Slarvig liten gubben..

Men seriöst - bites, ser jag nu. Borde det inte vara bits?
Fy så gott det låter! Men "bites" tycker jag låter rätt om man ser till engelskan (varför nu en helsvensk produkt ska ha ett engelskt namn). Det är väl typ "munsbitar" de menar, alltså bites - tuggor - munsbitar. Jag tycker att "Ballerina munsbitar" vore gulligt jag, men Ballerinas marknadsföringschef tyckte nog inte att det lät tillräckligt hippt och coolt. :down:

De är riktigt goda! Helst när de kommer från kylskåpet.

ballerina.jpg

Men seriöst - bites, ser jag nu. Borde det inte vara bits?
Åh såna ska jag köpa idag :D. Och nä jag tycker bites passar bättre.

Som vanligt när det kommer till såna här trådar, så kan man konstatera att det finns de som vill bo i röriga och mer eller mindre smutsiga hem och sen finns det de som vill bo i rena, prydliga hem och ingen av sidorna kan förstå varför den andra sidan vill ha den boendemiljö som de har.

Man behöver ju inte alltid förstå och begripa varför andra vill det de vill och trivs man i det hem man skapat så är väl allt frid och fröjd för vardera sida liksom.

Jag måste bara fråga vidare gällande det här med använda kläder i garderoben - bör man alltså inte lägga något som använts en gång?! Hur gör ni då med saker som jeans och övertröjor? De tvättar jag liksom max en gång i månaden, beroende på hur de använts såklart, så skulle jag ha alla mina "använda men inte smutsiga" kläder utspridda på stolar och golv så skulle jag knappt kunna ta mig fram i mitt sovrum tror jag! Jag är rätt pedantisk av mig, men lägger utan vidare in allt utom smutskläder i byrån/garderoben när jag byter om efter dagen.

För övrigt så är jag med dig gällande prydnadskuddar @As_Vegas - jag bäddar också sängen med prydnadskuddar varje morgon och glädjs av det varje gång jag går förbi sovrummet (vilket blir väldigt ofta, då det ligger granne med köket). För mig är att bädda sängen också ett bra sätt för mig att känna mig städad och i kontroll redan innan dagen riktigt hunnit börja. Det är lite som att borsta håret typ; en bra markering för att "nu börjar dagen".

Fy så gott det låter! Men "bites" tycker jag låter rätt om man ser till engelskan (varför nu en helsvensk produkt ska ha ett engelskt namn). Det är väl typ "munsbitar" de menar, alltså bites - tuggor - munsbitar. Jag tycker att "Ballerina munsbitar" vore gulligt jag, men Ballerinas marknadsföringschef tyckte nog inte att det lät tillräckligt hippt och coolt. :down:
Ja, så är det förstås! Silly me. Tack :up:

Jag måste bara fråga vidare gällande det här med använda kläder i garderoben - bör man alltså inte lägga något som använts en gång?! Hur gör ni då med saker som jeans och övertröjor? De tvättar jag liksom max en gång i månaden, beroende på hur de använts såklart, så skulle jag ha alla mina "använda men inte smutsiga" kläder utspridda på stolar och golv så skulle jag knappt kunna ta mig fram i mitt sovrum tror jag! Jag är rätt pedantisk av mig, men lägger utan vidare in allt utom smutskläder i byrån/garderoben när jag byter om efter dagen.

För övrigt så är jag med dig gällande prydnadskuddar @As_Vegas - jag bäddar också sängen med prydnadskuddar varje morgon och glädjs av det varje gång jag går förbi sovrummet (vilket blir väldigt ofta, då det ligger granne med köket). För mig är att bädda sängen också ett bra sätt för mig att känna mig städad och i kontroll redan innan dagen riktigt hunnit börja. Det är lite som att borsta håret typ; en bra markering för att "nu börjar dagen".
Ha ha, det gör jag inte heller (borstar håret), sätter oftast bara upp det. Har väldigt rakt och glatt hår så det trasslar inte ihop sig eller så. Kammar igenom det emellanåt för att bli av med lösa hårstrån.

Ha ha, det gör jag inte heller (borstar håret), sätter oftast bara upp det. Har väldigt rakt och glatt hår så det trasslar inte ihop sig eller så. Kammar igenom det emellanåt för att bli av med lösa hårstrån.
Rackarns då, jag som trodde att jag hade kommit på en riktigt universiell (ja, för kvinnor i alla fall) jämförelse där! Var på vippen att skriva "borsta tänderna" men kom fram till att det nog var liiite viktigare än att bädda sängen trots allt, så det vore inte rättvist som jämförelse :p

Vi bäddar aldrig sängen så våra barn vet nog inte ens att man kan göra det :o Men jag ska nog börja med det för att det känns prydligare, precis som att inte filtarna i soffan ligger i en hög jämt utan dom viker man ju ihop för att ska se trevligare ut.

Jag lägger också in använda men inte smutsiga kläder i garderoben igen. Arbetsbyxor som jag använder mycket men som tvättas sällan hänger på egna krokar för dom blir gärna smutsiga av pyssel ute och galen hund :angel: Ridkläder har jag i en speciell låda där jag bara har ridkläder.

Som vanligt när det kommer till såna här trådar, så kan man konstatera att det finns de som vill bo i röriga och mer eller mindre smutsiga hem och sen finns det de som vill bo i rena, prydliga hem och ingen av sidorna kan förstå varför den andra sidan vill ha den boendemiljö som de har.

Man behöver ju inte alltid förstå och begripa varför andra vill det de vill och trivs man i det hem man skapat så är väl allt frid och fröjd för vardera sida liksom.

Jag har full förståelse för att andra vill ha det annorlunda än just mig. Det vore väldans konstigt om andra tyckte exakt som jag i just det ämnet. Frågan är väl mer hur stora krav jag kan ställa på min partner (som bor i samma hushåll) att uppfylla min personliga dröm om boendestandard. Eller kan det helt enkelt få vara olika i både standard på olika områden och insats som jag argumenterar för?

Måste det vara en gemensamt överenskommen nivå i hela hemmet, som båda sedan delar exakt lika på att upprätthålla?

Vi bäddar aldrig sängen så våra barn vet nog inte ens att man kan göra det :o Men jag ska nog börja med det för att det känns prydligare, precis som att inte filtarna i soffan ligger i en hög jämt utan dom viker man ju ihop för att ska se trevligare ut.

Jag lägger också in använda men inte smutsiga kläder i garderoben igen. Arbetsbyxor som jag använder mycket men som tvättas sällan hänger på egna krokar för dom blir gärna smutsiga av pyssel ute och galen hund :angel: Ridkläder har jag i en speciell låda där jag bara har ridkläder.
http://www.expressen.se/halsoliv/halsa/seger-for-de-lata-darfor-ska-du-inte-badda-sangen/

det finns de som vill bo i röriga och mer eller mindre smutsiga hem och sen finns det de som vill bo i rena, prydliga hem .
Det handlar inte om det.
Utan om hur viktigt som man tycker att det är.
Om jag inte hade något bättre för mig så skulle jag ju städa.
Hellre det än att vara sysslolös.
Men jag har en massa bättre saker för mig.
Vilket alltid får mig att undra om de som städar hela tiden verkligen inte har något bättre att ta sig för?

Jag tycker det håller utmärkt. Vägra är långt ifrån vad jag avser. Jag tycker att städning verkar vara ett stort intresse för många, som de prioriterar ganska högt. Att tvingas på det intresset verkar osunt.

Sedan om du verkligen menar "livets mest basala måsten", så är det en liten annan femma. Men det är ganska lite som krävs för att uppnå "livets mest basala måsten".
Och direkt drar jag slutsatsen att du sitter med huvudet så djupt i traditionella normer att du inte ens märker att de finns där.. :meh:
Jag har extremt svårt att tro att det är många som har städning som ett stort intresse, genuint sådär.

Livets basala måsten som vuxen involverar för mig att sköta hemmet. Någon måste ju göra det vet du.

En oerhört trist historia som bör hållas på en så låg nivå som möjligt.
Det finns alltid något roligare eller nyttigare att göra.
Ja det gör ju det. Jag har dock lärt mig att jag mår bättre av att städa lite och ofta än mycket och sällan. Dvs jag får mindre aggressiva utbrott då jag vill ta död på hela världen om jag slipper stå i flera timmar med hushållsarbete vid samma tillfälle.

Och direkt drar jag slutsatsen att du sitter med huvudet så djupt i traditionella normer att du inte ens märker att de finns där.. :meh:
Jag har extremt svårt att tro att det är många som har städning som ett stort intresse, genuint sådär.

Livets basala måsten som vuxen involverar för mig att sköta hemmet. Någon måste ju göra det vet du.

Jag tror istället att det är ganska många som har en hög ambition i att hålla hemmet rent och skinande.
Jag hoppas att det är parat med ett stort intresse för städning, annars verkar det kunna vara ganska negativt och ångestframkallande. Då skulle man nog må bättre om man tippade ned ambitionen rejält.

Att då överföra den ambitionen via krav på partnern verkar mest vara ett dubbelfel.

Liknande trådar

Relationer Min syster har två små barn, äldsta är 2år. Pappan är väldigt passiv och nästintill ointresserad av barnen. (Och av syrran som det ser...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 207
Senast: ekra
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka