Skriver folk dagbok numera?

tanten

Trådstartare
P1 har ett program om dagböcker genom tiderna.
Själv försökte jag i ungdomen skriva dagbok men det blev så.... tillgjort, att jag slutade och slängde skiten.

Skriver folk dagbok numera? På papper eller digitalt.

Jag skriver hälsodagbok i en fysisk kalender (dvs på papper), och livsreflektioner digitalt. Inte dagligen, men regelbundet. Jag skulle inte kunna vara utan det - det är som egenterapi, och att sätta ord på det jag upplever hjälper mig att reflektera, analysera, bearbeta och få distans.

Själv försökte jag i ungdomen skriva dagbok men det blev så.... tillgjort, att jag slutade och slängde skiten.

Jag skriver rätt mycket faktiskt. Både digitalt och i en bok. Jag har lite olika inriktning med, en är mer en uppföljning av mående, hrt, träning etc
Och andra är mer reflektioner, tankar och känslor. Problemlösning i olika situationer mm

Nej jag gör det inte, men gjorde fram till år 2010 sen tog sociala medier över.

Jag har skrivit till och från i över 40 år. Numera inte så mycket om vad jag gör utan mer reflektioner över sånt jag varit med om och hur jag påverkats av det.

Jag skriver för hand i anteckningsböcker.

Jag har skrivit dagbok sen 2016 ungefär. Först mest för att sortera mina tankar, numera för att ge mig tid att reflektera över saker som hänt. Läser även varje kväll vad som hände samma dag året innan. Det har hjälpt mig mycket när det varit tufft mentalt.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 7 8 9
Svar
173
· Visningar
5 726
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 508
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 687
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 103
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Distansritt
  • Fälttävlans-tråden 2025