SKK granskas i Kalla Fakta (utbruten från Oseriös avel 2019)

Så många gånger jag ställt mig den frågan både nu och i ts tidigare trådar 🤗

Kanske för att jag helt enkelt gillar cavalier mer än pudel. Nu har jag en cavalier och får bebisar, och slipper skk.

Cavalier kan man ju avla utanför skk, men inte cocker, då blir det cockerpoo. (Tillgång till hanar och Ja kunder)
Cavalier går också för fantasipriser så det är inte därför jag tar pudel på henne.

Sköter man sina papper så har man kvitton.
Du skickar väl själv in dem till skatteverket eftersom du påstår att du skattar och deklarerar för dina kullar?

Ja om man sköter sig så.
Det är rätt lätt att kolla om man ringer skatteverket.
Jag kollar sånt ibland för det är bra att veta vilka som behöver cash.
Jag tror att du har koll, jag har koll men många har inte det.

Ja om man sköter sig så.
Det är rätt lätt att kolla om man ringer skatteverket.
Jag kollar sånt ibland för det är bra att veta vilka som behöver cash.
Jag tror att du har koll, jag har koll men många har inte det.
Vet inte om du tror att uppfödare är värre sluskar och banditer än folk i allmänhet?

De är som folk är mest, dvs merparten är ärliga och vill göra rätt för sig.

Hur vet du att dom är friska? Och då menar jag inte bara individen, utan att stammen är frisk?
Hur ser du till att du inte får mentala motsättningar i de valpar du säljer?
Det första har jag förklarat typ 17 gånger.

Ja, som de flesta som inte har andra underlag, eftersom få testar. Att djuren matchar och varken förstärker eller går emot framförallt när det gäller instinktivt beteenden.
Nu är det ju sällskapshundar, mer eller mindre och det är just sällskapsbetonade hundar jag söker, så då blir det rätt lika.
Vakt, jakt går bort.

Märkligt resonemang. Det skulle innebära att de inte skulle klara av sitt hushåll och ekonomi heller?
Det är verkligen inte raketforskning.
Du ser verkligen ner på folk i allmänhet.
Har du tittat på lyxfällan? Det är inga unikum. Säger inte att det är alla, eller ens de flesta, men väldigt många.

Jag tycker att det läggs för stor vikt vid faktumet att SKK kan utesluta medlemmar ur klubben. Enligt verksamhetsberättelsen 2017-2018 hade SKK 268 121 medlemmar (den mest aktuella siffran jag kunde hitta lite snabbt), om vi för enkelhetens skull avrundar det till 268 000 och utgår från Ulfs eller Pekkas (minns inte vem av dem som sa det) uttalande om att det utesluts 10-15 medlemmar per år så innebär det att 0,01% av klubbens medlemmar blir uteslutna per år.
I en organisation som SKK finns det självklart saker som mår bra av att granskas, men granskningen som gjorts av kalla fakta missade målet.

Jag tycker att det läggs för stor vikt vid faktumet att SKK kan utesluta medlemmar ur klubben. Enligt verksamhetsberättelsen 2017-2018 hade SKK 268 121 medlemmar (den mest aktuella siffran jag kunde hitta lite snabbt), om vi för enkelhetens skull avrundar det till 268 000 och utgår från Ulfs eller Pekkas (minns inte vem av dem som sa det) uttalande om att det utesluts 10-15 medlemmar per år så innebär det att 0,01% av klubbens medlemmar blir uteslutna per år.
I en organisation som SKK finns det självklart saker som mår bra av att granskas, men granskningen som gjorts av kalla fakta missade målet.
Det intressanta är inte hur många som blir uteslutna utan hur många som håller tyst för att inte få konsekvenser.
Det kanske krävs visst politiskt intresse för att förstå denna vinkling.
Tycker det var 1 av flera bra uppslag om SKK.
Det handlar ju dock inte om kärnverksamheten avel, utan om kulturfrågor

Det intressanta är inte hur många som blir uteslutna utan hur många som håller tyst för att inte få konsekvenser.
Det kanske krävs visst politiskt intresse för att förstå denna vinkling.
Tycker det var 1 av flera bra uppslag om SKK.
Det handlar ju dock inte om kärnverksamheten avel, utan om kulturfrågor
Jag tycker det var en väldigt dålig dokumentär, 1 person blir utesluten för hon vägrar följa dem regler som hon accepterade när hon gick med i SKK och 1 uppfödare föder upp valpar på en tik som gör att valparna inte kan reggas i SKK och då försöker hon förfalska att valparna är födda i Norge så hon kan regga dem där. Tycker inte att deras uteslutning visar på något problem inom SKK.

Däremot att dem i sin tidning skriver med namn vilka som blivit utesluta känns helt sjuk, som att "hänga ut" dem människor som gjort något fel.
Och man kunde ju granska hur hundar som knappt kan gå, som inte kan andas och inte se pga sin extrem avel kan vinna utställningar. Hur det fuskas med sjukdomar och man avlar på hundar som man vet har sjukdomar enbart för att dem är champions. Man kan se över hur man tillsätter olika poster/anställer inom SKK, mm. Finns massor med seriösa problem att granska.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 797
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3