå en runda till i värmen?
kanske lämpligare att bara få rida om det missade hindret och visa att man klarar det, frågan är hur tiden skulle mätas?

håller med om att det kundte varit lite mer "stämning" med nationalsång, flaggor, kanske något "SM-minne"?

nä klart det inte var mitt fel direkt ;)
men jag önskar jag hade haft mer tid att hjälpa till före tävlingarna, under själva tävlingsdagarna var det svårt att hinna med något annat än att rida de två hästar jag hade med mig...

Han fortsatte helt coolt runt banan fast i tämligen högt tempo..fullt förståeligt... o vi såg ju inte att han missade ett hinder utan läste bara sen i resultatet att han var ute.

Rida om är väl att ta i, men jag kommer ihåg att Bettina Hoy fick ett stopp borttaget i Badminton för X-antal år sedan av någon anledning jag inte minns så han skulle ju lagt in en protest (jag vet inte om han gjorde det) för självklart tappar man fokus under ritten av en sådan sak. Jag menar fatta paniken när det står en bil där man skall rida :confused:
Jag vet inte vilket hinder han missade iof men det där grafitti hindret ligger nära till hands att kunna rida förbi.

Jag har också missat ett hinder på den banan utan att någon händelse har inträffat innan pga det är väldigt mkt hinder på en relativt liten yta, har något skett som stör innan så förstår jag mkt väl att han blev förvirrad där ett tag.

funderade också igår på vad som kunde gjorts för att "rätta upp"
tänkte också på "rida om" men sen vill man gå en runda till i värmen?
kanske lämpligare att bara få rida om det missade hindret och visa att man klarar det, frågan är hur tiden skulle mätas?

håller med om att det kundte varit lite mer "stämning" med nationalsång, flaggor, kanske något "SM-minne"?

Fast alla som såg ritten kan nog intyga att Hannes hade klarat både det missade hindret samt tiden :D

Jo men visst men det måste andå göras "rätt" så att det inte kommer protester från annat håll sen ;)

Jo men visst men det måste andå göras "rätt" så att det inte kommer protester från annat håll sen ;)

Självklart men det känns lite töntigt att gå ut senare och hoppa säg graffiti hindret (om det nu var det) som är typ max 110 högt och inte särskilt brett för att se om dom klarar av det :rofl:

*kl*

Sen kändes det inte helt övertygande när jag och nova gick banan och en hinderfunktionär kommer fram och frågar oss (!!) typ 10 minuter innan ** start hur hindret hon skall döma på ett SM skall hoppas :crazy:

Det fanns ett alternativ på det hindret nämligen , spetsen med grav. Nu fanns där en annan ryttare som snabbt insåg allvaret i händelsen och hade en grundlig genomgång av hindret.

Så att staben missade att det stod en bil i vägen kändes väl inte helt orimligt efter att ha insett att det inte har skett en grundlig genomgång med funktionärerna.

Senast ändrad:

*kl*

Sen kändes det inte helt övertygande när jag och nova gick banan och en hinderfunktionär kommer fram och frågar oss (!!) typ 10 minuter innan ** start hur hindret hon skall döma på ett SM skall hoppas :crazy:

Låter helt galet :crazy:
Alla hinderdomare som satt nu på SM skulle ha fått "utbildning" :confused:
Verkar tyvärr vara vanligt med orutinerade hinderdomare, minns vilket himla hallå det var på LAG-SM förra året....:(

Tja se på videon från strömsholm där den placerade ryttaren egentligen skulle varit utesluten om hinderdomaren hade kunnat sitt jobb :angel:

Låter helt galet :crazy:
Alla hinderdomare som satt nu på SM skulle ha fått "utbildning" :confused:
Verkar tyvärr vara vanligt med orutinerade hinderdomare, minns vilket himla hallå det var på LAG-SM förra året....:(

hrm och vi lämnade ändå inte in protest ifjol .. video fungerar inte som bevis. Vi hade filmbevis rakt bakifrån där man tydligt såg att Tilda var innanför pinnen som funktionären (som satt vid sidan på en spets, hurdumt nu det är.. "såg" att hon var utanför...). Det syns tydligt hur hon river den med foten. Tyvärr var det folk vid sidan om som dömde, hinderdomaren lydde dem.
Värst var när ÖD ändrade sej och helt plötsligt själv hade sett det, trots att hon på filmen har ryggen mot hindret.:o Konstigt att man vägrade det som bevis. :angel: och konsigt att man tappar förtroendet för vissa? (Både ÖD och "de som lekte hinderdomare")

Var nog bra för mitt hjärta och mitt blodtryck att jag var hemma :rofl:

Hur gör vi för att få detta att funka? Det är inte roligt nr det är så här.
Snart är det LagSM och även iår terrängen sist. Hur kul nu detta är...

Liknande trådar

Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
884
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 425
Senast: sorbifolia
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: hamilton1
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 493
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka