Skidor och hund?

Sv: Skidor och hund?

Det är det man ska ha det andra ekipaget till. De får åka före och vara draghjälp. Börjar hunden före springa hänger ens egen snart på.

Var hittar man det andra ekipaget då:angel:
Om man inte vet någon annan som sysslar med det blir det lite svårare. Kanske ingen höjdare att sätta en annan oerfaren framför..
Kanske ska be min kompis springa som f*n med sin hund före så kanske min hänger på:idea::rofl:

Det går ju att lära in ett före-kommando också, men bäst är att ha någon framför. Det kan fungera med en person på skidor utan hund, bara man lyckas väcka tävlingsinstinkten hos hunden. Eller så får de ha hundens boll i fickan och hunden får jaga efter.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 856
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 921
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 222
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 370
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix