Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skillnaden är att kvasten inte finns att köpa av speciella nh tränare..
jag tar det som en pik och det är rent ut sagt skitsnack. jag håller inte på med NH alls, utan ensast sunt förnuft och logiskt tänkande!
tillrättar visar hästen
vad ska du göra annars?
Hästen ska respektera dig som ledare och gå undan om du mer den (och då för tryck, blick eller pekning or something.)
det är en del av en ledarskaps övning jag tycker funkar kalas bra på hästar som har svårt att fatta att man ska gå brevid och vara uppmärksam.
då äre perfekt att göra halter och lyssnar dem inte (de ska stanna brevid dig och inte ett steg framför för nästa gång kommer det bli ett steg till osv.) så ryggar man några steg, sedan fram direkt och när man känner för det gör man en halt.
funkar kalas bra.
vad annars skulle man koregera med?
om jag inte vill koregera med spö eller på annat häst "slå" hästen?
halter funkar inte det är bara en del av koregeringen jag har testat.
*knapplån*
Självklart ska man inte slå sin häst eller andras hästar heller för den delan.
MEN jag kan ju säga ärligt att jag gjort det och ordentligt oxå för den delen...
En kompis gigantiksa unghäst flög på mig och bet mig både gul och blå och då blev jag så jävla rädd och chockad att jag gav hästen en rejäl örfil på sidan av mulen ångrade mig grymmt efteråt men samtidigt var det så att jag handlade instiktivt...
Har väll även hänt att jag daskat till pållarna på halsen med flatnäven om det blivit en stressad situation någongång... Som en sista utväg om inget annat hjälper...
Men folk som spöar sina hästar och är allmänt orättvisa i sina tillrättaviningar det uppskattar jag INTE!