Stoppar du in pyjamasen i garderoben på dagarna?![]()
Jag har en separat hylla ja. Fast inte från och med nu, det får ligga under kudden istället.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stoppar du in pyjamasen i garderoben på dagarna?![]()
Det finns något som heter pyjamas-gömma, det är som ett litet kuddfodral eller liknande som man ska förvara pjamasen i när man inte har den på sig. http://www.tradera.com/item/2026/26...tt-broderi-kuddfodral-med-klaff-pyjamas-gommaJag har en separat hylla ja. Fast inte från och med nu, det får ligga under kudden istället.
Jag vill sy överdrag till två prydnadskuddar till sängen, skulle kunna göra en sån i samma tyg!Det finns något som heter pyjamas-gömma, det är som ett litet kuddfodral eller liknande som man ska förvara pjamasen i när man inte har den på sig. http://www.tradera.com/item/2026/26...tt-broderi-kuddfodral-med-klaff-pyjamas-gomma
Kanske kan vara något?
Jag vill sy överdrag till två prydnadskuddar till sängen, skulle kunna göra en sån i samma tyg!
Tack för tipset!
Ja jag skulle inte fixa att leva tillsammans med någon där vår nivå är så olika att vi inte kan komma överens på ett sätt som båda känner sig tillfreds med. Precis som att jag inte vill kompromissa mig olycklig på andra saker i livet heller..Men det hänger ju på att man ligger på samma nivå eller har pratat ihop sig om en nivå.
Ja det får ju stå för dig om du tycker att det känns bekvämt. Jag gillar inte riktigt när man har sina "områden" utan föredrar att man mestadels hjälps åt med det mesta.Jag har inga problem med att ställa all disk i diskmaskinen och tvätta all tvätt eftersom att sambon gör så mycket annat.
Lagar mat till oss varje dag t.ex.
Han ser t.o.m. till att jag har matlåda när han är borta på dagarna.
Och ja, jag är otroligt bortskämd.
Jag tycker nog inte att det är så självklart. Men framförallt så vill jag inte leva i en relation där man har sysslor uppdelade på det sättet utan vill leva med någon där det faller sig naturligt att man hjälps åt för att båda ska vara nöjda.Om någon part vill ha disken stökad på ett visst sätt och väldigt omedelbart så är det klart att denne får ta största ansvaret för att så sker. Så då blir det naturlig övervikt åt dens håll, eftersom denne har sina specifika och starka önskemål.
Nu vet jag att frågan inte ställdes till mig men..Vad gör du av byxor, koftor, stallkläder, arbetskläder och annat då? Tvättar du allt efter engångs användning. Jag använder underkläder en dag bortsett från bhar som används flera dagar. Linnen, t-shirts används flera dagar, koftor tvättas sällan (ull mår inte bra av att tvättas ofta utan ska vädras) och jeans och kjolar används någon vecka innan tvätt. Men sen har jag oftast inte samma uppsättning kläder flera dagar i rad utan varierar. Jag har också ganska många lager på mig (kallt på kontoret), så jag har linne, tshirt, kofta och sjal/halsduk på överkroppen tex.
Prydnadskuddar...till säng?
![]()
Är det inte det som heter "katt"?!
Det är tur att vi alla är olika![]()
Bor du i bara ett rum?Jag vill sy överdrag till två prydnadskuddar till sängen, skulle kunna göra en sån i samma tyg!
Tack för tipset!
Bor du i bara ett rum?
Jag går liksom ut ur sovrummet när jag inte sover, så jag ser ju inte egentligen hur det ser ut.
Det är ingen risk med det hos oss.Jag tycker dessutom att de flesta förhållanden där man resonerar som du tenderar att fasta i klassiska roller på ett eller annat sätt i alla fall.
Men det spelar ingen roll för mig, det ser jag ju inte när jag sover.Men prydnadskuddar gör ju att ett helt sovrum ser mycket mer mysig och ombonat ut.
Men det spelar ingen roll för mig, det ser jag ju inte när jag sover.
När jag är vaken så är jag inte där.
Är du student?Haha, hellre katt än prydnadskuddar!
Men på 22 kvm i stan kan man ju inte ha katt med gott samvete så då får det bli kuddar!
En liten undran..Hur mycket plockar och sorterar ni efter er respektive?
..
10 sekunder av dagen är INTE värt det besväret.När man kommer in och ska lägga sig syns det ju!
Jaha, good for you.Det är ingen risk med det hos oss.
Vi har så mycket eget för oss och har genom åren turats om med att t.ex. hålla varandra med bostad.
Efter 16 år så har det landat så här, det blir enklast för oss.
Maten blir godare om min sambo lagar den och han har ett behov av att få laga mat.
Jag har inte det behovet.
Jag gillar att fylla diskmaskinen vilket han är totalkass på.
Man skall inte heller göra våld på sig själv.
Så olika det är.jag skulle bli vansinnig om min partner förväntade sig att jag skulle fixa med mat eller ngt mer än han bara för att maten blir godare då. Man klarar sig fint på good enough..
Jag.Och liksom - vem "gillar" att fylla diskmaskinen?
Jag tror inte att folk generellt känner sig tvingade även när de sitter fast i traditionella roller. Det blir lätt oreflekterat eller att man sitter fast så hårt att man lärt sig gilla det.Så olika det är.
Min sambo älskar att just mata familjen.
Han har mat som intresse.
Jag.
Jag tycker att det är skönt att stuva undan skitig disk, trycka på en knapp och så blir det rena tallrikar med magi.
Med det så vill jag säga att det inte alls är säkert att någon känner sig tvingad att göra saker bara för att de gör sakerna.