Sv: Skrota LR

Måste bara hålla med Monke, mycket goda svar på många frågor.:) Hoppas nu denna tråden tystnar, man blir mörkrädd hur det pratas och spekuleras, och sanningar blir till osanningar och till slut vet man inte vad som är fram eller bak, och LR får väl skriva precis vad dom vill i sin tidning eller på deras hemsida, sedan är det väl upp till var och en att köpa tidningen eller inte, och vill man inte så behöver man inte läsa på deras hemsida heller. Hur svårt kan det vara.

Med anledning av de anklagelser som en privatperson på forumet har framfört mot LuckyRider så vill vi här klargöra några saker.

När vi täcker en tävling med reportage så är vår målsättning bl a att ta med de viktigaste resultaten i reportaget.
Många westerntävlingar består av 30-60 olika klasser och många hundra starter i dessa klasser. Vi kan inte ta med alla resultat i tidningen, eftersom den då inte skulle innehålla så mycket mer än detta.
CN har genom ett telefonsamtal uppmärksammat oss på att reportaget från September Rundown saknar vinnaren i Intermediate Open (CN). Vi beklagade naturligtvis detta och förklarade för CN att detta enbart beror på ett förbiseende och inget annat. CN har tidigare förekommit i LuckyRider ett flertal gånger. Vi har dessutom gjort ett eget tränarporträtt på honom med hembesök.

Vi försöker alltid ha en mångfald i vår rapportering och i våra artiklar. Några ryttare förekommer dock mer frekvent än andra - det är våra Profilryttare Peter Ljungberg, Rick LeMay, Jonna Gullberg, Styrbjörn Persson & Mona Göransson samt Birgitta Freter. Alla mycket goda representanter för westernridningen i Sverige och såsom profilryttare bevakar vi dem lite extra.

LuckyRider är inte föreningstidning till någon organisation. Tidningen ägs av LuRi AB som är ett helt fristående privatägt företag. Vi sponsrar dock ett flertal westernföreningar i Skandinavien;
SRHA (Swedish Reining Horse Association) som vi är huvudsponsor för har vi i år lagt en stor del av vår engagemang på. Vi sponsrar även SRCHA (Swedish Reined Cow Horse Association, RHA (Ranch Horse Association), SCHA (Swedish Cutting Horse Association) och även WRAS och flera av dess medlemsklubbar samt norska och danska föreningar.

Genom tidningen LuckyRider och vårt engagemang i dessa föreningar hoppas vi kunna bidra till ett positiv framtid för westernridningen i Skandinavien.

Frågor besvaras gärna via mail eller telefon, se vår websida.

Vänliga hälsningar
Åsa Wikberg
vd LuRi AB och ansvarig utgivare LuckyRider Magazine
www.luckyrider.se

Trevligt att ni tagit er tid och skriva en förklaring här.
De skulle vara väldigt roligt att läsa lite mer om andra westernryttare och tränare tycker jag som premunerar på den.speciellt när flera tävlar utomlands och jag syftar nu inte på CN som ni diskuterar utan helt allmänt.Och även lite statistik på hur mkt nya hästar som tas in i landet varje år, kunde kanske vara roligt attse.(lite off topics)
Tack för en oftast bra tidning.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 308
Senast: lizzie
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 021
Senast: Myrten
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 828
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 607
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka