Skiftjobb och hund?

kvandi

Trådstartare
Jag undrar om det finns någon mer här som har hund och jobbar skift? Hur fungerar det för er hund med nattjobben? tänker till stor del på rutiner för sova/toalettbesök och mat?

Inatt ville det sig så illa att min golden fick följa med till jobbet, just nu ligger hon i bilen och sover -hoppas jag. Tycker lite synd om henne...

Sv: Skiftjobb och hund?

På nätterna brukar de ju sova och inte går man ut med dom då. Tror säkert det går bra. Det är ju annat på dagarna, då de måste ut med jämna mellanrum och ha lite sällskap, annars vore det för långtråkigt för hunden.

Jag undrar om det finns någon mer här som har hund och jobbar skift? Hur fungerar det för er hund med nattjobben? tänker till stor del på rutiner för sova/toalettbesök och mat?

Inatt ville det sig så illa att min golden fick följa med till jobbet, just nu ligger hon i bilen och sover -hoppas jag. Tycker lite synd om henne...

Både husse och jag jobbar natt. Han är dock hemma till ca 22.00 så kvällsrastar. Sedan släpper han ut på morgonen, ger mat, ca 06.30, och jag rastar ca 07.40.
Sedan är det godnatt för min del också.
Fint väder = hund i hundgård.
Jag sover sällan mer än 5-6 timmar så hund klarar sig. Skulle jag behöva sova längre går jag upp för en snabbrastning och sover sedan igen.
När jag vaknar är det promenad, frukost för matte och träning.

Jag jobbar 5-2, dvs 5 dagar ena veckan och två nästa så har faktiskt mkt tid över till Kamelen.:)
De dagar jag har lite tid så blir det oftast ondisträning, typ cykling.

Men det gäller ju att komma ihåg att även hundar behöver kravfria slappdagar om man tränar mkt annars.

vi har inga fasta rutiner, så hundarna blir inte oroliga för att de inte kommer ut eller får mat vid samma tidpunkter varje dag. jobbar dag, kväll och natt, så det är inte samma tider någonstans.

mina nattskift är långa (kortaste är 13 timmar) så jag har hundvakt på nätterna.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 298
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 570
Senast: Cissi_ma
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 363
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 117
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka