Sv: Skulle något sånt här kunna inträffa på erat dagis?
Tar illa upp och slåss som en katt?
Jag är som jag alltid har varit och varför tror du jag tar illa upp?
En sak jag inte tycker om är när folk lägger på min känslor jag inte har. Var snäll och låt bli med det.
Den dagen jag är förbannad så kommer det märkas men det har inte hänt ännu på Buke och lär nog aldrig att hända heller.
Det är skillnad på motstånd och ilska.
Den?
Jag har jobbat och /eller praktiserat på flera stycken och inte bara en. Min dotter har sedan i sin tur gått på 3 där 2 har gårdar som är väldigt kuperade och jättestora med icke syn över hela om man stod på en och samma fläck (icke lämpliga enlig dig).
Med andra ord har jag ett spann av daghem/förskolor som sträcker sig långt över vad du någonsin kommer att vistas på.
Förskolor måste vara utformade på ett visst sätt men det visste du kanske inte?
Dotterns daghem fick ta bort en båt som barnen klättrade och lekte på för den inte var säker nog. Förskolor blir nämligen inspekterade på sin säkerhet precis som arbetsplatser blir.
Men vad vet jag, jag har ju bara jobbat och eller gjort praktik på 8 förskolor 2 fritidshem och en skola samt utbildat mig till barnskötare. Då inte inkluderat mitt egna daghem, fritids, min dotters daghem och daghemen som låg i samma byggnad som mitt fritids (älskade att vara med och hjälpa till på småbarnsavdeleningen) samt all personal som jobbat där jag har jobbat. Personal som jobbat på flera förskolor sedan jag själv var en lite knatte (ja jag är djup ironisk).
Min undran är om inte 1 förälder kan ha 100% koll över sitt barn hur tror man då att 3 personla på över 20 barn skall kunna det samma?
Jag vet ingen förälder som har 100% koll över sitt barn gör du?
Har du 100% kotroll över ditt?
Du förväntar dig något som inte kan gå att fixa hur gärna man än vill.
Visst och vi sätter alla att leka i samma sandlåda och låter bli att byta bajsblöjor, snyta näsor, gå in och sätta plåster på blödande ben, följa med ett barn in som behöver kissa, låter bli att ta raster, tränger ihop oss i en förskola med max två uttrymme (matrum och tambur), låta samtliga barn sitta och vänta inne tills alla är påklädda, låta bli att städa ute på gården med alla saker för ögonen måste vara kvar på alla barn osv så skall vi nog fixa det du vill ha men annars så funkar det inte.
Allt annat är önsketänkande och då vill man inte heller veta hur kontrollen är i skolan sedan
Jag kan ge dig många senario som händer på många förskolor och lätt kan hända på din som talar om varför personalen till 100% inte kan hålla koll.
Det händer saker och ting på förskolor för där har vi människor och inte robotar med ögon runt hela huvudet.