Slarvig liten gubben..

Ja, det borde du förstått innan han ligger där i hörnet vid elementet och kippar efter frisk luft. Någon slags nivå måste man väl ändå kunna kräva?
Ja jag har skickat ut lite mixade signaler till honom. Jag har några gånger lobbat lite för att han borde köpa en tvättkorg till sovrummet. Och så berättar jag att jag på nätet driver hans rätt till en tvätthög.
Problemet är att han inte bearbetat sorgen efter förlusten av den stol han brukade hänga kläder på i 29 år.
Därav högen.

Ja jag har skickat ut lite mixade signaler till honom. Jag har några gånger lobbat lite för att han borde köpa en tvättkorg till sovrummet. Och så berättar jag att jag på nätet driver hans rätt till en tvätthög.
Problemet är att han inte bearbetat sorgen efter förlusten av den stol han brukade hänga kläder på i 29 år.
Därav högen.
Kanske kan ett par års regelbunden terapi hjälpa vad gäller förlusten av stolen? Därefter kan han på ett mer autentiskt vis ta ställning till hur och var han vill förvara sin smutstvätt, på ett ångestfritt vis.

Därav högen.
Jag har tvättkorg i sovrummet! Den var katternas favoritplats. Var ena katten försvunnen kunde man ge sig fasen på att locket till tvättkorgen stod på glänt och nere i tvätten låg han och sov djupt.

Det hindrar dock inte att jag har högar på två stolar intill. :sneaky:

Jag är pedantisk av mig och vill ha rent och undanplockat hemma. Hatar prylar som bara ligger på hög och flyttas runt. Jag dammsuger och plockar undan varje dag. Min sambo har inte samma ordningskänsla som mig men jag ser att han ändå försöker göra sitt bästa så det känns ok.
För mig är det otänkbart att lägga smutstvätt i en hög på golvet. Varför har man en tvättkorg om man ändå inte tänker använda den liksom? Samma med skåp, garderober, lådor mm. De är ju till för förvaring. Varför då lägga sakerna någon annanstans än där de ska vara?

Jag har då fått mig en tankeställare i alla fall!
Jag har verkligen tagit det som självklart att man inte slänger smutstvätt annat än i tvättkorgen eller maskinen. Jag har hellre aldrig sett smutstvätt eller kläder överhuvudtaget slängda på golvet hemma hos någon. Några enstaka plagg på en stol i ett hörn, ja, men inte mer än så.
Tydligen är det helt normalt och vanligt att ha grejer liggandes på golvet.
Nu blir jag lite nojjig att folk känner att de måste plocka undan när jag ska komma på besök, om de har sett mitt hem innan.
Jag hoppas inte det!

Jag har då fått mig en tankeställare i alla fall!
Jag har verkligen tagit det som självklart att man inte slänger smutstvätt annat än i tvättkorgen eller maskinen. Jag har hellre aldrig sett smutstvätt eller kläder överhuvudtaget slängda på golvet hemma hos någon. Några enstaka plagg på en stol i ett hörn, ja, men inte mer än så.
Tydligen är det helt normalt och vanligt att ha grejer liggandes på golvet.
Nu blir jag lite nojjig att folk känner att de måste plocka undan när jag ska komma på besök, om de har sett mitt hem innan.
Jag hoppas inte det!
Jag brukar städa undan innan folk kommer hem till mig, om det inte är sådana som känner mig väldigt väl. Alternativt låter jag dom inte klampa in i sovrummet.

Jag är pedantisk av mig och vill ha rent och undanplockat hemma. Hatar prylar som bara ligger på hög och flyttas runt. Jag dammsuger och plockar undan varje dag. Min sambo har inte samma ordningskänsla som mig men jag ser att han ändå försöker göra sitt bästa så det känns ok.
För mig är det otänkbart att lägga smutstvätt i en hög på golvet. Varför har man en tvättkorg om man ändå inte tänker använda den liksom? Samma med skåp, garderober, lådor mm. De är ju till för förvaring. Varför då lägga sakerna någon annanstans än där de ska vara?
Utrymmesbrist, brist på energi, man är trött och har somnat med kläderna på och väljer att bara kasa av dom från under täcket och lämna dom på golvet, det är kallt på golvet och man vill inte gå på det barfota för att hänga upp sina kläder innan sänggåendet, kläderna har ingen exakt plats (fler ombyten än hängare), det ligger en katt i tvättkorgen och man vill inte störa den, tvättkorgen är full etc etc.

Varför då lägga sakerna någon annanstans än där de ska vara?
För att man inte bryr sig så jävla hårt om det ligger ett par jeans på golvet över natten?

För att man klär av sig snabbt och bara vill ner i sängen för att man är snortrött/på väg att ha sex?

För att man är en människa och inte en robot och då kan det hända att man inte lägger allt på rätt plats jämt?

Jag känner att jag knappt förstår din fråga faktiskt.

Jag brukar städa undan innan folk kommer hem till mig, om det inte är sådana som känner mig väldigt väl. Alternativt låter jag dom inte klampa in i sovrummet.

Jag klampar inte in i sovrum, eller tittar in överhuvudtaget. Däremot händer det att dörren står öppen, och jag vet ju att hade jag sett kläder på golvet i ögonvrån så hade jag reagerat.

Fast ibland är ju klädhögen just där kläderna ska ligga. Det är liksom deras förvaring.

För att man inte bryr sig så jävla hårt om det ligger ett par jeans på golvet över natten?

För att man klär av sig snabbt och bara vill ner i sängen för att man är snortrött/på väg att ha sex?

För att man är en människa och inte en robot och då kan det hända att man inte lägger allt på rätt plats jämt?

Jag känner att jag knappt förstår din fråga faktiskt.

Ytterligare ett alternativ kunde vara att man inte omsorgsfullt tilldelat varje sak en exakt hemvist.

Jag klampar inte in i sovrum, eller tittar in överhuvudtaget. Däremot händer det att dörren står öppen, och jag vet ju att hade jag sett kläder på golvet i ögonvrån så hade jag reagerat.
Om jag vet med mig att det är ostädat så är dörren stängd, jag tror inte jag är ensam om att stänga om det som är stökigt. Här finns ialla fall lite bilder av den allternativa verkligheten där stök ingår även hos vuxna civiliserade(?) människor http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=5989140 http://www.expressen.se/leva-och-bo/ny-forskning-bra-att-ha-det-stokigt-hemma/

Ytterligare ett alternativ kunde vara att man inte omsorgsfullt tilldelat varje sak en exakt hemvist.
Förvisso. Men jag tänker att de första har en garderob där kläderna bor så att säga. Men att man av olika skäl inte alltid lägger in dem där.

Själv har jag vanligtvis väldigt ordnat och fint hemma men givetvis har jag kläder på golvet ibland. Det har cirka alla jag känner.

Liknande trådar

Relationer Min syster har två små barn, äldsta är 2år. Pappan är väldigt passiv och nästintill ointresserad av barnen. (Och av syrran som det ser...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 207
Senast: ekra
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 824

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat