Jag har aldrig haft det så rent och städat som när jag var student. Prokrastinering is the shit när det kommer till att få hushållssysslor utförda.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har aldrig haft det så rent och städat som när jag var student. Prokrastinering is the shit när det kommer till att få hushållssysslor utförda.
Fy så gott det låter! Men "bites" tycker jag låter rätt om man ser till engelskan (varför nu en helsvensk produkt ska ha ett engelskt namn). Det är väl typ "munsbitar" de menar, alltså bites - tuggor - munsbitar. Jag tycker att "Ballerina munsbitar" vore gulligt jag, men Ballerinas marknadsföringschef tyckte nog inte att det lät tillräckligt hippt och coolt.Men seriöst - bites, ser jag nu. Borde det inte vara bits?
När jag klagade på att jag tyckte det var tråkigt att baka matbröd, även om det blev gott så sa min kloka kompis att det finns de som lever på att baka till folk.En oerhört trist historia som bör hållas på en så låg nivå som möjligt.
Det finns alltid något roligare eller nyttigare att göra.
Åh såna ska jag köpa idagDe är riktigt goda! Helst när de kommer från kylskåpet.
![]()
Men seriöst - bites, ser jag nu. Borde det inte vara bits?
Ja, så är det förstås! Silly me. TackFy så gott det låter! Men "bites" tycker jag låter rätt om man ser till engelskan (varför nu en helsvensk produkt ska ha ett engelskt namn). Det är väl typ "munsbitar" de menar, alltså bites - tuggor - munsbitar. Jag tycker att "Ballerina munsbitar" vore gulligt jag, men Ballerinas marknadsföringschef tyckte nog inte att det lät tillräckligt hippt och coolt.![]()
Ha ha, det gör jag inte heller (borstar håret), sätter oftast bara upp det. Har väldigt rakt och glatt hår så det trasslar inte ihop sig eller så. Kammar igenom det emellanåt för att bli av med lösa hårstrån.Jag måste bara fråga vidare gällande det här med använda kläder i garderoben - bör man alltså inte lägga något som använts en gång?! Hur gör ni då med saker som jeans och övertröjor? De tvättar jag liksom max en gång i månaden, beroende på hur de använts såklart, så skulle jag ha alla mina "använda men inte smutsiga" kläder utspridda på stolar och golv så skulle jag knappt kunna ta mig fram i mitt sovrum tror jag! Jag är rätt pedantisk av mig, men lägger utan vidare in allt utom smutskläder i byrån/garderoben när jag byter om efter dagen.
För övrigt så är jag med dig gällande prydnadskuddar @As_Vegas - jag bäddar också sängen med prydnadskuddar varje morgon och glädjs av det varje gång jag går förbi sovrummet (vilket blir väldigt ofta, då det ligger granne med köket). För mig är att bädda sängen också ett bra sätt för mig att känna mig städad och i kontroll redan innan dagen riktigt hunnit börja. Det är lite som att borsta håret typ; en bra markering för att "nu börjar dagen".
De ska finnas med lakrits istället för kolasås också fast de fanns inte på min IcaÅh såna ska jag köpa idag. Och nä jag tycker bites passar bättre.
Rackarns då, jag som trodde att jag hade kommit på en riktigt universiell (ja, för kvinnor i alla fall) jämförelse där! Var på vippen att skriva "borsta tänderna" men kom fram till att det nog var liiite viktigare än att bädda sängen trots allt, så det vore inte rättvist som jämförelseHa ha, det gör jag inte heller (borstar håret), sätter oftast bara upp det. Har väldigt rakt och glatt hår så det trasslar inte ihop sig eller så. Kammar igenom det emellanåt för att bli av med lösa hårstrån.
Jag måste bara fråga vidare gällande det här med använda kläder i garderoben - bör man alltså inte lägga något som använts en gång?! Hur gör ni då med saker som jeans och övertröjor? De tvättar jag liksom max en gång i månaden, beroende på hur de använts såklart, så skulle jag ha alla mina "använda men inte smutsiga" kläder utspridda på stolar och golv så skulle jag knappt kunna ta mig fram i mitt sovrum tror jag! Jag är rätt pedantisk av mig, men lägger utan vidare in allt utom smutskläder i byrån/garderoben när jag byter om efter dagen.
För övrigt så är jag med dig gällande prydnadskuddar @As_Vegas - jag bäddar också sängen med prydnadskuddar varje morgon och glädjs av det varje gång jag går förbi sovrummet (vilket blir väldigt ofta, då det ligger granne med köket). För mig är att bädda sängen också ett bra sätt för mig att känna mig städad och i kontroll redan innan dagen riktigt hunnit börja. Det är lite som att borsta håret typ; en bra markering för att "nu börjar dagen".
Som vanligt när det kommer till såna här trådar, så kan man konstatera att det finns de som vill bo i röriga och mer eller mindre smutsiga hem och sen finns det de som vill bo i rena, prydliga hem och ingen av sidorna kan förstå varför den andra sidan vill ha den boendemiljö som de har.
Man behöver ju inte alltid förstå och begripa varför andra vill det de vill och trivs man i det hem man skapat så är väl allt frid och fröjd för vardera sida liksom.
Nej men fy vilken styggelse. Lakritsen alltså.De ska finnas med lakrits istället för kolasås också fast de fanns inte på min Ica![]()
http://www.expressen.se/halsoliv/halsa/seger-for-de-lata-darfor-ska-du-inte-badda-sangen/Vi bäddar aldrig sängen så våra barn vet nog inte ens att man kan göra detMen jag ska nog börja med det för att det känns prydligare, precis som att inte filtarna i soffan ligger i en hög jämt utan dom viker man ju ihop för att ska se trevligare ut.
Jag lägger också in använda men inte smutsiga kläder i garderoben igen. Arbetsbyxor som jag använder mycket men som tvättas sällan hänger på egna krokar för dom blir gärna smutsiga av pyssel ute och galen hundRidkläder har jag i en speciell låda där jag bara har ridkläder.
Det handlar inte om det.det finns de som vill bo i röriga och mer eller mindre smutsiga hem och sen finns det de som vill bo i rena, prydliga hem .
Och direkt drar jag slutsatsen att du sitter med huvudet så djupt i traditionella normer att du inte ens märker att de finns där..Jag tycker det håller utmärkt. Vägra är långt ifrån vad jag avser. Jag tycker att städning verkar vara ett stort intresse för många, som de prioriterar ganska högt. Att tvingas på det intresset verkar osunt.
Sedan om du verkligen menar "livets mest basala måsten", så är det en liten annan femma. Men det är ganska lite som krävs för att uppnå "livets mest basala måsten".
Ja det gör ju det. Jag har dock lärt mig att jag mår bättre av att städa lite och ofta än mycket och sällan. Dvs jag får mindre aggressiva utbrott då jag vill ta död på hela världen om jag slipper stå i flera timmar med hushållsarbete vid samma tillfälle.En oerhört trist historia som bör hållas på en så låg nivå som möjligt.
Det finns alltid något roligare eller nyttigare att göra.
*unfriend*Nej men fy vilken styggelse. Lakritsen alltså.
Och direkt drar jag slutsatsen att du sitter med huvudet så djupt i traditionella normer att du inte ens märker att de finns där..
Jag har extremt svårt att tro att det är många som har städning som ett stort intresse, genuint sådär.
Livets basala måsten som vuxen involverar för mig att sköta hemmet. Någon måste ju göra det vet du.
*oh no**unfriend*