Skatteåterbäring....

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare swemale
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 164
  • Visningar Visningar 10 350
Drygt 3700kr tillbaka. Sen ska jag göra avdrag för mina resor så jag hoppas på att det blir ca 10 000 kr till. Har inte hunnit räkna klart på det riktigt än. :)

Inget i brevlådan.. loggade in på skatteverkets hemsida, går tydligen inte att komma åt å se förrän imorgon hur saldot ser ut, på skattekontot står det 0kr, men sen är det inte uppdaterat sen sista utbetalningen. Förra året fick jag tillbaka ca 7000kr.

Inget i brevlådan.. loggade in på skatteverkets hemsida, går tydligen inte att komma åt å se förrän imorgon hur saldot ser ut, på skattekontot står det 0kr, men sen är det inte uppdaterat sen sista utbetalningen. Förra året fick jag tillbaka ca 7000kr.

Gå in på deklarationen så ser du.

Kommer få tillbaka ca 13´000:- vilket är grymt skönt! Jag är medveten om att det är bättre att försöka nolla, men eftersom jag är student och under 2016 så hade jag 5-6 arbetsgivare så är det ganska skönt att lägga på lite då i alla fall ett av företagen slarvade med att betala rätt skatt (tur att jag har koll och faktiskt krävde lönespecifikation vilket de hade "glömt":cautious:). När jag väl fått en mer stabil inkomst så är väll målet att nolla, även om det kan vara skönt att ha ett "osynligt" sparande man inte kan plocka av :)

Drygt 8500 tillbaka, men har fått 8450 för mycket i bostadsbidrag från försäkringskassan 2015-första delen av 2016, så de pengarna går tillbaka till dem så en 50 lapp tillbaka :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur orkar vissa människor rodda runt så otroligt mycket i sitt liv? Jag har en bekant som har jobb som mäklare och 5 inhyrda hästar... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 087
Kropp & Själ Hej! Jag griper lite efter halmstrån här. I höstas fick jag smärta och svullnad från hälsenan. Har varit hos fysioterapeut och läkare...
Svar
1
· Visningar
148
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 125
Senast: Fille
·
Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få... 20 21 22
Svar
427
· Visningar
30 903
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar