SKK granskas i Kalla Fakta (utbruten från Oseriös avel 2019)

Kan du visa det? För skatteverket alltså? Annars kommer de räkna dina intäkter minus 1000 kronor I månaden för tiken minus 1000 kr vet och valpregistrering. Sen kanske du hittar något kvitto så det blir kanske 20000 i kostnader per kull

JAG tror dig, men har du inte koll på pappren och bokför som hobbyverksamhet noga kan du åka dit så det smäller om det
Jag fick redovisa varenda krona som satts in på mitt konto

Du verkar fortfarande inte begripa att som i alla organisationer så ska man hålla sig till de satta stadgarna. Så nej, det är inte att bara kolla det man själv tycker är viktigt.

Alla uppfödare jag känner skattar. De flesta driver det tom som företag. Alla är verkligen inte som din puppymillkompis.
Hur kan de driva det som företag om det bara går med förlust? Förlåt kunde inte låta bli, det är lite komiskt bara jag gör det inte för pengarna, men har företag som måste gå med vinst.

Jag har kollat inkomst på rätt många och väldigt många gör det inte. Många är ju hemma med något bidrag och då får man ju inte ha företag.

Det är inte svårt att förstå var kostnaderna går i seriös avel eftersom man skickar in sånnadär lappar som kallas kvitton :angel::idea:

Fulavel var ordet ja.

Ja har du koll har jag inga problem med att det går minus.

Men om man inte har kvitton så ser det ut som väldigt mycket pengar.

Det tog ju nån annan. Spelar ingen roll, första gången de försöker hos mig åker jag ut ur skk. Förr eller senare lär det hända.

Trodde också det var typ vart tredje år

Även ideella kostar
Det var @dobbis som sa vart tredje år. I "Regler och riktlinje för kennelkonsulenter", ett dokument som är lätt att hitta på SKKs hemsida, så står det varje år eller vart fjärde år, beroende på hur ofta uppfödaren haft kullar. Det står också att om man haft max tre kullar de senaste 5 åren så får man ett föranmält besök, inte mer än så.

De ska åka ut

Allt går inte att testa syringomyeli beror ju troligtvis på ett komplext samband av gener som påverkar huvudformen. Vad jag vet förekommer detta inte på pudel som ju har en annan huvudform. Detta är huvudorsaken till att hon inte går i cavalieravel. Men jag gick igenom massor med linjer på henne även med hjärtat (inte skk, och nej skk är inte ensamma i hela världen om att regga)

Tillräckligt gammal, dvs över tre eftersom hon har testade föräldrar.
Jo det förekommer även hos pudel faktiskt. Du borde veta om sådant om du nu är uppfödare men jag är lite tveksam till om allt detta är sant :)

Nu pågår inte skidåkning, löpning osv i folks hem.
Katter gör det men där slutar likheterna.

Nej, det gör de inte men att måla upp det som en självklarhet att egenkontroller pågår överallt inom hobbyföreningar blir felaktigt och man måste kunna erkänna att det är extraordinärt att kräva att kontrollanter ska ha rätt till oanmälda besök i medlemmars hem.

Egenkontroller pågår öht inte i någon av de hobbyer jag har tränat eller tävlat i. Veterinärkoll inför utställning. Funktionärer under tävlingar som kontrollerar att man inte fuskar, that’s it.

Hur kan de driva det som företag om det bara går med förlust? Förlåt kunde inte låta bli, det är lite komiskt bara jag gör det inte för pengarna, men har företag som måste gå med vinst.

Jag har kollat inkomst på rätt många och väldigt många gör det inte. Många är ju hemma med något bidrag och då får man ju inte ha företag.
Alla jag känner vilket är ca 25 st har ett arbete. Det hade även jag.
Det är väl inga problem att ha sämre perioder i ett företag?
Eftersom du har sån örnkoll så vet du nog att inte bara inkomster tas upp i ett företag.

Nej, det gör de inte men att måla upp det som en självklarhet att egenkontroller pågår överallt inom hobbyföreningar blir felaktigt och man måste kunna erkänna att det är extraordinärt att kräva att kontrollanter ska ha rätt till oanmälda besök i medlemmars hem.

Egenkontroller pågår öht inte i någon av de hobbyer jag har tränat eller tävlat i. Veterinärkoll inför utställning. Funktionärer under tävlingar som kontrollerar att man inte fuskar, that’s it.
Tom företag har egenkontroller.

Så varför öht blanda in cavalier om du inte kommer avla vidare på just cavalier? Då kan du ju lika gärna (eller hellre) avla på renrasiga pudlar. Om du fortsätter så här i några generationer får du väl i princip ej renrasiga pudlar, som kan bära på sjuka gener. Det hade du sluppit du avlat på renrasiga pudlar istället.
Så många gånger jag ställt mig den frågan både nu och i ts tidigare trådar 🤗

I alla föreningar jag varit med i har någon form av egenkontroller funnits. Både inom klubben men också att klubben haft ögonen på sig högre upp. Alla har haft stadgar, säkerhet eller annat att förhålla sig till.

Då har vi helt enkelt diametralt olika erfarenheter. Min poäng är egentligen bara den att det är långt ifrån självklart att bedriva den typ av kontroll som SKK gör. Perspektivet kan behöva breddas.

Alla jag känner vilket är ca 25 st har ett arbete. Det hade även jag.
Det är väl inga problem att ha sämre perioder i ett företag?
Eftersom du har sån örnkoll så vet du nog att inte bara inkomster tas upp i ett företag.
Ja, jäklar vad jag gick back den gången jag skulle ta en kull, och då var meriteringen, hdröntgen osv klart. Det ändå veterinärbesiktning, vaginalutstryk, resa till Norge, ta ledigt från jobb, ultraljud osv.
Tiken gick tom.

Hade varit mycket billigare att ta nån hane i vänkretsen...

Ja, jäklar vad jag gick back den gången jag skulle ta en kull, och då var meriteringen, hdröntgen osv klart. Det ändå veterinärbesiktning, vaginalutstryk, resa till Norge, ta ledigt från jobb, ultraljud osv.
Tiken gick tom.

Jämför med vad det kostar att ha häst det gör jag :) (fd hästägare )

Tiken gick tom.

Ja det skulle det vara.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 800
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈