Monsieur de Mai
Trådstartare
Vad ska man ha för sele för att göra det så skonsamt för hästens rygg som möjligt? För att minska risken för tryck osv. Finns det någon speciell sele man kan använda eller finns det andra knep?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och så är jag noga med att sela bakom manken.
Jag har selar som är så "hästformade" som möjligt och så har jag precis köpt ett "luftfyllt" selunderlägg som jag gillar skarpt, det formar sig ju lite efter hästens form.
Det kändes riktigt skumt men nu när jag använt det några veckor gillar jag det skarpt.
Och så är jag noga med att sela bakom manken.
Man kan tro att de är framhalta.
Gör inte alla det...
Mantorps travshop de har även web-sida.
Jag trodde det var ett "vanligt" underlägg tills jag tog ur det ur påsen. Kommer inte ihåg vad det hette, Tetex eller Titex-material tror jag det var. Kollar märket i kväll!
Hur känns hon i bröstmuskulaturen?
Låt henne inte fuska med moroten, då tar ju inte stretchen. (Jag skippar moroten och stretchar utan)
Ja, det tror jag faktiskt att det kan. Visst har hon ordentligt markerad manke också, om jag inte minns fel?
tillägg: Vad duktig du är som märker skillnaden, måste jag bara säga också.
Mantorps travshop de har även web-sida.
Jag trodde det var ett "vanligt" underlägg tills jag tog ur det ur påsen. Kommer inte ihåg vad det hette, Tetex eller Titex-material tror jag det var. Kollar märket i kväll!
QUOTE]
Kan det vara detta?
http://www.mantorpstravshop.se/Prodinfo.asp?produktid=2106&katid=&underkatid=299
Ja, det beror det garanterat på.
Lilla fina Dina. Ja, med den manken kan du räkna med att hon får tryck av en vanlig sele.
(Förresten, vågar du lägga upp bilder på hästen här igen efter skrapan du fick en annan gång?)
Vilket beror garanterat på vad? Trycket på manken eller det kortare baksteget?
Sorry, goddag yxskaft.
Det kortare baksteget/snedheten i bakdelen orsakar det tyngre nedslaget med ena frambenet.
Tryck av selen kan orsaka tryckömheten och stelheten.