Sv: Ska medryttare ta stallpass?
Jag har mina hästar hemma och en tjej och hennes lilla dotter ville komma hit och rida på min shettis 2 ggr i veckan.
Jag tyckte att det var kanon då ingen här hemma rider på henne pga storleken.
Vi bestämde att på vintern skulle hon hjälpa till att mocka hennes box om ingen hade hunnit göra det och hon själv erbjöd sig att betala 100 kr i månaden till fodret.
För mej lät det helt ok, men sen visade det sig att hon själv ville rida lite på shettisen ( hon är väldigt liten och väger runt 40 kg), det var inte problemet för mej utan att hon tydligen räknade att jag skulle passa dottern då.
Sen ringde hon tredje gången hon skulle hit och visste inte om hon skulle komma direkt eller vänta tills kvällen när sambon kommit hem, men sen sa hon -Du jag kommer direkt, lillkillen ska egentligen sova middag ( 1½-åring) men han somnar i bilen och om han vaknar kan väl du hålla lite utkik på honom!!!!
För det första, det var i juli, ca 25 grader varmt....vem låter sin unge sova i bilen då??
För det andra, han känner inte mej, kul att vakna i bilen hos en främmande "tant" !!
För det tredje, jag har alltså 3 egna barn här hemma plus 2 bonusbarn och de yngsta är på 1 och 2 år, som att jag inte har fullt upp med barn själv!!
Jag sa ganska bestämt att -Du får komma på kvällen istället.
Hon kom och efter det har jag inte sett röken av henne!
Verkar som om hon var ute efter att få rida och barnpassning vilket inte var min tanke från början..
Så det finns ju lustiga människor till allt