skatteåterbäringen

kvandi

Trådstartare
Nån som vet när skatteåterbäringen kommer nu i december?

Det är vårt första år som lantbrukare och såvitt jag förstått skulle pengarna kommit denna vecka. Jag har inte sett röken av dom...

Får man något brev med besked från skatteverket? Vi har inte hört nånting sen vi skickade in papprena i april...

Och hur gör ni andra med skatteåterbäringen, man får ju kvitta förlust mot sin egen skatt. Skall då pengarna gå in i lantbruket eller är dom mina? Skall de redovisas som inkomst?

Sv: skatteåterbäringen

Jag fick in mina igår kväll, håller tummarna för att dina pengar är på plats nu!

Mina kom idag.
Har du anmält konto borde du ha fått dom senast idag.

Pengarna är dina.

Du får papper från SKV senare, tror det är om ca 2 veckor.

Slutskattebeskeden skickas ut nu under december, alla får inte samtidigt.

Har ni inte fått någon fråga från skatteverket sen ni lämnade in deklarationen borde den ha gått igenom, dvs ert avdrag mot tjänst borde vara ok.

För enskild firma, vilket jag antar att ni har då ni kvittar underskott mot inkomst av tjänst, så är skatteåterbäringen era privata pengar, alltså inget som ska redovisas i firman. Ni har förmodligen investerat en hel del pengar, därav underskottet, som ni nu får tillbaks en dal av, tanken med avdraget är väl att man ska återinvestera dessa också, men det finns inget krav på det. Men ofta är det ju det man ändå gör för att få verksamheten att gå runt. Har ni företagskonto och pengarna kommer in på detta så blir det bara egen insättning/eget uttag och påverkar inte resultet alls.

Tack för det svaret Fiador! Jag hade just tänkt fråga min bokföringskunniga kompis, nu kom svaret ändå!
Mina pengar kom igår.

Lotta

Brukar komma mellan 10 och 15 december, så det borde dyka upp när som helst. (jag väntar ivrigt vid brevlådan)

Brukar komma mellan 10 och 15 december, så det borde dyka upp när som helst. (jag väntar ivrigt vid brevlådan)

Man kan också logga in på sitt skattekonto med hjälp av e-legitimation och klicka på kommande transaktioner, är slutliga skatten klar syns det där.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 240
Senast: Presto
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 251
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
3 501
Senast: ameo
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
6 013
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar