SM Hermanstorp!

Sv: SM Hermanstorp!

Jag måste ju säga att är grymt impad av hur du lyckades få med dig din nyfunna pojkvän (läs slav) en heldag i stekande sol med 10 timmars uppehåll typ emellan dina ritter och behålla honom lika glad och trevlig från början till slut. Vad är ditt knep :bow:

Haha ja hur du kunde glömma mig förstår ja inte, vi va ju ihopklistrade hela dan typ ;).. Jo du det sved rätt gott på axlarna på kvällen men nu e de lugnt, själv? :) Tack ska du ha å detsamma till dig, jag e mkt nöjd faktiskt...:) Men de vore ju trevligt om allt kunde klaffa ngn gång :D

Hehe ja fio antagligen va det nog så :)

Åhh grattis vad roligt med placering! :D

Jag visst inte vad du eller din häst hette så jag kunde inte spana in er tidigare på dagen och hälsa :o Men nu vet jag :D
Vi ses kanske i Ljuslingsbacken?

Ha ha jag lyckades på någon vänster få min man att ENSAM köra ner med E!
D v s lasta själv hemma och sen åka! Sen fick han äran att ta hand om hästen efter terrängen men då gick det inte så bra för han band henne i tränset i trailern när han skulle plocka av sadel mm och då slet häst sönder träns och tyglar och sprang bort till andra sidan ridhuset :o
Min man tror att det var Murray som lyckades fånga in henne....

Och här är den efterfrågade bilden på roliga prispallen (kolla in storlek på siffrorna...:D) och från vänster:

Lill-Betti
FT-nisse
Berta-Lotta

28310727.jpg

Det var så lite så...jag kanske ska starta eget "Coachföretag"....:D

Din lilla är jätte jättefin o när du har rumpan i sadeln hela tiden kommer ni bli ett farligt ekipage!:bump:

Ja varför inte utbilda dig till tränare? Seriöst alltså

Får väl skaffa klister så jag kan limma fast röva i sadeln då :rofl:
kanske jag behöver som verkar ha kommit in i en ny fas då jag ska ramla av till höger och vänster :o

Jag måste ju säga att är grymt impad av hur du lyckades få med dig din nyfunna pojkvän (läs slav) en heldag i stekande sol med 10 timmars uppehåll typ emellan dina ritter och behålla honom lika glad och trevlig från början till slut. Vad är ditt knep :bow:

Jag vet inte, har liksom aldrig lyckats förut (trots flera försök med andra objekt:angel:)... Tror att det finns flera delar i det hela...:
1. se till att pojkvännen är riktigt ny
2. berätta för honom innan tävlingen att du förvandlas till ett bitskt monster på tävling (så blir han positivt överraskad när du bara är lite lagom otrevlig och krävande)
3. skaffa pojkvän som tål att träffa vilt främmande människor som genast börjar mobba honom:devil:

Jag måste säga att jag också är grymt imponerad, fast av honom:bow:. Som du sa, glad och trevlig hela dagen, höll hästen (observera att vi talar om brunt stolligt sto) och servade med kavaj, vatten, mm hela dagen. Törs väl knappt berätta att han dessutom körde hem...:love::love:

Åhh grattis vad roligt med placering! :D

Jag visst inte vad du eller din häst hette så jag kunde inte spana in er tidigare på dagen och hälsa :o Men nu vet jag :D
Vi ses kanske i Ljuslingsbacken?

Tack! Det var roligt, tredje fjärdeplatsen i rad nu... Tänk vad bra det blir när hon slutar bocka i dressyren...:devil: Det var kul att ses lite snabbt:angel:. Jag kommer tyvärr inte till Ljuslingsbacken, ska till England (bokat medan jag trodde att jag inte skulle kunna rida fälttävlan förrän efter sommaren...:mad:), så du får hålla ställningarna:D

Och här är den efterfrågade bilden på roliga prispallen (kolla in storlek på siffrorna...:D) och från vänster:

Lill-Betti
FT-nisse
Berta-Lotta

28310727.jpg

Jag var sååå sugen på att stå på pallen:D. Funderade på att kliva upp när trean inte kom...:angel:

Jag vet inte, har liksom aldrig lyckats förut (trots flera försök med andra objekt:angel:)... Tror att det finns flera delar i det hela...:
1. se till att pojkvännen är riktigt ny
2. berätta för honom innan tävlingen att du förvandlas till ett bitskt monster på tävling (så blir han positivt överraskad när du bara är lite lagom otrevlig och krävande)
3. skaffa pojkvän som tål att träffa vilt främmande människor som genast börjar mobba honom:devil:

4. Det viktigaste; muta med snack om riktigt bra sex! :o

Jag planerar förresten en gruvlig hämnd för att du lurade mig att SPRINGA:eek: upp till prisutdelningen :devil:

4. Det viktigaste; muta med snack om riktigt bra sex! :o

Mmmm, vågade inte riktigt skriva ut det...;) Fast jag kan ju avlöja att när vi kommit hem (åkte 06.00 och körde in på gården hemma 21.20) och jag sedan varit iväg och jobbat:eek: så fick jag inte ens liv i den stackarn...:rofl:

Mmmm, vågade inte riktigt skriva ut det...;) Fast jag kan ju avlöja att när vi kommit hem (åkte 06.00 och körde in på gården hemma 21.20) och jag sedan varit iväg och jobbat:eek: så fick jag inte ens liv i den stackarn...:rofl:

Stackarn, han lär få veta att han lever! :rofl:

Grattis till alla -vilken helg det blev!

O sommaren var på en söndag i år det kan vi nog konstatera.:cool:

Mitt i all glädjeyra och hyllande gnager en sak i mitt lilla FTsinne:
HUR I HEL--TE KAN MAN SKICKA IVÄG RYTTARE PÅ BANAN NÄR VÄGEN SPÄRRAS AV BILAR????? :eek:

Jodå! En ryttare fann efter halva banan att det inte gick att komma fram för någon hade parkerat på ridvägen :mad::mad::mad:
-Nästa ryttare blev stoppad o fick stå o vänta i 10 minuter på banan :cry:

Vi skall väl vara glada när en förening bygger en ny **-bana o inte gnälla men det här kunde slutat hur illa som helst.

Man får ju vara glad över att det värsta som hände var att en ryttare fick sin dag förstörd -även om det inte är acceptabelt så är ju alla oskadade o kan försöka igen.

Förhoppningsvis blir det än läxa som alla TD o Controllers lär sej något av.

Sådär ja, däremed har jag hällt napalm på debatten! -låt diskusisonen blossa upp :p

/Max

Blir ingen diskussion om det för alla håller med...:devil:

Skämt åsido, det var ju en ren miss från säkerhetspersonalen som stod där att de inte hade kollat HELA vägen upp. Men sen så undrar jag...om du kommer med din bil till en tävlingsplats o inte ser EN ENDA annan bil stå där du tänkt att ställa dig...borde det då inte ringa en liten varningsklocka i ditt huvud att kanske KANSKE du INTE ska stå just där....:crazy:

Det var iaf väldigt synd om ryttaren o jag undrar om hindret h*n missade var innan eller efter händelsen?

Och lika synd var det om h*n som fick vänta där ute på banan fast det gick ju bra sen ändå som tur var!

KL

Stort grattis till alla fina ritter och placeringar!! :bump:

Min lilla häst har varit jätteduktig hela tävlingen igenom. I dressyren tyckte jag att jag gjorde lite för många småmissar men fick egentligen inga avdrag alls, får vara glad att hästen är så söt. Var väldigt nervös och åjade mig inför terrängen men det kändes trots allt bra innan start. Och så fin han var :love:. Jag red som planerat, allt flöt på och jag kunde konstatera att jag oroat mig i onödan. Red återigen ganska långsamt eftersom jag ville hinna med och göra rätt, att han är snabb vet jag så det tar vi när jag har mer rutin.Trots många ner i hoppningen hoppade han faktiskt bra, jämn i bjudningen och med hela vägen utan egentligen mest stolpe ut vilket såklart kändes trist eftersom jag låg ganska bra till. Stort lyft både från hans och min sida sen strömsholm så det kändes väldigt skönt.

Eftersom jag inte fattar hur man får ihop snuttar till en film så får det bli såhär:
Hinder 2, 3 & 4, hinder 6, 7ab, 8 & 9, snabbis på vattnet, hinder 16, 17 & 18abc, hinder 20, sista 2

Återkommer med lite bilder på juniorernas hoppning och prisutdelning.

Det var iaf väldigt synd om ryttaren o jag undrar om hindret h*n missade var innan eller efter händelsen?

Efter....

Det var tur att det var så fint väder och höll alla på så gott humör för det var mycket saker som man kunde skött på ett bättre sätt. Sen undrar jag vad regeln för kval till mästerskap fyller för funktion om vi ändå rider samma banor? :confused:

Hindret han missade var efter.

Han brukar ju inte missa hinder så kanske var han störd av händelsen -Inte så konstigt i såfall men det kan man ju inte veta så det är ju som det är

Men bara tanken på att skicka iväg ryttare utan att först verkligen kontrollera att banan är klar håller ju inte.

TD eller Cnt brukar ju susa runt på en 4x4 o kolla
Kan ju inte ta mer än ett par minuter
-O dessutom borde det varit avspärrat så man inte kunde komma in med bil överhuvudtaget.

-Fast en viss OS-ryttare viskade att hon som yngre hoppade över en bil med sin ponny Silver:cool::cool::cool::cool:
- Undrar ur nära "H" var att göra det den här gången

Nåväl, ingen blev skadad utom i själen så man får väl vara glad för det -men ändå tycker jag att på SM bör det vara bättre koll

Liknande trådar

Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
884
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 425
Senast: sorbifolia
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: hamilton1
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 494
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka