Sv: Skrota LR

Naturligtvis.

Men hela föreningen tycks ju göra lite som de vill.
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=918765&referrerid=387

Hur kan ni skriva att hela föreningen gör som de vill??? Jag vet att Pelle fortfarande sitter med i styrelsen och han har ju gått in och lagt till sitt veto i just den här tråden.....och sen är ju faktiskt alla medlemmar "hela föreningen" eller?

Jag kan ju då säga att även andra tidningar "väljer" att plocka fram vissa medans andra inte syns trots ett kanonresultat......ska vi då bojkotta de tidningarna också??? Eller?

Hur kan ni skriva att hela föreningen gör som de vill??? Jag vet att Pelle fortfarande sitter med i styrelsen och han har ju gått in och lagt till sitt veto i just den här tråden.....och sen är ju faktiskt alla medlemmar "hela föreningen" eller?

Jag kan ju då säga att även andra tidningar "väljer" att plocka fram vissa medans andra inte syns trots ett kanonresultat......ska vi då bojkotta de tidningarna också??? Eller?

Ja, jag är inte medlem, bor ju inte ens i Sverige. Men jag kan ju också få reagera på det som skrivs.

Jag förstår inte riktigt, jag hittade iaf hela resultatlistan på srha’s hemsida 23/9…
http://www.srha.nu/dok/September Rundown 2008.pdf

Ja, den fullständiga resultatlistan lades ut på hemsidan några dagar efter tävlingen, det är korrekt. Men..under hela tävlingshelgen lades vinnarna, tvåorna och i vissa fall treorna ut i stort sett direkt efter avklarad klass, detta pågick fram tills dess att NRHA Rookie Professional var klar, då lades inga fler vinnare ut, därefter var det NRHA Intermediate Open som till råga på allt är den näst högsta kategorin du kan tävla i NRHA och där blev samma ryttare delad första plats med sig själv....detta kommenterades inte överhuvudtaget på varken hemsida eller medlemstidning....där är problemet!
I medlemstidningen redovisades dom allra flesta placeringar från vinnare till tredje placering. I näst högsta kategorin NRHA Intermediate Open nämndes trean!!!!
Hmmmm....känns inte rätt!!
Och som jag tidigare nämnt, det finns fler som är utsatta för detta!

Den ryttare som red in placeringar enligt följande:
NRHA Intermediate Open: 1:a, 1:a, 7:a
NRHA Rookie Professional: 1:a, 3:a, 5:a
NRHA S/H: 3:a, 5:a, 9:a
NRHA Limited Open: 4:a, 7:a
.......nämndes aldrig någontans (dock i en annan tidning och en annan hemsida som rapporterar opartiskt!!!)

Senast ändrad:

Det ska vara rättvist, det är vad det handlar om...och systematisk mobbing skall inte få förekomma!

Hej!

Jag blev verkligen mycket förvånad när jag läste reportaget i LR om September Rundown. Inte ett ord om CN:s vinster! Jag visste ju att det hade gått jättebra så jag tänkte att redaktionen hade "slarvat bort" slutet på artikeln, men så var det alltså inte.

Skall LR fortsätta att vara så här partiska tänker jag sluta köpa tidningen:mad: Det är bra att sådant här kommer fram i dagsljuset. En eloge till Dig att Du gör oss uppmärksamma på det:bow:

MVH/Carina

Tack, men det känns bara fruktansvärt tråkigt...och som jag sa igår....fatta att den tidningen har vi betalat många tusenlappar för att annonsera i?!?!? DET...lär ju aldrig hända igen!!
Och det handlar inte om att "lyfta fram" någon utan det handlar om att rapportera från en stor tävling på ett rättvist sätt och med god journalistik!!!....utan att medvetet ignorera delar.

Då förstår jag. Har ni kontaktat tidningen och bett om en förklaring och i så fall har ni fått det?

Då förstår jag. Har ni kontaktat tidningen och bett om en förklaring och i så fall har ni fått det?

Givetvis har både föreningen samt tidningen kontaktats...men som vanligt när folk inte vill stå för saker så skyller man på andra...så kan inte påstå att förklaring getts, nej! :grin:

Även moderföreningen har ju kontaktats, då detta bara är det sista i en lång rad av händelser där det dessutom kan styrkas vad som har skett och hur saker går till.

Senast ändrad:

Gud vad tråkigt när folk håller på så här.
De verkar vara svergie i ett NÖTSKAL.
De jag reagerar på mkt med är ALLT skit snack alla tränare snackar om varandra. Jag misstänker ju att de är avundsjukan som tar över där. Dom som har hållt på i många år har så himla svårt att tollerera att de poppar upp nya människor som satsar många miljoner på anläggning och köper in fina hästar. De är så jävla dåligt.
istället för att stötta varandra.
Alla dom år jag bodde i usa så hörde jag inte tränare nämna ett ont ord omvarandra inga namn sagda utan dom höll bara tyst och sa inget istället.
Hoppas detta ordnar upp sig. Vet inte riktigt vad lilla jag kan göra för att hjälpa?

Gud vad tråkigt när folk håller på så här.
De verkar vara svergie i ett NÖTSKAL.
De jag reagerar på mkt med är ALLT skit snack alla tränare snackar om varandra. Jag misstänker ju att de är avundsjukan som tar över där. Dom som har hållt på i många år har så himla svårt att tollerera att de poppar upp nya människor som satsar många miljoner på anläggning och köper in fina hästar. De är så jävla dåligt.
istället för att stötta varandra.
Alla dom år jag bodde i usa så hörde jag inte tränare nämna ett ont ord omvarandra inga namn sagda utan dom höll bara tyst och sa inget istället.
Hoppas detta ordnar upp sig. Vet inte riktigt vad lilla jag kan göra för att hjälpa?

Det är sant som du säger...och den tränaren jag mest har att göra med undviker alltid att prata skit om kollegor...kanske just för att han är skolad i USA!?!?! Man ska ha respekt för sina kollegor och tränarkåren måste hålla ihop, det är vad han säger!!
....Meen å andra sidan säger han precis vad han tycker och avskyr orättvisa oavsett i vilket sammanhang, då kan det nog vara lätt att få det uppkört! Som sagt....Sverige...rätta dig i ledet och håll käft så är allt frid och fröjd!!!!
Och no matter what!!! Mobbing är oacceptabelt!!!

Thanx Gordy:love:

Verkligen trist att höra, men tyvär inget ovanligt!

"Smyg" mobbning och "öppen" mobbning förekommer överallt, tidskrifter, faktaböcker, hemsidor, jobb, skola mm mm till och med här på bukefalos!:o

Istället för att ignorera (vilket dom flesta väljer att göra) är det mkt bättre att reagera!

Tycker man att LR och srha gjort fel i frågan är det mkt bättre att skicka ett mail/brev/ringa ett samtal till dom än att bara låta sina åsikter pysa ut på ett forum!

Är det tillräckligt många som reagerar, så kan man ju hoppas på en förändring!:)

Verkligen trist att höra, men tyvär inget ovanligt!

"Smyg" mobbning och "öppen" mobbning förekommer överallt, tidskrifter, faktaböcker, hemsidor, jobb, skola mm mm till och med här på bukefalos!:o

Istället för att ignorera (vilket dom flesta väljer att göra) är det mkt bättre att reagera!

Tycker man att LR och srha gjort fel i frågan är det mkt bättre att skicka ett mail/brev/ringa ett samtal till dom än att bara låta sina åsikter pysa ut på ett forum!

Är det tillräckligt många som reagerar, så kan man ju hoppas på en förändring!:)

Åsikterna pyser ut, först och främst för att folk ska få veta vad som pågår och dessutom är ett forum till för att ventilera åsikter bl.a.
Om du läst hela tråden kan du också se att kontakt tagits med BÅDE förening och tidning via telefon....:grin:
Och efter en lång tid är måttet rågat...då vi har REAGERAT och inte tolererar orättvisor och mobbing....

Senast ändrad:

Ni är tyvärr inte de första som fått utstå detta och förmodligen inte de sista. :( Tycker f.ö. ni gör helt rätt som tar upp det på ett allmänt forum. Kontakt med berörda parter stannar där och den stora massan förblir ovetande om vad som egentligen pågår i ankdammen.

Ni är tyvärr inte de första som fått utstå detta och förmodligen inte de sista. :( Tycker f.ö. ni gör helt rätt som tar upp det på ett allmänt forum. Kontakt med berörda parter stannar där och den stora massan förblir ovetande om vad som egentligen pågår i ankdammen.

Exakt:bow:....ett STORT problem!!!

Borde kanske lagt till ett *delvis knapplån*

Istället för att gå ut med att LR borde skrotas, kanske samtliga som tycker det här är fel, klaga!
10 röster hörs mer än 1!

Jag sa inget om att det är fel om att du lägger ut informationen på ett forum, men istället för att det bara ska bli massa gnäll i tråden som sedan stannar här, är det ju mkt bättre om man gör nåt åt saken också!

Tyvärr är det nog så att westernsverige är för litet, det är som att bo i ett jävla hönshus, fast i det här fallet är det väl mest fyllt av tuppar som kacklar, sprätter och kämpar för ett fåtal hönor, det finns helt enkelt inte tillräckligt många elever och hästar för den stora mängd tränare som ändå finns i sverige. Visst är det tråkigt att sånt här förekommer, men det händer ju hela tiden, och kommer att hända ett bra tag framöver, så jag tror man måste lära sig att tänka lite för sig själv och inte vara så beroende av alla andra i hönshuset, Själv skulle jag aldrig välja tränare baserat på vad som står i tidningen, jag åker till tävlingarna och ser med egna ögon vad som händer, om en tidning skriver att en ryttare är helt fantastisk och har super resultat fast det jag såg på tävlingen var total skit och en annan inte ens nämns fast jag tyckte den ryttaren red mycket trevligare och med en stil som passar mig så kommer jag självklart välja den som jag personligen tycker bättre om, inte den som får mest reklam. Sen tror jag att det visar sig ganska snabbt vilka som är duktiga och vilka som är sämre och efter ett tag går det inte att leva enbart på att kackla högst och sprätta längst. Visst finns det alltid dom som kommer att hänga sig fast i kjolen på dessa personer, men det är ju bara en förlust för dom själva. Nej, what goes aroung comes around och det kommer nog att ordna sig till slut när westernsverige blir lite större och folk vågar flytta ut ur hönshuset. Tills dess får man väl lov att vara en outsider, men hellre det än en höna.

t stämmer absolut det du skriver, men det jag anser är värst i det här är dom hästägare som ser sina hästar prestera fantastiskt och vinna...och därefter inte får någon som helst credit för det. Att åtminstone namnge vinnarna i NRHAs näst högsta kategori vore ju det minsta liksom....STACKARS HÄSTÄGARNA!!!!!

Om hästägarna är smarta, så tänker dom som lillaida: ”… så kommer jag självklart välja den som jag personligen tycker bättre om, inte den som får mest reklam”. Om hästägaren inte är intresserade av hästens resultat och framsteg, kan dom ju alltid välja någon som ger mer reklam.

Jag förstår att den här diskussionen har flera bottnar och du i det här fallet känner dig förorättad, men om man generellt skall fundera på vad som är en bra tidningsartikel, som skall referera en tävling, så är det minst lika tråkigt att läsa en uppradning av vilka som vann i alla klasser, som att bara läsa om några få (alltid återkommande) utvalda.
I vissa fall är det mer intressant att läsa att en otippad nykomling kom tvåa, eller att en travare scorade 142 i en nrha-klass osv… Den som gör bedömningen om innehållet kan ju bara vara den som skriver artikeln och om artikeln är bra eller dålig kan ju bara läsarna bedöma och det avgör ju slutligen om tidningen får några läsare eller inte.

WILD Rein "Tycker vi ska skrota LR som tillsammans med delar av SRHAs styrelse sysslar med systematisk mobbing av väl utvalda medlemmar/annonsörer/läsare!!!"
Svar: Jag har absolut för mig att LR gjorde ett alldeles utmärkt STORT reportage av CN under Norway open förra året?:angel:
Och vad gäller artikeln från September Rundown så är det MITT (Monica W) fel att CNs resultat och alla andras resultat inte kom med.
Så om ni skall skylla på någon så skyll på mig, SRHAs övriga styrelse INGEN skuld i detta!
Så skilj gärna på hur ni placerar era beskyllningar och klagomål, rätt skall vara rätt!

Peppan; "Jag blev verkligen mycket förvånad när jag läste reportaget i LR om September Rundown. Inte ett ord om CN:s vinster! Jag visste ju att det hade gått jättebra så jag tänkte att redaktionen hade "slarvat bort" slutet på artikeln, men så var det alltså inte."
Svar: Jag har nu suttit och gått igenom resultaten från sagda tävling.
Jag har inte heller skrivit något om vinnaren i AQHA Sr Reiningen, SRHA Youth, Rookie, AQHA Am reining, SRHA GaG, NRHA Rookie, AQHA Nov Amateur, Novice Horse Open, Novice Horse Non Pro, AQHA Jr Reining!:cry:

Eller reserve champion i Youth 13 & U, NRHA S/H, SRHA Rookie, AQHA Sr Reining, SRHA Youth, AQHA Youth, SRHA GaG, NRHA Rookie, AQHA Nov Amateur, SRHA Open, Non Pro Derbyt och NRHA Rookie Youth, SRHA Ladies, Youth 14-18, SRHA Non Pro, NRHA Rookie Pro, Nov Horse NP, Nov Horse Open, AQHA Ama, AQHA Jr, :cry:

Så CN är i gott sällskap med ryttare/tränare som både vunnit och kommit reserve champion i fler klasser:crazy:
Det ett faktum att en artikel inte blir rolig att läsa om den bara är en upprapning av resultat, man måste ha lite "kött" på benen också dvs lite trevlig kring info om dem man skriver om och man bör variera sig lite så att så många som möjligt blir nämnda någon gång över tid.

Wild Rein; Om du läst hela tråden kan du också se att kontakt tagits med BÅDE förening och tidning via telefon....
Och efter en lång tid är måttet rågat...då vi har REAGERAT och inte tolererar orättvisor och mobbing....
Svar: Kanske jag kan säga det samma då eftersom det är mig du är ute efter, då jag är ordförande i sagda förening och skribent av artikeln:grin:
Jag sa per telefon till CN att jag skulle kolla min artikel och återkomma efter att det. Då jag har arrangerat tävling hela helgen så har jag inte haft möjlighet förrän idag, men tydligen räckte det inte:grin:

Wild Rein;
Det är sant som du säger...och den tränaren jag mest har att göra med undviker alltid att prata skit om kollegor...kanske just för att han är skolad i USA!?!?! Man ska ha respekt för sina kollegor och tränarkåren måste hålla ihop, det är vad han säger!!

Svar: Wild Rein du går du väl i alla fall alldeles för långt, "den tränaren jag har mest att göra med............ ni är ju för jösse namn gifta!

Jag vet ju att du skriver en del du kanske skulle vilja bli en oberoende/opartisk skribent till de tidningar som skriver om western tävlingar så att det blir ordentligt gjort?

Jag har absolut inget behov att att göra det men de måste göras!
Dessutom kommer ju hela makteliten ni pratat om att avgå nu så då kan du ju året gå in i styrelsen och kanske till och med vara med på mötena denna gång!

Ps. Dock finns som TDJ säger alla resultat publicerade på hemsidan. Och medan jag har skrivit detta ser jag att TDJ har lagt in ett nytt klokt inlägg!

Monica Widh
Avgående ordförande i SRHA.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 308
Senast: lizzie
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 021
Senast: Myrten
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 828
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 607
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka