Skvaller om områden

Madick

Trådstartare
Jag har hittat ett hus jag är intresserad av, men inser att jag inte vet ett dyft om området. Hur får man veta vad barnfamiljer tycker om området, skolorna, "stämningen" osv?

Sv: Skvaller om områden

Ska du flytta? Spännande!

Jobbar ju i "storstan" numera och ny pojkvän som också jobbar här. Ska vi flytta lär vi passa på när barnen inte är så stora än. Hade tänkt vänta ett år men nu ramlade jag över det här och det känns verkligen som precis som det vi letat efter, förrutom området då som är lite av ett blank.

Har hänt massor sen vi sist sågs ser jag! Men det är ju iofs väldigt länge sen, hihi.

Man frågar Bukefalisterna som bor i samma område, eller i alla fall i samma stad! :) Vart har du hittat ett hus att köpa?

Hrm...
på seminstationen finns det gamla stadsboende som kanske vet nåt. Börja där.

Jag har varken hört positiva eller negativa saker om Erikslund, så jag antar att det är ett helt okej område. Det negativa som jag tycker är att det är så fruktansvärt tätt mellan husen och smala gator, men det är väl en smaksak. Närheten till köpcentret är ju både positivt och negativt. Vissa tider är det bilköer och många gånger har jag tänkt "stackars de som bor här" ;)

Trafikstockningen räknar jag med försvinner när nya avfarten är klar. Sen kan man ju åka bakvägen in (jobbar åt rätt håll för det). Faktiskt alla jag frågat har just ingen speciell uppfattning, det tar jag som ganska positivt. Ska titta på det närmare i morgon, spännande!

De jag känner som bor där är nöjda, men som sagt extremt smala gator inne bland villorna, det finns liksom ingenstans att ställa bilen...

Vi åkte förbi och kikade idag. Inga parkeringsproblem precis vid det huset iaf.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 430
Senast: Thaliaste
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Fritid Om några veckor ska jag för första gången åka till London på semester en vecka. Jag ska bland annat se Harry Potter och det fördömda...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 318
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 364
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar