Slarvig liten gubben..

Jag lägger också mina kläder på golvet över natten men antingen tar jag på mig dom igen på morgonen eller så viks de ihop och läggs i garderoben eller på (den bäddade) sängen.
Här så skall det däremot inte ligga några saker på några sängar.
Sängar skall vara redo att sova i 7/24.
Och att stoppa in smutsiga kläder i en garderob tycker jag är äckligt.
Där så skall det bara vara helt rena kläder.

Jag har en separat hylla till använda kläder, de få som används mer än en gång, så de kommer ju inte i kontakt med rena kläder.
Det är inte bra att lägga använda kläder i garderoben. Om du gör det är det stor risk att du får in mal/ohyrai din garderob om du har fått en osynlig fläck på ett klädesplagg så drar det till sig ohyra. Ull är extra känsligt.

Nej, jag lägger aldrig in använda kläder i garderoben, då är det bättre om dom ligger på golvet. Annars brukar jag ha dom på en stol.

men mina hundträningsbyxor viker jag ihop och lägger på sängen.
Men det skulle ju jag tycka var gräsligt.
I sängen så skall det vara rent.
Skitiga kläder får stanna i hallen.
Och beroende på smutsighetsgrad hamna på golvet eller på en stol.

Förresten så fuskar jag.
Jag har mina stolar med klädhögar på i min garderob.
Stor garderob, med fönster t.o.m.

Så är det säkert.
Vi plockar undan olika mycket beroende på vem som skall komma.
Vissa har därför ingen aning om hur det ser ut till vardags.
De har då inte sett några klädhögar på golvet hos oss.
Man kan lätt skapa en illusion av ordning när man kan skotta ut allt bråte i ett annat hus ett par dagar.

Tråkigt, det ska ju inte vara besvär att man hälsar på!

För att lägga kläder på om man inte använder golvet
Hm. Är det inte bättre med ett litet bord eller någon slags ställning? Jag menar, lägger jag skräp på en stol faller det ju betydligt snabbare än om jag lägger det på ett bord. Där kan man ju bygga pyramider liksom. Eller för all del en ställning så kan plaggen luftas lite samtidigt.

Du menar att det inte framgått? :D
Jag skrev ju att jag inte hade läst tråden :D jag tycker att det ser så knäppt ut med stolar placerade här och var men det är säkert.. öh.. fiffigt? :P

Hm. Är det inte bättre med ett litet bord eller någon slags ställning? Jag menar, lägger jag skräp på en stol faller det ju betydligt snabbare än om jag lägger det på ett bord. Där kan man ju bygga pyramider liksom. Eller för all del en ställning så kan plaggen luftas lite samtidigt.

Jag skrev ju att jag inte hade läst tråden :D jag tycker att det ser så knäppt ut med stolar placerade här och var men det är säkert.. öh.. fiffigt? :P
Varför skulle bord vara bättre eller ligga bättre än stol?

I min garderob bor bara kläder som jag aldrig använder,
Mina kläder som jag ännu inte har använt på de 5 år som vi har bott här, förvaras i sina flyttlådor ute i den stora maskinhall där alla våra saker hamnade vid flytten.
Vi går dit och hämtar saker vart efter vi behöver dem.

Jag har inte läst hela tråden nu men jag måste komma in med en fråga. Varför har man stolar i sovrummet? Sitter man där? :o
Min partner hade ett skrivbord med tillhörande stol i sovrummet. Jag såg aldrig stolen användas till annat än klädförvaring för halvsmutsiga kläder (använda kläder ska inte in i garderoben men för rena för tvättkorgen i badrummet ) på de tre år vi bodde ihop innan den fick styrka på foten för en till bokhylla.
Därav hans klädhög på golvet.

Sambon är alltså sådan person som sorterar sin tvätt i korrekt färgskala även på torkstället.

Min garderobslösning å andra sidan ska vi inte ta i den här tråden. Då får nog en del andas i en pappåse.

Så det sker intressanta förskjutningar här i hemmet.

Senast ändrad:
De flesta kläder använder man väl mer än en gång (undantaget underkläder), annars måste det ju bli enormt mycket tvätt?
Jo.
Jag har en hyresgäst som tvättar allt bara hon har haft det på sig en enda gång.
Oavsett hur länge.
Hennes avlopp har jag varit tvungen att gräva om, det svämmade över.
Hon år hålla med egen tvättmaskin och det är tur att det finns i princip oändligt med vatten på den där gården.
Däremot så undrar jag hur vattenpumpen skall må efter allt arbete.

Det är inte bra att lägga använda kläder i garderoben. Om du gör det är det stor risk att du får in mal/ohyrai din garderob om du har fått en osynlig fläck på ett klädesplagg så drar det till sig ohyra. Ull är extra känsligt.

Nej, jag lägger aldrig in använda kläder i garderoben, då är det bättre om dom ligger på golvet. Annars brukar jag ha dom på en stol.
Pyjamas och mjukiskläder används bara hemma, de kan väl inte vara någon fara?

Liknande trådar

Relationer Min syster har två små barn, äldsta är 2år. Pappan är väldigt passiv och nästintill ointresserad av barnen. (Och av syrran som det ser...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 207
Senast: ekra
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka