Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Vikten på dalskidan älskling!"
Man kan knappast ha vikten på det lyftade benet, möjligen luta sig åt det hållet.
Ja om det är i samlande syfte.Va?
Rider du bar öppnor på långsidorna?
Gast
Jag håller inte med dig.Och om inre bak inte får trycka på mer så blir det precis som jag skrev tidigare, hästen drar sig fram på ytter bog.
Gast
Ja om det är i samlande syfte.
Lösgörande - bara på volt.
Jag håller inte med dig.
Om man tvärar med bak så har man inte rätt böjning o DÅ ramlar man på bogen- om man inte heller klarar att få vikt bak.
Man har den inte ihop i yttersidan- varav bogen träder ut.
Nu är jag med - tror jag
för om inre bak är det som transporterar framåt - så kommer hästen att röra sig i en öppna - och om det är ytterbak så blir riktningen mot en volt.
Diagonala krafter
Jag klarar att få vikt bak OCH ha en ändamålsenlig tvärning!
Gast
Men du har inte svarat på om du tycker att hästen ska tvära med bak i en öppna.
skolorna är inte samlande i sig självt. möjligtvis på en mkt framåt häst i galopp. Det krävs motor o en ryttare som kan hjälpa hästen att få vikten till bakdelen. det är bara ett bra redskap för samling.
Att kunna omvandla skjutkraften till lite mer bärkraft.
Ja både du o jag skriver om våra erfarenheter.
Menar du tvära bak nu
Nu är jag med - tror jag
för om inre bak är det som transporterar framåt - så kommer hästen att röra sig i en öppna - och om det är ytterbak så blir riktningen mot en volt.
Diagonala krafter
Men jag tror inte du har nytta av det jag skriver till dina elever - för det ena bygger på det andra
- visserligen kan man upprepa sådant som låter bra.
Men för att lära ut det så måste man ha upplvet det - och kunna guida eleven dit förbi fallgroparna..
Ja och om du lutar dig åt det hållet så vad händer då med din tyngdpunkt????
Du kan luta dig åt ett håll - men hålla balansen från motsatt fot - sittben
Annars så referade jag nog till skidåkning rakt fram
Knappstöld! Förlåt Fredrik!Jag är kanske inte alls på samma nivå, så att jag gör något helt annat, men mitt mål i öppna är att båda bakbenen ska transportera framåt OCH bära lika mkt. Svårigheten är att aktivera båda och att inte få en tvärning bak.
Jag vill inte bara ha godkänt, utan även lite kvalité på rörelsenOm du rider längs ett rakt spår ska hästen inte tvära med bak i en öppna. Det tycker inte TR heller om du vill ha godkänt.
Om du rider längs ett böjt spår (volt) måste du tvära med bak om du håller dig till de klassiska principerna att det är framdelen som följer voltspåret. Ju mer du tvärar desto svårare för hästen att inte kliva förbi balanspunkten. Den extremaste tvärningen är att sätta en kon på ridbanan och låta hästen cirkla runt den med pannan hela tiden mot konen. Får hästen inte tvära då och korsa sina bakben så kommer du aldrig runt konen.
När du skriver mycket framåt häst i galopp vet inte jag om du menar fart framåt eller om du menar framåtbjudning så det kan jag inte diskutera.
Gast
Att du har problem med tvärning i öppnan, och jag antar att du pratar längs en långsida där du inte ska ha tvärning om du rider enligt TR, så beror det mer på att hästen inte är tillräckligt rörlig i sitt bäcken. Den förmår inte, eller hindras av dig att sträcka sin yttersida.
Gast