Slarvig liten gubben..

Jag SER verkligen inte stök, varken hos andra eller mig själv. Det är väldigt skönt men kan leda till lite knepiga situationer också.

Efter att min ena katt satt sig i skohyllan och pinkat i ett par skor började jag ha skorna på hatthyllan istället. Efter att katten gått bort åkte skorna successivt ner igen, i takt med att jag använde dem. Men flera par som jag inte längre använde blev kvar, jag såg dem bara inte. Förrän jag fick nåt eltrassel och fastighetsskötaren skulle undersöka proppskåpet, som sitter bredvid hatthyllan ... DÅ såg jag dem, liksom med hans ögon. Han sa inget men måste ju ha tänkt att jag är helt knäpp i huvudet :crazy:

(Det där var något halvår sedan och när jag tänker efter är skorna fortfarande kvar däruppe :o)

Du menar dammsugning och torka golv? För städa gör du ju samma ögonblick som du lyfter upp kläderna från golvet igen, det kan ju knappast kallas förenkling att flytta ett par byxor två gånger om dagen jämfört med att göra det en gång innan man dammsuger?
Jag menar dammsugning. Torkar golv gör jag inte så ofta.

Jag har en separat hylla till använda kläder, de få som används mer än en gång, så de kommer ju inte i kontakt med rena kläder.
Det minskar ju problemet, förstås. Men jag gör inte så, jag tycker man känner på doften direkt när man öppnar garderobsdörren om det där inne är tvättat eller inte.

(Och nej, jag har inte onormala svettningar och jag duschar varje morgon)

Jag menar dammsugning. Torkar golv gör jag inte så ofta.
Det är nog min petpew jag torkar golvet varje gång jag dammsuger, känns inte rent annars. Så har jag katt också, den kräks och drar runt sand och blä... Men det händer inte mer än varannan vecka max, däremellan soppas och torkas det värsta upp vid behov.

Det minskar ju problemet, förstås. Men jag gör inte så, jag tycker man känner på doften direkt när man öppnar garderobsdörren om det där inne är tvättat eller inte.

(Och nej, jag har inte onormala svettningar och jag duschar varje morgon)
Helst ska de väll hänga luftigt efter användning. Typ en klädstång, men även det skulle troligen sluta i haveri för min del.

Javisst men oftast finns det ju garderober i de flesta hem.

Men man vill ju inte lägga in/hänga använda kläder i garderoben?

I min garderob bor bara kläder som jag aldrig använder, alla de andra ligger i sina högar på soffkanten, en stol, på golvet eller på krokar för halvsmutsiga stallkläder. Eller i tvättkorgen. Eller på torkställningen. Eller i en hög med rena kläder i soffan eller på bordet/fåtöljen för att man inte har orkat/hunnit sortera och hänga in. Oftast tar jag rena kläder från högen med rena kläder och så cirkulerar de ett varv till utan att passera garderoben eller byrån.

Jag har krokar på typ alla lediga väggytor i lagom höjd så vi har inte så mycket klädberg. Det är för att det är lättare att dammsuga upp hundhåret då. Dvs stol fast inte stol :D

Jag noterade igår att min sadelkammare doftar tvättmedel. Det är min inneboende ordningsamma person som har ett eget utrymme. Typ. Och så används den inte så mycket. Områden vi använder dagligen luktar inte rengöringsmedel (toan undantagen).

Jag SER verkligen inte stök, varken hos andra eller mig själv. Det är väldigt skönt men kan leda till lite knepiga situationer också.

Efter att min ena katt satt sig i skohyllan och pinkat i ett par skor började jag ha skorna på hatthyllan istället. Efter att katten gått bort åkte skorna successivt ner igen, i takt med att jag använde dem. Men flera par som jag inte längre använde blev kvar, jag såg dem bara inte. Förrän jag fick nåt eltrassel och fastighetsskötaren skulle undersöka proppskåpet, som sitter bredvid hatthyllan ... DÅ såg jag dem, liksom med hans ögon. Han sa inget men måste ju ha tänkt att jag är helt knäpp i huvudet :crazy:

(Det där var något halvår sedan och när jag tänker efter är skorna fortfarande kvar däruppe :o)

Jag har mina finskor på hatthyllan så de inte leras ner av vardagsskorna.

Alltså när man har katt så finns det oändliga sätt för saker att hamna i en skitig hög på golvet. Jag har många försök bakom mig på temat ordning och reda. Det slutar alltid med en hög på golvet. Tom när jag skaffade en sådan där pappersortering med fack skulle katten envisas med att sitta i den så den kollapsade och alla papprena rann ned på golvet. När de väl ligger på golvet så ska han givetvis ligga på dom där i stället. Så jag skyller alla mina osorterade pappershögar på katten!

Det är nog min petpew jag torkar golvet varje gång jag dammsuger, känns inte rent annars. Så har jag katt också, den kräks och drar runt sand och blä... Men det händer inte mer än varannan vecka max, däremellan soppas och torkas det värsta upp vid behov.
Sista perioden innan dammsugning och torkning använder jag skor och tofflor inne, efter firar jag någon timme med att gå omkring barfota, tills det blir kattgrusigt igen.

Alltså när man har katt så finns det oändliga sätt för saker att hamna i en skitig hög på golvet. Jag har många försök bakom mig på temat ordning och reda. Det slutar alltid med en hög på golvet. Tom när jag skaffade en sådan där pappersortering med fack skulle katten envisas med att sitta i den så den kollapsade och alla papprena rann ned på golvet. När de väl ligger på golvet så ska han givetvis ligga på dom där i stället. Så jag skyller alla mina osorterade pappershögar på katten!
En fb-vän la upp en bild på hur hennes man brett ut hennes svarta kjol på ett bord för att rolla bort damm och katthår.

När han var klar råkade han tydligen lämna kjolen obevakad på bordet för ett ögonblick och tja, gissa vad som hände ... :D

Du menar dammsugning och torka golv? För städa gör du ju samma ögonblick som du lyfter upp kläderna från golvet igen, det kan ju knappast kallas förenkling att flytta ett par byxor två gånger om dagen jämfört med att göra det en gång innan man dammsuger?

Fast att plocka undan är inte att städa i min värld. Precis som att jag inte städar när jag spolar toaletten eller diskar.
Att sen lägga kläderna på sängen är väl lite detsamma som att låta dem ligga på golvet kan jag tycka...

Gud va skönt!!!
Jag ser om du inte har damtorkat dina eluttag så fort jag kliver in i rummet typ.

Jag har en separat hylla till använda kläder, de få som används mer än en gång, så de kommer ju inte i kontakt med rena kläder.
Men "de få som används mer än en gång"? De flesta kläder använder man väl mer än en gång (undantaget underkläder), annars måste det ju bli enormt mycket tvätt?

Liknande trådar

Relationer Min syster har två små barn, äldsta är 2år. Pappan är väldigt passiv och nästintill ointresserad av barnen. (Och av syrran som det ser...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 207
Senast: ekra
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka