Har inte hört ballen om balkong, däremot ballan. Tycker man kan säga vilket som
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, som frågan lyder, kan man det eller kan man inte det?
Exempel: Vi sitter på ballen.
Ja, som frågan lyder, kan man det eller kan man inte det?
Exempel: Vi sitter på ballen.
Men ja, exakt så! För mig är inte det där slang, utan en förkortning. Fine, skriv det i ett textmeddelande om originalordet är långt, men det är ju jättetråkigt om målet när man PRATAR med folk är att det ska vara så kort som möjligt.Jag hatar förkortningar av det slaget. Fokar, istället för fokuserar, är ett annat exempel. Eller dirr, istället för direkt. Vidrigt! På sin höjd kan jag sträcka mig till att använda mellis, men det gör lite ont i själen.
Mvh Flixon, 84 i sinnet.
Tänkte först att du skrivit fel för svårt att se dig som SÅ pass ungHar aldrig sagt ”ballen” om balkong. Hu.
Frulle däremot är ett finfint ord
//född 08a
Fast tanken är ju inte att det ska vara kort, utan att man pratar avslappnat och som man vill, på ett sätt som är i linje med ens personlighet. Säger jag att något är fett värdo gör jag inte det för att spara tid liksom.Fine, skriv det i ett textmeddelande om originalordet är långt, men det är ju jättetråkigt om målet när man PRATAR med folk är att det ska vara så kort som möjligt.