Har ditt hushåll (minst) en Smart TV?

Har ditt hushåll (minst) en Smart TV?

  • Ja

    Röster: 100 53,2%
  • Nej

    Röster: 88 46,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    188
Idag är en (smart) tv ungefär att likställa med en dator, jag tycker nog inte att det är ett jättestort bekymmer att mjukvaran kan uppdateras? Har inte hört om någon vars tv slutat funka pga föråldrad mjukvara.

Sedan är det såklart onödigt att köpa nya apparater om det man har funkar bra och man är nöjd :)

Den Smart-tv jag har i stugan fungerar knappt som smart-tv längre pga åldern och vill jag kunna se samma streamingtjänster som tidigare behöver jag skaffa en Chromecast. Själva tv-apparaten fungerar felfritt så det känns trist att behöva byta ut den för att kunna se samma saker som jag kunde när den köptes. Det beror på att Samsung inte inte uppdaterar modeller som är äldre än 10 år och då slutar vissa appar fungerar.
 
Scrollat lite snabbt igenom tråden och nu är jag livrädd för att min chromecast ska gå sönder trots att jag inte vet varför :rofl:
Jag som hade tänkt att man kanske skulle ta och uppdatera :confused: Har ingen SmartTv men hade inte haft något emot att nästa blev en.
 
Jag tror vi har en smart.. den används enbart som skärm och allt annat körs via Apple-tv typ så den hade inte behövt vara smart om den nu råkar vara det.
 
Har också en gammal smart, men kör numera allt via Apple-TV. Lite bökigare – jag saknar faktiskt text-TV och har Stockholmsnyheter när det ska vara lokalt – men det kan gå veckor utan att den är igång.
 
Saknar ett Nja alternativ. Vår ska vara smart, men jag vet inte. Eller så är det vi som är osmarta.
Eller "Vet inte" alternativ. :) Jag tror inte min ska vara det, men har aldrig haft den inkopplad som TV så har aldrig ens funderat på det. Smart-TV, liksom? räcker det inte med smarta telefoner, surfplattor och datorer? Jag är nog fortfarande i en tidsålder där tjocktv är en grej. Kopplade för övrigt HDMI-sladd till datorn i julas när jag såg på Kalle...
 
Min kompis hade en Apple-tv i tidernas begynnelse när de var nya. Vi satt hos henne och kollade på film. Någon i filmen sa ”turn if off”.
TVn stängde av sig 😎

Är sedan dess av skeptisk mot smart-tv :laugh: Men vi har en Samsung The frame.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sociala medier
  • Sundsvall?
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Hindertyper på hopptävling
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp