Skulle du sålt din hund till en småbarnsfamilj?

Sv: Skulle du sålt din hund till en småbarnsfamilj?

En liten undran, ni som säger att ni inte skulle sälja hunden till en småbarnsfamilj, hur gamla är ni? Vad gör ni med hunden om ni själva skulle gå och få barn?

Jag hoppas att Ila ska ha lättare att acceptera barn när hon har varit med från start sas.
Hon tycker mest att mobila barn som rör sig konstigt är lite läskiga. Och om det inte funkar så får vi hantera det på bästa möjliga sätt då.

Absolut, OM de vuxna har lite kunskap gällande hundar,så de lär barnen hur man ska behandla djur. hade nog aldrig sålt Zita till någon som har 0 kunskap, man ska lixom ha lite att komma med om man ska ha djur över huvudtaget.

En liten undran, ni som säger att ni inte skulle sälja hunden till en småbarnsfamilj, hur gamla är ni? Vad gör ni med hunden om ni själva skulle gå och få barn?

<snip>

De enda barn jag kan tankas fa ar barnbarn och det ar inte aktuellt. Skulle det bli det ar det ocksa en trip pa over 6 timmar tills narmaste mojliga familj sa det kanns inte helt nodvandigt att super jobba pa att fa henne att vanja sig vid barn da det inte blir nagot dagligt spring i alla handelser.

nar valpis kommer har uppfodaren en 3-aring, sa jag ska forsoka uppratthalla vana vid barn sa gott jag kan.

Nej, aldrig.

För att hon är inte speciellt förtjust i små barn. I sättet att förhålla sig med mindre barn, så behandlar hon dom som andra hundar. Tävlar om bollar, dragkampar osv. Hon är åtta år gammal och "polis" över andra hundar. Den som håller koll på att alla uppför sig. Jag skulle inte bli det minsta förvånad om hon skulle nafsa ett barn i uppfostrande syfte, precis som hon gör med andra hundar.

75% dalmatiner och 25% labrador.

Hur gammal är din hund? Om den är ung är det trots allt en viss "risk" för att du kommer vilja ha barn medan hunden är i livet. Hur gör du då? Omplacerar? Avlivar?

Hon fyller 6 år i september. Och som jag skrev till dig så litar jag på mitt eget omdöme, därför är det inga problem om jag själv skaffar barn. En främmande barnfamilj är ju, som du säkert själv förstår, en helt annan sak ;)

Jag vet inte hur manga ganger jag har fatt vrala pa andras ungar, som ar pa -besok- har att ge f-n i den o den hunden, eller -inte- gora si eller sa. For foraldrarna har noll koll. Sk. "hundvana" ar VARST! Morrande hund med raggen rest och svansen som en plym = "jamen ga du och klappa, den ar sakert snall"... :mad: :banghead:

Helt arligt?
Jag har hundar har som skulle avlivas om vi nagonsin fick barn. De ar inte att lita pa runt vuxna, an mindre runt barn. 3 stycken som skulle avlivas pa en gang. Utan snack. Alla vara hundar ar inte snalla. Alla vara hundar ar inte mentalt stabila, sociala eller lattstyrda.

Nu ar inte barn aktuellt har. Jag ar 28, maken 33.

.

25. Då kommer hunden (om han lever) vara på en sida av ett galler och barnet på en annan medan barnet rör på sig från barnet börjar krypa tills han/hon är gammal nog att ha självkontroll så att det inte händer någon olycka pga "tänkte inte".
Litar inte på att en barnfamilj som skaffar en ny hund skulle ta de försiktighetsåtgärderna, sen kan jag tycka det är rätt stendumt att köpa sig sådana besvär :angel:

arn.

Jag är 34 och planerar snart att sterilisera mig ;) Men det har inte alls med hunden att göra.
Skulle vi mot all förmodan få barn ändå så blir det sannolikt ett stillsamt barn, om man ser till avelsmaterialet... Som sagt så fungerar han med barn och träffar barn i varierande åldrar, men finns valet så har jag ändå i just hans fall undvikit en småbarnsfamilj och hade inte sålt till någon stojig/röjig familj.

Med dobermantiken så var det nästan synd att inte skaffa barn, för hennes skull;) Hon hade älskat en egen människobebis.

Jag är 40 och mina barn är vuxna och har flyttat hemifrån nu så den tiden är förbi. Däremot har jag ett litet bonusbarnbarn och faktum är att med henne funkar det riktigt bra. Hon är bara 10 månader än men han lägger sig bredvid henne när hon är på golvet och leker och är inte rädd för just henne. Däremot alla andra barn han har träffat blir han stressad av. Kanske beror det på att han gillar hennes mamma så mycket och att han har varit med ifrån början, jag vet inte. Jag är bara så glad att det fungerar men givetvis så har jag stenkoll.

Jag är 16år så barn på lång tid är inte aktuellt. Men jag hade helt klart behållt henne eller kanske haft mamma som "kvällsmatte" så hon fick någon långrunda om jag inte orkade för stimulansens skull.

Jag är trettio plus och har inga planer på att berika min familj med barn. Så både jag och hundarna förblir okomplicerat barnfria.

Vilka märkliga föräldrar ni verkar ha i bekantskapskretsen... Jag har aldrig haft problem med att varken barn eller föräldrar lyssnar när jag säger att de måste låta bli hunden när han vill gå undan, för annars finns det risk att han biter.

Det jag försöker komma fram till att det är ju många duktiga hundmänniskor som också är föräldrar och att dessa förmodligen kan erbjuda ett riktigt bra hem trots att de råkar dela hemmet med små tvåbeningar. Men igen, detta gäller naturligtvis inte hundar som är direkt farliga för barn att vistas i närheten av.

Jag har personligen aldrig upplevt några problem med barn när föräldrarna är med, för oss har det varit mer problem nu när barnen har kompisar som är här "själva" och är betydligt mer självgående än småbarn. De har jag fått säga till både en och tio gånger att de ska låta hunden vara ifred, men det är alltså barn från 7 år och uppåt och absolut inte mina egna barn, de har full koll på vad som gäller.

Så mina barn får vara hemma själv med hunden, några kompisar till barnen som jag har sett sköter sig bra runt hunden, annars tar jag med mig hunden om jag måste lämna dem själva.

Sa gjorde jag ocksa med var gamla Golden Reteriver. Barnen var suverana med henne ... anda tills en dag nar jag var i kallaren och barnen i matsalen. En 5-6 aring, inte familjens men kompis som var hos oss "jamt", bojde sig fram for att klappa och hunden lyfte huvudet med munnen oppen och gav killen skrapsar och blamarke over och under ena ogat. Ingen forstod varfor och alla barn var ense om att varken hund eller barn hade upptratt 'annorlunda' pa nagot satt. Nar det hande satt barnen runt bordet och pratade och hunden lag och vilade pa golvet.

Hela incidenten gnager mig i sjalen aven nu 30 ar senare. Den hunden var absolut den lugnaste, snallaste som fanns. Hon hade bott med barn i ett par ar da och avgudade barnen. Husse var en "vanlig" ganska aningslos hundagare (han ar fortfarande ganska aningslos :p) men hade levt med hund hela hans liv. Jag kom in i bilden nar hunden var runt 5 ar och det var den forsta hund jag nagonsin var ute och gick med och visste absolut ingenting. Jag bara onskar att "hund klimatet" i Sverige hade varit lite annorlunda da, mer som nu, sa jag hade kunnat lite mer om hundar.

Fast de barn som jag lämnar hemma själv med hunden är sådan som inte ens klappar honom, om det nu inte är så att han själv kommer fram till dem men oftast så har han gått och lagt sig på något av "sina" ställen och då bryr sig inte barnen om var han är eller vad han gör. Barn som gärna vill klappa lämnar jag inte utan uppsikt...

Nu har jag ju ingen som helst aning om vad som hände i ditt fall men jag kan tänka mig att hunden helt enkelt blev rädd, den låg och sov och helt plötsligt kommer något över den, den går i försvar innan den ens hinner vakna till.

Kl

Våran tik skulle jag absolut kynna sälja till en barnfamilj :)
Hon älskar barn. Hon håller dig gärna runt barnen.

Hanen är si så där med. Han tycker inte om när barn kommer
Fram för fort och för nära. Han håller sig på avstånd och lägger
Sig och sover ist.

Vi har själva en 1,5 åring och vi ha SMÅ hundar, det funkar
Utmärkt:) visst finns det en skaderisk men jag ser det absolut
Inte som ett hinder. Så ja, jag skulle kunna sälja tiken till en barnfamilj.

*kl*

Om jag nu skulle behöva sälja Ru och de personer jag känner förtroende för skulle råka vara en barnfamilj så ser inte jag att han inte skulle kunna bo där. Det är kanske inte det optimala (men så tänker jag ju ha kvar honom också :D), eftersom han tycker att mindre barn är lite småläskiga och har lite problem med ändrade rutiner, plötsliga läten etc. Men samtidigt så tror jag att han skulle anpassa sig och jag tror att han skulle älska att få ha en familjemedlem som man kan dela gosedjur med, sova på och pussas oavbrutet med så som han har fått göra med min kompis på 13 år. Så ja, jag skulle kunna sälja honom till en barnfamilj (ffa med lite äldre barn) om det verkar vara en vettig familj som jag tror kommer ta hand om honom på ett bra sätt.

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 261
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
998
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 678
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka