Har ditt hushåll (minst) en Smart TV?

Har ditt hushåll (minst) en Smart TV?

  • Ja

    Röster: 100 53,2%
  • Nej

    Röster: 88 46,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    188
Jag har också upplevt att Smart-TV beter sig alltmer som en PC, med boot-tider och halvkassa användarinterface som egentligen skulle behövt riktiga tangentbord och möss och inte en enkel fjärrkontroll. Är nog mer på team passiv-TV och sen ansluter man den smarthet man vill ha, snarare än att ha den inbyggd.

Min android box kan jag även använda mus till, vilket gör det mycket lättare ibland. Tror det även går att koppla ett tangentbord till den.
 
Jag är väldigt glad över att man kan streama, hade inte kunnat se mycket på TV alls annars eftersom saker ofta sänds kvällstid när jag sussar. Så min smartTV är guld! Nu köpte jag den kanske mer för bildkvaliteten (OLEG) än att den är smart dock, men tycker det är toppen att ha apparna i TV'n istället för i mobilen.
 
Jag är väldigt glad över att man kan streama, hade inte kunnat se mycket på TV alls annars eftersom saker ofta sänds kvällstid när jag sussar. Så min smartTV är guld! Nu köpte jag den kanske mer för bildkvaliteten (OLEG) än att den är smart dock, men tycker det är toppen att ha apparna i TV'n istället för i mobilen.
(Innan streaming blev spritt, så kunde jag ändå spela in program och titta på när jag ville. Med finessen att helt slippa reklampauser. Så det var ”löst”/funkade 25 år innan smart-TV dök upp!)
 
(Innan streaming blev spritt, så kunde jag ändå spela in program och titta på när jag ville. Med finessen att helt slippa reklampauser. Så det var ”löst”/funkade 25 år innan smart-TV dök upp!)
Boxer fungerade så med Play.
Jag var mycket nöjd med det, särskilt på gården i radioskugga från marksänd TV och en mobilmast som granne.
Sedan blev det Tele2 Play och de snurrade till mina olika användare så att jag aldrig mer kom in i appen.
Och det var slut på det nöjet.
Jag avslutade då mitt abonnemang där.
 
Har vanlig tv (ca 12 år gammal) med nån chromecast-variant som gör att den fungerar som en smart-tv (tror jag?).
 
(Innan streaming blev spritt, så kunde jag ändå spela in program och titta på när jag ville. Med finessen att helt slippa reklampauser. Så det var ”löst”/funkade 25 år innan smart-TV dök upp!)

Intressant! Själv behövde jag ha en extern box för att kunna göra sånt, vilket kostade åtminstone minst någon tusenlapp plus bundet abonnemang då. Så vi verkar ha haft lite olika tillgång till saker. Jag slipper förövrigt reklampauser även idag 👌
 
Jag har en vanlig tv med bara de vanligaste kanalerna. Kan dock koppla in datorn i tvn och streama i datorn (gammal tv). Men eftersom jag inte har tv i sovrummet blir det oftast att jag i så fall kollar direkt i datorn.

Föräldrarna har en nyare tv där de egentligen ska kunna streama direkt i tvn. Men det funkar aldrig så får alltid chromecasta via telefonen.
 
Yep, då jag äntligen tog tag i min önskan och skaffa ny Samsung för ett års sen 🤩

Men jag använder Tele2 och chromecasten mer än TVs egna utbud då smidigare så.
 
När jag läser det här så förstår jag varför folk var som galna när jag sålde min chromecast när den smarta tvn inköptes.
Jag trodde ingen skulle vilja ha den och la ut den på chans.
 
Intressant! Själv behövde jag ha en extern box för att kunna göra sånt, vilket kostade åtminstone minst någon tusenlapp plus bundet abonnemang då. Så vi verkar ha haft lite olika tillgång till saker. Jag slipper förövrigt reklampauser även idag 👌
Jo så är/var det fortfarande, tänkte mer på utsagan att man kan titta på vad man vill när man vill, som inte kommit med streaming/smart-TV. På många streamingtjänster funkar just det till och med mycket sämre än den gamla hårddiskinspelningen, eftersom innehåll bara är tillgängligt under begränsad tid som jag inte kan påverka.

Boxers nya lösning är horribelt dålig i det avseendet.

Nån levererar innehållet och vill såklart ha betalt oavsett lösning.
 
Jag vägrar en TV, från början pga att inte ville slökolla på linjärTV. Lex tonåren när man fastnade framför typ en repris av Top Model. Vi har projektor + NVIDIA Shield.
 
Jag har smart-tv både hemma och i stugan, båda är 10-11 år gamla och inte så smarta längre.

Den jag har hemma har jag aldrig kunnat ladda ner SVT play till, det är en LG som tydligen inte hade stöd för det, men Netflix och Viaplay funkar. Eftersom den inte har Svt-play appen behöver jag en Chromecast trots att det är en Smart-tv.

Den i stugan är en samsung och i år funkar inte längre Netflix eller Viaplay, Svt play har inte funkar på några år. Den enda streamingtjänst jag har nytta av där är Amazon Prime. Skulle behöva skaffa en Chromecast även hit men är inte så sugen på de nya så får klara mig med Amazon så länge.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp