Hundarna är väl en investering som ska inbringa pengar, dvs sparkapital?Mycket pengar in har jag skrivit, men också mycket pengar ut. Det har jag skrivit tidigare med . Jag har inte tagit ut något själv, mest köpt lammfärs och lite hundar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hundarna är väl en investering som ska inbringa pengar, dvs sparkapital?Mycket pengar in har jag skrivit, men också mycket pengar ut. Det har jag skrivit tidigare med . Jag har inte tagit ut något själv, mest köpt lammfärs och lite hundar
Så många gånger jag ställt mig den frågan både nu och i ts tidigare trådar
Hundarna är väl en investering som ska inbringa pengar, dvs sparkapital?
Sköter man sina papper så har man kvitton.
Du skickar väl själv in dem till skatteverket eftersom du påstår att du skattar och deklarerar för dina kullar?
Och varför tror du att jag inte gjorde det?Ja det skulle det vara.
Hur vet du att dom är friska? Och då menar jag inte bara individen, utan att stammen är frisk?Jag avlar bara på friska djur och är extremt nojig och avlar inte min helfriska cavalier renrasigt eftersom det skulle kunna finnas gener som är dolda.
Men jag vet inte allt.
Ska du avla på dom så är de lika med ett sparkapital och iom att du som icke ansluten saknar restrektioner för vad du avlar på.Hundarna är väl en investering som ska inbringa pengar, dvs sparkapital?
Vet inte om du tror att uppfödare är värre sluskar och banditer än folk i allmänhet?Ja om man sköter sig så.
Det är rätt lätt att kolla om man ringer skatteverket.
Jag kollar sånt ibland för det är bra att veta vilka som behöver cash.
Jag tror att du har koll, jag har koll men många har inte det.
Vet inte om du tror att uppfödare är värre sluskar och banditer än folk i allmänhet?
De är som folk är mest, dvs merparten är ärliga och vill göra rätt för sig.
Investering i mitt företag ja rent bokföringsmässigt. sparkapital vete sjutton, tror ett bra fond är bättre, men tråkigareSka du avla på dom så är de lika med ett sparkapital och iom att du som icke ansluten saknar restrektioner för vad du avlar på.
Märkligt resonemang. Det skulle innebära att de inte skulle klara av sitt hushåll och ekonomi heller?Som folk är mest, vill göra rätt för sig men är oorganiserade och dåliga på ekonomi
Så du driver detta som företag?Investering i mitt företag ja rent bokföringsmässigt. sparkapital vete sjutton, tror ett bra fond är bättre, men tråkigare
Det första har jag förklarat typ 17 gånger.Hur vet du att dom är friska? Och då menar jag inte bara individen, utan att stammen är frisk?
Hur ser du till att du inte får mentala motsättningar i de valpar du säljer?
Har du tittat på lyxfällan? Det är inga unikum. Säger inte att det är alla, eller ens de flesta, men väldigt många.Märkligt resonemang. Det skulle innebära att de inte skulle klara av sitt hushåll och ekonomi heller?
Det är verkligen inte raketforskning.
Du ser verkligen ner på folk i allmänhet.
Jösses. Om det är din mall av genomsnittssvensken så förstår jag att du sitter i din bubbla med dig själv som ända sanningen.Har du tittat på lyxfällan? Det är inga unikum. Säger inte att det är alla, eller ens de flesta, men väldigt många.
Jag gjorde det inte heller. Det kostade rätt mycket, förutom undersökningar.Och varför tror du att jag inte gjorde det?
Det intressanta är inte hur många som blir uteslutna utan hur många som håller tyst för att inte få konsekvenser.Jag tycker att det läggs för stor vikt vid faktumet att SKK kan utesluta medlemmar ur klubben. Enligt verksamhetsberättelsen 2017-2018 hade SKK 268 121 medlemmar (den mest aktuella siffran jag kunde hitta lite snabbt), om vi för enkelhetens skull avrundar det till 268 000 och utgår från Ulfs eller Pekkas (minns inte vem av dem som sa det) uttalande om att det utesluts 10-15 medlemmar per år så innebär det att 0,01% av klubbens medlemmar blir uteslutna per år.
I en organisation som SKK finns det självklart saker som mår bra av att granskas, men granskningen som gjorts av kalla fakta missade målet.
Jag tycker det var en väldigt dålig dokumentär, 1 person blir utesluten för hon vägrar följa dem regler som hon accepterade när hon gick med i SKK och 1 uppfödare föder upp valpar på en tik som gör att valparna inte kan reggas i SKK och då försöker hon förfalska att valparna är födda i Norge så hon kan regga dem där. Tycker inte att deras uteslutning visar på något problem inom SKK.Det intressanta är inte hur många som blir uteslutna utan hur många som håller tyst för att inte få konsekvenser.
Det kanske krävs visst politiskt intresse för att förstå denna vinkling.
Tycker det var 1 av flera bra uppslag om SKK.
Det handlar ju dock inte om kärnverksamheten avel, utan om kulturfrågor