Slarvig liten gubben..

Förvisso. Men jag tänker att de första har en garderob där kläderna bor så att säga. Men att man av olika skäl inte alltid lägger in dem där.

Själv har jag vanligtvis väldigt ordnat och fint hemma men givetvis har jag kläder på golvet ibland. Det har cirka alla jag känner.

Jag fick bara såna vibbar av 50-tals reklam med glada hemmafruar med produkter som gör det lätt att hålla skinande rent. Såna där människor som egentligen inte existerar.

Kom av uttalandet "Varför har inte alla sina saker på deras rätta plats?"

Javisst men oftast finns det ju garderober i de flesta hem.
Jag hänger bara det som är tvättat och oanvänt i garderober. Det jag använt på dagen går i tvättkorgen, dock inte byxor och koftor för dem använder jag fler dagar innan tvätt. De hamnar i klädberget på två stolar i sovrummet. Det ser stökigt ut men jag kan ju knappast flytta för att få plats med fler garderober? 64 kvm är redan spatiöst för ett ensamhushåll.

Jag är pedantisk av mig och vill ha rent och undanplockat hemma. Hatar prylar som bara ligger på hög och flyttas runt. Jag dammsuger och plockar undan varje dag. Min sambo har inte samma ordningskänsla som mig men jag ser att han ändå försöker göra sitt bästa så det känns ok.
För mig är det otänkbart att lägga smutstvätt i en hög på golvet. Varför har man en tvättkorg om man ändå inte tänker använda den liksom? Samma med skåp, garderober, lådor mm. De är ju till för förvaring. Varför då lägga sakerna någon annanstans än där de ska vara?
För att folk är annorlunda än dig och prioriterar annorlunda. För att de vill använda sin tid till annat än städning varje dag och säkert andra anledningar :)

För att man inte bryr sig så jävla hårt om det ligger ett par jeans på golvet över natten?

För att man klär av sig snabbt och bara vill ner i sängen för att man är snortrött/på väg att ha sex?

För att man är en människa och inte en robot och då kan det hända att man inte lägger allt på rätt plats jämt?

Jag känner att jag knappt förstår din fråga faktiskt.
Oj det känns som du tog illa vid dig av mitt inlägg?
Jag lägger också mina kläder på golvet över natten men antingen tar jag på mig dom igen på morgonen eller så viks de ihop och läggs i garderoben eller på (den bäddade) sängen.

Ja alla har ju det som man vill i sitt eget hem.

Jag hänger bara det som är tvättat och oanvänt i garderober. Det jag använt på dagen går i tvättkorgen, dock inte byxor och koftor för dem använder jag fler dagar innan tvätt. De hamnar i klädberget på två stolar i sovrummet. Det ser stökigt ut men jag kan ju knappast flytta för att få plats med fler garderober? 64 kvm är redan spatiöst för ett ensamhushåll.
Så gör jag med. Kläder som använts men inte är redo för tvätt hamnar i en hög oftast på stolen. Har jag bråttom kan de ligga på golvet en stund tills jag kommer hem.

Oj det känns som du tog illa vid dig av mitt inlägg?
Jag lägger också mina kläder på golvet över natten men antingen tar jag på mig dom igen på morgonen eller så viks de ihop och läggs i garderoben eller på (den bäddade) sängen.

Ja alla har ju det som man vill i sitt eget hem.
Lägger du alltså in använda kläder i garderoben? Det gör inte jag för att JAG inte tycker att det är fräscht.

Man kan alltså resonera olika. :idea:

Ordet klädberg indikerar ju att det är mer än någon kofta och/eller ett par byxor som ligger där.
Men självklart gör ju alla som man vill i sitt eget hem.

Varför är det stökigt med kläder på golvet?
Är det att det ser stökigt ut? För mitt golv är nog inte så smutsigt dvs jag bor själv utan barn och djur och dammsuger någon gång i veckan.

Det händer att jag lägger in använda kläder i garderoben om jag bara haft dom någon timme eller så dagen innan.
Vad gör du av byxor, koftor, stallkläder, arbetskläder och annat då? Tvättar du allt efter engångs användning. Jag använder underkläder en dag bortsett från bhar som används flera dagar. Linnen, t-shirts används flera dagar, koftor tvättas sällan (ull mår inte bra av att tvättas ofta utan ska vädras) och jeans och kjolar används någon vecka innan tvätt. Men sen har jag oftast inte samma uppsättning kläder flera dagar i rad utan varierar. Jag har också ganska många lager på mig (kallt på kontoret), så jag har linne, tshirt, kofta och sjal/halsduk på överkroppen tex.

Vad gör du av byxor, koftor, stallkläder, arbetskläder och annat då? Tvättar du allt efter engångs användning. Jag använder underkläder en dag bortsett från bhar som används flera dagar. Linnen, t-shirts används flera dagar, koftor tvättas sällan (ull mår inte bra av att tvättas ofta utan ska vädras) och jeans och kjolar används någon vecka innan tvätt. Men sen har jag oftast inte samma uppsättning kläder flera dagar i rad utan varierar. Jag har också ganska många lager på mig (kallt på kontoret), så jag har linne, tshirt, kofta och sjal/halsduk på överkroppen tex.
Stallkläder har jag inga men mina hundträningsbyxor viker jag ihop och lägger på sängen. Där ligger också någon t-shirt, en tröja, mjukisbyxor mm.

Ordet klädberg indikerar ju att det är mer än någon kofta och/eller ett par byxor som ligger där.
Men självklart gör ju alla som man vill i sitt eget hem.
Ja? Jag har ju mer än ett par byxor och en kofta som jag använder parallellt.

Ja, alla gör som de vill i sitt eget hem. Ändå undrade du varför man inte lade varje sak på sin plats och konstaterade att de flesta bostäder har garderober.

Liknande trådar

Relationer Min syster har två små barn, äldsta är 2år. Pappan är väldigt passiv och nästintill ointresserad av barnen. (Och av syrran som det ser...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 207
Senast: ekra
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 824

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat