Skulle vilja se lite bilder på era Blandisar :)

Sv: Skulle vilja se lite bilder på era Blandisar :)

Här är min blandis. Pappan var schäfer och mamman golden/labbe/chease peak bay retriver. 2 år i år :D

th_DSC00033.jpg

th_DSC00043.jpg

Här kommer bilder på Hilda
1,5 år och en korsning mellan Labrador och Flatcoated retriver, en Flatrador med andra ord :p

20199374.jpg

20199425.jpg

20199498.jpg

Din hund ser precis ut som min hund!
Ska leta reda på en bild på honom!

Min lillebrors blandis Lucy :) Hon är 3/4 Rottweiler, 1/8 Golden retriver och 1/8 Schäfer.
13587483.jpg

14386123.jpg

14386125.jpg

14386126.jpg

Här är min älskling, Chispa(betyder Gnista på spanska) som jag har adopterat från Spanien. Hon är en Yorkshireterrier/Dvärschnauzer-blandning & 5 år gammal.
20223950.jpg

20223952.jpg
20364572.jpg

Nyklippt: (mkt behändigare när man är stallvovve) ;)
20364571.jpg

Senast ändrad:

Knapplån.

Här är min ängel, Betty, som valp:

bettysomvalp004.jpg

Här är hon (till höger) och brorsan Axel som vuxna:

PC160006.jpg

De är 50% Bouvier des Flandres och resten labrador, schäfer och samojed (!).

Åh, precis så tror jag att vår Yda kommer se ut som vuxen, hon har precis de färgerna och utseendet är väldigt likt faktiskt. Fast hon är dvärgschnauzer - shih tzu, tror hon finns någonstans i början av tråden, kanske sida 2.
Vad roligt att se din vovva, hon är verkligen jätte-fin och jag är inte alls partisk :D

ja försöker också lära mig hur man lägger in bilder:confused: men ja har photobucket dvs bilderna ligger där. Men hur skall ja kunna komma åt bilderna om jag är utloggad från sidan menar du?

50% gråhund 50 % jämthund, Azta är henne namn ;)

20603856.jpg

Min systers blandiskille, 50% chihuahua och 50% papillon, 2 år. Han är en riktig härlig kille som älskar att jobba och leka och ta långa promenader, är desutom väldigt social och kelig. :love:
Photo_27239_564637.jpg

Photo_27239_642127.jpg

Photo_27239_782399.jpg

Photo_27239_576558.JPG

Vad söt och hon ser så snäll ut.

Nej, hon har inga papper. Jag ska försöka ta en bild bakifrån, hon har "stövlar" som en collie och riktiga collieben. Plus att nosen är smalare än en schäfers. På brukshundklubben gapskrattade de när jag sa att hon är såld som renrasig schäfer :D

Fast jag håller med om att hon är lik Råda! :) *stolt*

..din brukshundsklubb behöver öppna ögonen för hon är en Vacker liten schäfertik din Bianka!

Jag har Biankas kullbror, Baltazar... och måste skryta lite, brukar få beröm av såväl utställnings folk som bruksfolk.. som "gammalt schäferfolk" (gamla väktare, hundförare, poliser osv) och eftersom min grabb är lik din tös så är det din brukshundsklubb som behöver tänka till lite ;)

Historian som jag minns den, tiken är en omplacering via myndighet, en korthårig, gul "normal och typisk" schäfer och hannen är svart och långhårig - dock även han schäfer.. (ja, nu kan vi diskutera i en halv evighet gällande rasstandard osvosv men vi struntar i det eller hur? ;) Precis som att jag och Freydis är "oansvariga" som köpt papperslösa schäfrar.. Fy på oss)

Batzo är en pärla bland pärlor och jag hade inte kunnat hitta en hund som är "mer rätt" än han om jag så letat i tjugo år till :)

morsanbatabzo.jpg

Min lille pojke! :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 977
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 720
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 998
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 076
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka