Sv: Skrota LR
WILD Rein "Tycker vi ska skrota LR som tillsammans med delar av SRHAs styrelse sysslar med systematisk mobbing av väl utvalda medlemmar/annonsörer/läsare!!!"
Svar: Jag har absolut för mig att LR gjorde ett alldeles utmärkt STORT reportage av CN under Norway open förra året?
Och vad gäller artikeln från September Rundown så är det MITT (Monica W) fel att CNs resultat och alla andras resultat inte kom med.
Så om ni skall skylla på någon så skyll på mig, SRHAs övriga styrelse INGEN skuld i detta!
Så skilj gärna på hur ni placerar era beskyllningar och klagomål, rätt skall vara rätt!
Peppan; "Jag blev verkligen mycket förvånad när jag läste reportaget i LR om September Rundown. Inte ett ord om CN:s vinster! Jag visste ju att det hade gått jättebra så jag tänkte att redaktionen hade "slarvat bort" slutet på artikeln, men så var det alltså inte."
Svar: Jag har nu suttit och gått igenom resultaten från sagda tävling.
Jag har inte heller skrivit något om vinnaren i AQHA Sr Reiningen, SRHA Youth, Rookie, AQHA Am reining, SRHA GaG, NRHA Rookie, AQHA Nov Amateur, Novice Horse Open, Novice Horse Non Pro, AQHA Jr Reining!
Eller reserve champion i Youth 13 & U, NRHA S/H, SRHA Rookie, AQHA Sr Reining, SRHA Youth, AQHA Youth, SRHA GaG, NRHA Rookie, AQHA Nov Amateur, SRHA Open, Non Pro Derbyt och NRHA Rookie Youth, SRHA Ladies, Youth 14-18, SRHA Non Pro, NRHA Rookie Pro, Nov Horse NP, Nov Horse Open, AQHA Ama, AQHA Jr,
Så CN är i gott sällskap med ryttare/tränare som både vunnit och kommit reserve champion i fler klasser
Det ett faktum att en artikel inte blir rolig att läsa om den bara är en upprapning av resultat, man måste ha lite "kött" på benen också dvs lite trevlig kring info om dem man skriver om och man bör variera sig lite så att så många som möjligt blir nämnda någon gång över tid.
Wild Rein; Om du läst hela tråden kan du också se att kontakt tagits med BÅDE förening och tidning via telefon....
Och efter en lång tid är måttet rågat...då vi har REAGERAT och inte tolererar orättvisor och mobbing....
Svar: Kanske jag kan säga det samma då eftersom det är mig du är ute efter, då jag är ordförande i sagda förening och skribent av artikeln
Jag sa per telefon till CN att jag skulle kolla min artikel och återkomma efter att det. Då jag har arrangerat tävling hela helgen så har jag inte haft möjlighet förrän idag, men tydligen räckte det inte
Wild Rein;
Det är sant som du säger...och den tränaren jag mest har att göra med undviker alltid att prata skit om kollegor...kanske just för att han är skolad i USA!?!?! Man ska ha respekt för sina kollegor och tränarkåren måste hålla ihop, det är vad han säger!!
Svar: Wild Rein du går du väl i alla fall alldeles för långt, "den tränaren jag har mest att göra med............ ni är ju för jösse namn gifta!
Jag vet ju att du skriver en del du kanske skulle vilja bli en oberoende/opartisk skribent till de tidningar som skriver om western tävlingar så att det blir ordentligt gjort?
Jag har absolut inget behov att att göra det men de måste göras!
Dessutom kommer ju hela makteliten ni pratat om att avgå nu så då kan du ju året gå in i styrelsen och kanske till och med vara med på mötena denna gång!
Ps. Dock finns som TDJ säger alla resultat publicerade på hemsidan. Och medan jag har skrivit detta ser jag att TDJ har lagt in ett nytt klokt inlägg!
Monica Widh
Avgående ordförande i SRHA.