Jag kan inte släppa det...

Precis lika obefogat att vara radd for att ga bakom manga hastar "som aldrig forut sparkat och aldrig skulle sparka" som att vara radd for en hund "som ar jatte snall och aldrig skulle bita"
1) Det går inte att jämföra en reaktion som är ett resultat av överraskning och mer eller mindre reflexartad med en som kräver lite betänketid
2) Var läser du att att mina hundar aldrig bits? Det har jag aldrig påstått. Däremot vet jag med säkerhet att de inte skulle fara ut och bita en person som stod i dörren. Det krävs ju antingen att de blir överraskade eller hotade och trängda för att de ska plocka fram aggression som kan leda till bett. En gäst påväg in genom dörren plockar inte fram det känsloläget.
 
1) Det går inte att jämföra en reaktion som är ett resultat av överraskning och mer eller mindre reflexartad med en som kräver lite betänketid
2) Var läser du att att mina hundar aldrig bits? Det har jag aldrig påstått. Däremot vet jag med säkerhet att de inte skulle fara ut och bita en person som stod i dörren. Det krävs ju antingen att de blir överraskade eller hotade och trängda för att de ska plocka fram aggression som kan leda till bett. En gäst påväg in genom dörren plockar inte fram det känsloläget.

Jag forstar nog inte riktigt vad du menar med det har? Att det inte gar att jamfora en reaktion som ar ett resultat av overraskning och mer eller mindre reflexartad med en som behover betanketid?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
20 735
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 045
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 870
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp