Skaffa hund.

sofia77

Trådstartare
Jag och min sambo funderar på att skaffa hund. Jag har aldrig haft egen hund men har många kompisar med hund så lite hundvan är jag. Min sambo har haft hund i familjen under uppväxten. Och med en filosfi "Att med sunt förnuft kommer man långt" hoppas jag att hitta en lämplig hund.
Det jag är ute efter är en ren familjehund som ska kunna vara med allt och kunna följa med på långa promenader. Och även ibland följa med till min kompis som har hästar. Vill inte ha någon golden eller labbe tycker de är så vanliga.
Har funderingar på en pudel, har träffat några som är jätte trevliga och sociala. Har ni några bra förslag på bra första hundar?? Ska ju även gå kurser via hundklubben.

Sv: Skaffa hund.

Vi letar bara allmänt efter hund men jag har nog vart inne på valp men man får väl vara öppen för allt. Och länken funkar inte. Synd

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 581
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 795
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 771
Senast: fixi
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 116
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar