Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag ville ha en snäll väluppfostrad skogsmulle, som samtidigt skulle vara en häst som jag kunde utveckla och träna på hemmaplan med. Det viktigaste kriteriet för mig var att den skulle vara säker och inte rädd för sin egen skugga eller hitta på "elaka" bus (såsom försöka bocka av en och sånt)! Därför köpte jag en travare, och det ska jag säga, det är det bästa valet jag gjort! Jag hade ingen erfarenhet av att rida travare sedan innan ska tilläggas (dock 30 års riderfarenhet/hästägarerfarenhet av andra raser) Men, som sagt, don efter person, och har man ingen lust att träna galoppfattningar så kan det kanske vara bra med en annan ras. Det där med travartrav i en rasande fart tränar man kvickt bort. Det har jag inte haft problem med på någon av mina, numera, två travareNi som skriver annonser att ni vill han en skogsmulle, varför duger det inte med en fd travare?
Nu har jag aldrig haft intresser för just en skogsmulle själv, men det är väl upp till var och en vad de vill ha, och inte ha, för häst?!
Men travare är oerhört bra hästar för den som har kunskapen och tiden att lägga ner på dem...dom är oftast värda besväret...
Men vad spelar det för roll att hästen är modig om inget annat stämmer?