Det är inte skillnad på brytarna på jobb och hemma. De är lättare med dvärgbrytare men de är inte bättre än gängsäkringar vilket folk tror. Dvärgbrytare som löser ut några gånger kommer att lösa ut vid betydligt lägre strömstyrka än vad de är klassade för efterhand vilket i sin tur kan orsaka andra problem med maskiner i hushållet. De bör bytas eftersom de blir svagare, men detta pratas det inte om eftersom folk tror att en ny elcentral är ett bevis för att elen är bra.
Det viktigaste är trots allt inte att centralen är bytt utan alla ledningar, kablar och uttag är. Och det var det jag ville belysa. Inte gå in i en diskussion om dvärgbrytares livslängd, som faktiskt är begränsad.
Dessutom så är hushållsel betydligt striktare i regler än i industri, här använder man betydligt trögare säkringar än i hushåll.
Ja men efter 3 gånger? Som sagt att de slits är det ingen tvekan om men med din teori så borde flera av mina bytas. De har gått några gånger även om det sker sällan och jag antar att det skett några gånger före min tid.