Ryttaren
Trådstartare
Sen ska man också tänka på att de finns de som hållt på med hästar i över 20 år som fortfarande är värdelösa..Allt har att göra med om man vill lära sig verkligen mer övergripande hästkunskap eller om man nöjer sig med att bara rida. Jag gillar inte att vara nedlåtande mot andra då vi alla har olika mål, men det finns tex en anledning att många inte vill ha medryttare som bara ridit på ridskoka oavsett om det gäller flera år..just eftersom att viss kunskap om vardagliga saker går knappt att lära sig där.
Håller helt med om att när man verkligen lär sig är dagen man skaffar egen häst och att det då fortfarande finns massor av saker man är nybörjare på..all fokus kan inte ligga på ridkunskap/hur länge man ridit..för det säger väldigt lite om man är lämplig hästägare eller inte.
Så jag tycker nog också att man behöver inte bry sig om andras beslut så hårt eller vara för snabb att döma lämplighet på lite för lösa grunder (m tanke på att personen kan skaffa sig kunskap genom andra/få hjälp)
Jag undrar vad det är för ridskolor dom flesta går på. Ridskolan jag går på, får man lära sig inom hästskötsel. Vi har (bara, tyvärr) teori två gånger per termin, men då lär man sig mycket. Och vi är inte på samma ställe som dom andra.