skuldkänslor :(

K

Krulidut

Jag och B. har kommit överens om att jag ska sälja några av hans hästar och ponnyer för 10% av försäljnings priset.

SÅ sagt och gjort jag satte ut pollen jag red i sommras (T.)
Nu när jag talade med några kompisar får man veta att några av dem gråtit andra var jätte arga och förstod inte alls varför jag annonserade han :( :cry: jag förklarade att det var för hans eget bästa men då sa hon det att de skulle börja rida han och massa då blev jag arg och sa det att han har stått 4 MÅNADER och varje gång jag sagt att nej men ta T. så har dem sagt att han är stor och klumpig :mad::confused: asså han är norsvensk vad förväntar man sig :smirk:

De beter sig PRECIS som om de var med när han födde typ, och de har de inte de känenr knapp hästen ifråga, jag red han ett tag och han kommer fortfarande till mig i hagen vem är det som egentligen borde vara ledsen? jag är det inte för jag är glad över att jag ÄNTLIGEN (dagen efter att annonsen kom ut.) hittat en som vill komma och provrida :banana:
iallfall så stod jag för det att jag satt ut annonsen

Sv: skuldkänslor :(

Men varför bry sig om dessa folk? Om du vet vad hästen behöver och hittar en köpare som kommer ta väl hand om den så kvittar det ju vad alla andra tycker... eller?

asså klart som f*n att jag bryr mig, de är mina bästa kompisar :crazy: jag blir berörd.

nu vet jag ju vart jag har dem iallfall.

asså han är norsvensk vad förväntar man sig :smirk:

Det var det dummaste jag hört på mycket länge :mad:

Men till frågan: Om dina kompisar nu blir så ledsna så får du väl erbjuda dom att köpa hästen.

/M

Det kan ju tänkas att de inför försäljning liksom sätts i ett "now or never"-situation, där de faktiskt inser att de tycker mycket om hästen? Men i vilket fall så har de väl ingenting att "säga till" om vid försäljning, nu när du och ägaren har kommit överens om att sälja honom.

Köparen låter väldigt trevlig och om hon kan ge honom ett bra liv är det ju alldeles utmärkt!

Ursprungligen postat av Krulidut
asså han är norsvensk vad förväntar man sig

Det var det dummaste jag hört på mycket länge :mad:

/M

Jag håller med, det var det dummaste jag också hört på länge. En häst blir vad man gör den till, oavsett ras. Om den är stor och klumpig, så är det ryttaren som får göra den dansant.

Nordsvenskar behöver inte alls vara stora och klumpiga, titta in på alla fantastiska bildtrådar under Klassisk Ridkonst till exempel. Stor nordisen i stallet, må den se stor och klumpig ut, men ta på den utrustning och rid den väl, så dansar den. :bow:

det var inte det jag menade :D ber om ursäkt, det jag menade var är att de är inte *svårt att utrycka mig utan att nån skriker* smäckra ? som fullblod tex. utan de är mer bastanta, annan kropstyp. Han är smidig men han är stor av rasen det säger sig själv.

Hästen ifråga är relatift lätt lärd och har inga problem för att "dansa"

uppdatering: har hittat en ur mysg tjej som är aldeles förälskad i honom, ska komma och provrida när han är igångsatt håll tummarna ;)

Hejsan!
B tkr inte att du ska sälj inom om western.. Man kan inte lära en gammal hund sitta....Sälj honom som det han e bra på! Hoppning och dressyr....
// A

har själv pratat med honom om det, och varför säger du inte detta via msn?
hoppning jo hejsan tror du hans kotor skulle klara det?
varför inte sälja honom som någonting han kan bli än till någonting som kan förstöra honom (förövrigt tkr han dressyr är päcka och hoppning håller han inte för..)

*personliogt nu ni som inte läser gör inte det*

blir galen på dig människa varför kan du ALDRIG prata med mig IRL när vi möts nästan dagligen, pratar på msn dagligen asså gaaaahhh!!!!!!
du tål f*n inte att ta diskussion va?! gå och lägg dig.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag var med om en händelse i onsdags som jag inte kan släppa riktigt... Jag vill gärna höra era åsikter om vad ni hade gjort i den...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
16 198
Senast: hastflicka
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 894
Senast: QueenLilith
·
Hemmet Vi hyr sedan i augusti ett gulligt litet rött hus med vita knutar på en ort 11 mil hemifrån (Göteborg). I hyreskontraktet står det att...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 676
Senast: rubytoo
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
37 809
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17