Slarvig liten gubben..

Ja? Jag har ju mer än ett par byxor och en kofta som jag använder parallellt.

Ja, alla gör som de vill i sitt eget hem. Ändå undrade du varför man inte lade varje sak på sin plats och konstaterade att de flesta bostäder har garderober.
Tänkte nog mer på dom som la smutstvätten på golvet...

Dina vänner städar säkert i panik innan du kommer :p.

Det hände faktiskt vid ett tillfälle som jag vet om. Det var en ny bekantskap som tidigare bara varit hemma hos mig och hälsat på. Första gången jag kom hem till henne blev det med lite kort varsel, och hon var i full gång med att panik-damma sin TV-möbel (av alla grejer) när jag kom in. Hennes kille stod som ett frågetecken och undrade vad hon höll på med. Hon kunde som tur var skratta åt det sen och sa att hon fick panik och trodde att jag tyckte att alla skulle ha det som hemma hos mig.
Men jag hoppas att ingen känner sig tvingad att städa.

Tänkte nog mer på dom som la smutstvätten på golvet...
Det har du redan fått svar på, hos mig hänger det ihop med att jag har mer saker än förvaringsutrymmen, sen vill jag inte lägga energi på att flytta saker i onödan utan lever hellre med stöket än att göra av med den energi jag har på att flytta omkring grejer. Hos min partner som jag bor hos ofta handlar det om adhd (impulskontroll, organisationförmåga och fokus).

Vad gör du av byxor, koftor, stallkläder, arbetskläder och annat då? Tvättar du allt efter engångs användning..
Eftersom jag hör till den lilla skaran som vill ha rent och ordning och reda så svarar jag också på det här.
De kläder som inte är på kroppen och som inte behöver tvättas är antingen 1) upphängda eller 2) hopvikta och ligger i garderoben/på hyllan i badrummet. Smutsiga kläder och underkläder (som byts dagligen) ligger i tvättkorgen, så här finns varken rena eller smutsiga kläder i högar på golvet.
Arbetskläder och ytterkläder hängs upp i hallen och där är även alla skor uppställda på skohyllan.

Eftersom jag hör till den lilla skaran som vill ha rent och ordning och reda så svarar jag också på det här.
De kläder som inte är på kroppen och som inte behöver tvättas är antingen 1) upphängda eller 2) hopvikta och ligger i garderoben/på hyllan i badrummet. Smutsiga kläder och underkläder (som byts dagligen) ligger i tvättkorgen, så här finns varken rena eller smutsiga kläder i högar på golvet.
Arbetskläder och ytterkläder hängs upp i hallen och där är även alla skor uppställda på skohyllan.
Men du måste ha väldigt mycket väggutrymme för krokar då?

Om jag vet med mig att det är ostädat så är dörren stängd, jag tror inte jag är ensam om att stänga om det som är stökigt. Här finns ialla fall lite bilder av den allternativa verkligheten där stök ingår även hos vuxna civiliserade(?) människor http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=5989140 http://www.expressen.se/leva-och-bo/ny-forskning-bra-att-ha-det-stokigt-hemma/

Nej jag tänker inte titta i den facebook-gruppen tack!! :nailbiting:
Studien gäller ju stökiga skrivbord, hur fick dom det till att gälla stökiga hem?

Men varför låter du dom inte ligga kvar på golvet under dagen, varför blir det mindre stökigt om de ligger i en hög på sängen? Var i ligger skillnaden i det?
Det är ju bara min personliga åsikt förstås men jag tycker det ser snyggare ut med kläderna liggandes på sängen än på golvet. Lättare med städning också.

Jag har en separat hylla till använda kläder, de få som används mer än en gång, så de kommer ju inte i kontakt med rena kläder.
Ha ha jag har en separat låda för min katt i garderoben men inte för mina använda kläder. Hemma i lägenheten har jag dock en "herr/dam/henbetjänt" som jag hänger kläderna på, den tenderar dock att bli överfull, kollapsa och landa i en hög på golvet.

Det är ju bara min personliga åsikt förstås men jag tycker det ser snyggare ut med kläderna liggandes på sängen än på golvet. Lättare med städning också.
Du menar dammsugning och torka golv? För städa gör du ju samma ögonblick som du lyfter upp kläderna från golvet igen, det kan ju knappast kallas förenkling att flytta ett par byxor två gånger om dagen jämfört med att göra det en gång innan man dammsuger?

Liknande trådar

Relationer Min syster har två små barn, äldsta är 2år. Pappan är väldigt passiv och nästintill ointresserad av barnen. (Och av syrran som det ser...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 207
Senast: ekra
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 824

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat