Sv: Skor, Djurplågeri???
Du undrar hur en inflammation kan uppstå, om inte kötthoven är involverad, men det jag menar är att en inflammation kan uppstå på fler ställen än där på en hästkropp, pga fasta hovbeslag. Det är så jag tänker.
Beprövad, bevittnad och dokumenterad forskning kring detta är ett faktum.
Jag har svårt att ta dig på allvar,, ditt skrivsätt kan tolkas som provocerande så vida man inte noterar det ironiska i dom hoppande grodorna.
Inflamation,, hur kan en inflamation uppstå om inte kötthoven är involverad vilket den aldrig är på en balancerad utförd skoning.
Som du skriver,, vissa får alltid vatten på sin kvarn när klåpare eller så kallade tro sig påare i helt avsaknad av självinsikt tror sig kunna omvända världen i bästa knutby pastorns anda.
Du nämner vikten av optimal hovmekanism och där håller jag med dig till 100%,
det du verkar undvika att delge är att ömmar hästen i hovarna så kommer den heller inte naturligt belasta sina hovar till 100%.
Om det va medvetet eller omedvetet beror väl på att det du delger är din tro, vad du anser och utifrån din erfarenhet helt saknar beprövad forskning som stödjer dina påståenden.
Du undrar hur en inflammation kan uppstå, om inte kötthoven är involverad, men det jag menar är att en inflammation kan uppstå på fler ställen än där på en hästkropp, pga fasta hovbeslag. Det är så jag tänker.
Beprövad, bevittnad och dokumenterad forskning kring detta är ett faktum.