Skonsam sele

Sv: Skonsam sele

:angel: Jag var ju jättejätteklar juuuuuu :-) Jag brukar vara betydligt luddigare när man pratar om mitt favoritämne.

Vår lokala sadelmakare gör selunderlägg med mankfrihet.
Jag tror att de åtminstone periodvis säljs på Gävletravet.
Jag har inte hittat någon bild på det, men om nå'n vill så kan jag ta ett foto.

sist tog han rynt 600:-
men det är rejäla underlägg.
(ska ta med kameran så återkommer jag)

Blev lite inspirerad av den här tråden och sydde mig ett selunderlägg med mankfrihet idag. :idea:
Resultatet blev (med tanke på mina sykunskaper :o) riktigt bra. I morgon blir det till att testa....

Men visa en bild då :)

18243479.jpg

18243478.jpg

Jag har selar som är så "hästformade" som möjligt och så har jag precis köpt ett "luftfyllt" selunderlägg som jag gillar skarpt, det formar sig ju lite efter hästens form.

Det kändes riktigt skumt men nu när jag använt det några veckor gillar jag det skarpt.

Och så är jag noga med att sela bakom manken.

Jag funderade på det där och så gick jag och köpte ett sånt som fanns här i denna tråd. Det är ett i Wahlsten i nylon och det ska vara det som finns på bilden. Jag tycker också det känns skumt! Hårt och stumt på nåt vis.
Vad är det i det? Och är det verkligen extra skonsamt? Tyckte det kändes ändå lite likt "vanliga" underlägg men detta var mycket hårdare i materialet.

Jag fick fel från början men "titex" stod det på det med och det var funktionen att selunderlägget andas.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
975
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 231
Senast: GoLightly
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: Raderad medlem 149793
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 470
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar