Ska jag leva ensam?

nocki

Trådstartare
Slog mej i dag att jag börjar bli gammal.nästa år 30... alla mina vänner har en respektive och många av dem även barn.
Men vad har jag?
Jag har ingen, men saknar jag det?
Jag vet faktiskt inte, är lite osäker. Jag menar har jag "tid" för en man?
Klart man saknar någon att krama om och fysisk närhet ibland, men jag tror man blir avtrubbad efter ett tag.
Nu är det mer än 1 år sedan jag flytta från min dåvarande kille, pga att våra intressen inte gick att synka... Han hade förståelse för mina hästar och jag för hans snowboard. Vi skildes som bästa vänner, vi bråka inte en endastegång på 2år, men mer än så lyckades vi inte. Båda våra sporter fick lida... och vi var eniga att det var det inte värt... kanske fel att tänka så...Men brinner man för sin sport är det svårt att avstå!
Problemet var mest att det var så oehört årstids skillnad, så när jag hade massa tid för honom var han i backen och när han hade tid för mej tävlade jag!
Efter det beslöt jag me för att aldrig någonsin förälska mej i någon utan samma intresse.
Jag har lyckats! För det är totalt omöjligt i min lilla värld att stöta på någon icke upptagen häst intresserad man!
Förövrigt utsätts jag inte för män, i den bemärkelsen att jag skulle träffa någon jag attraherats av oavsätt hästintresse eller ej, eftersom jag rör mej på mycket begränsad mark.
Hemma ( gården) bil till jobbet..( personlig ass) bil hem och så tränar jag hästarna... möjligtvis tar jag och kör in till ridhuset.. men där är bara små pojkar och äldre pappor.
På Ica lär man ju inte träffa någon..
Vad ska jag göra?
Kan ju liksom inte börja hänga på Flyinge för att träffa någon av det mannliga könet...
Ge upp? Men letar jag? Nä... men endå känns det liksom inte 100% komplett mitt liv.
Jag bor på gård, har mina hästar, har mitt underbara jobb, allt är perfekt.....men en man.. ja den enda mannen som skulle passa in i mitt liv måste gilla hästar...
Men å andra sidan trivs jag väldigt bra som det är i dag... jag går upp när jag vill ( öö ja eller.. fodrar ju 7) äter när jag vill, rider när och hur jag vill, lägger mej när jag vill, städar när jag vill... ja jag GÖR SOM JAG VILL:banana:
Men ibland...:(
Någon som har råd:confused:

Sv: Ska jag leva ensam?

Ge upp det där med en man som måste gilla hästar. Jag har haft den sorten och jag är nu tillsammans med sorten som inte är speciellt intresserad och det går lika bra om inte bättre.

Du ska skaffa dig en man som älskar dig, som vill vara med dig och som respekterar vem du är. Om han gillar hästar är det ett plus, om han inte gillar hästar så måste han i alla fall vara med på att hästarna tar lite tid och att du har ett intresse som du brinner för. Jag tycker att sambon och jag funkar superbra. Vi har båda intressen som vi brinner för och vi respekterar varandra.

Ge upp det där med en man som måste gilla hästar. Jag har haft den sorten och jag är nu tillsammans med sorten som inte är speciellt intresserad och det går lika bra om inte bättre.

Du ska skaffa dig en man som älskar dig, som vill vara med dig och som respekterar vem du är. Om han gillar hästar är det ett plus, om han inte gillar hästar så måste han i alla fall vara med på att hästarna tar lite tid och att du har ett intresse som du brinner för. Jag tycker att sambon och jag funkar superbra. Vi har båda intressen som vi brinner för och vi respekterar varandra.

ja jo, men problemet är ju precis som med mitt ex, att vi då bara kommer träffas på väg in i sovrummet och på morgonen då man "slåss" om toaletten... Jag har 3 hästar och det tar tid... så vill jag umgås med "min" man måste det ske ihop med hästar.... annars umgås man ju inget i vaket tillstånd!:crazy:

Jag hoppas att man kan träffa någon som det funkar med oavsett jobb eller intressen.
Jag är också på väg mot 30 och är ensam, vilket jag alltid har varit. Och jag ställer samma fråga, saknar jag det? Njaej.. visst, nu när det börjar bli vår och det finns par ute precis överallt, då känns det ensamt. Men om jag vill prioritera, verkligen träffa någon? Mja, den killen har jag inte träffat.. ännu. Men jag hoppas att jag kommer att göra det!

Varför måste karlskrället vara hästintresserad?

Tror snarare att det är nyttigt att ha skilda intressen. Visst, klart att det vore skoj om han kan så mycket att han kan följa med ut i skogen utan att man sitter och oroar sig för att han ska åka av, men de flesta hästkillar jag träffat har -ärligt talat- varit besserwissertyper... träffas kan man ju göra på kvällarna och helgerna. Jag menar, du går väl knappast och lägger dig så fort du kommer hem från stallet? Ibland handlar det inte om att ha tid, utan att ta sig tid. :)

Och angående att utöka sin karlradar; internetdejtande och krogen är två poppis arenor, sägs det. ;)

Jag som ryttare är ju gift med en travkille. Det är faktiskt himla bra; vi förstår varandras intresse, men "konkurrerar" inte kan man säga. Att jag sedan har råkat bli lite travtränare också, det är en annan historia..
Du får åka in till stallbacken på Jägers och ragga lite!:idea:

Jag tror att det där om hästkille eller inte hästkille, är lite en individuell frågeställning.

Den går inte att svara på genom att sätta killar i facken "Hästkille" eller "Inte hästkille".

Det finns de killar som passar perfekt till en hästtjej, fastän de inte har ett hästintresse, några hästkillar som inte passar alls, och hästkillar som passar bra.
Sen finns det de killar som inte passar av ngn anledning, tex din som hade "fel" intresse (gick inte att kombinera) eller de (värsta) som är svartsjuk på hästarna! :eek:

Jag har hittat mig en söt hästkille. :d
Just nu är allt nytt, känns bra hittils. :love:
Att vi har samma intresse ser jag som ett positivt pluss och lite av en trygghet nu i början, eftersom jag vet att han har förståelse för mitt intresse.

Av de pojkvänner jag haft, har det varit väldigt varierande.
Den värsta var nog den som helt plötlsigt blev hästintresserad för att jag var det... Det kändes som om jag inte hade ett eget liv.
Inte för att jag inte fick vara själv, utan för att han blev det bara för att vara det... Kändes kvävande och jag stressade i stallet för att inte ta upp hans tid.
(redigerar, nej den Värsta var den som var svartsjuk på min ahästar, så nästvärst får han ovan bli).

Ge dig själv tiden att hitta någon, hästpojke eller inte, så blir det rätt, det är du värd.
Varför sattsa på något halvbra?

Viktigaste är ju att era personligheter passar ihop.

Lycka till i "jakten" på en man som passar dig. ;)

Senast ändrad:

så vill jag umgås med "min" man måste det ske ihop med hästar.... annars umgås man ju inget i vaket tillstånd!:crazy:
Jag och min sambo umgås massor i vaket tillstånd trots olika intressen. Men vi har prioriterat att umgås också. Känner vi att vi inte umgås tillräckligt under några dagar hänger han med till stallet trots att han inte är speciellt intresserad och hjälper till att flytta höpåsar, sopar stallgången etc så att vi får umgås och jag slipper göra allting i stallet, vilket innebär att vi har mer tid för varandra efter stallet är klart. Min sambo är måttligt intresserad av hundar, men tar mina hundar på promenad varje morgon när han går upp så att jag kan sova vidare. Min sambo kitesurfar, någonting jag inte ens visste vad det var innan vi träffades. Men det funkar också. Jag kitesurfar ibland numera också, men inte när det blåser för mycket (är får dålig och för mesig), men då kan jag sitta på stranden och läsa en bok eller jobba lite. Jag hjälper till att starta och ta ner kiterna och så äter vi lunch tillsammans (vi brukar vara ett gäng som kitar tillsammans).

Vad du vill ha är ju inte en hästkille med sina egna hästar som tar lika mycket tid om inte mer än dina hästar. Du vill ju ha en kille som är livegen dig när du inte har någonting annat för dig! Om killen har egna tävlingshästar som han måste rida och sköta så blir det nog inte speciellt mycket tid över till dig. Jag måste säga att jag spenderar mycket mer tid med min nuvarande sambo än vad jag gjorde med min fd som var hästintresserad. När vi båda var i stallet umgicks vi knappast, utan vi jobbade på. Nu när min sambo följer med till stallet umgås vi och pratar och har roligt.

Varför måste karlskrället vara hästintresserad?

Tror snarare att det är nyttigt att ha skilda intressen. Visst, klart att det vore skoj om han kan så mycket att han kan följa med ut i skogen utan att man sitter och oroar sig för att han ska åka av, men de flesta hästkillar jag träffat har -ärligt talat- varit besserwissertyper... träffas kan man ju göra på kvällarna och helgerna. Jag menar, du går väl knappast och lägger dig så fort du kommer hem från stallet? Ibland handlar det inte om att ha tid, utan att ta sig tid. :)

Och angående att utöka sin karlradar; internetdejtande och krogen är två poppis arenor, sägs det. ;)

jo jag går och lägger mej när jag kommer "hem" från stallet.. jag bor på gård!
Har 3 hästar och det tar TID!! jag stiger upp kl 06:00 och vill i säng senast 23:00... så det är omöjligt att hinna med något vettigt efter jobb och hästar är avklarade , där imellan ska man gärna äta mat!
Har ju redan provat det där x antal ggr, men det har alltid förutom sista gången blivit Han eller hästar...:eek:

Jag som ryttare är ju gift med en travkille. Det är faktiskt himla bra; vi förstår varandras intresse, men "konkurrerar" inte kan man säga. Att jag sedan har råkat bli lite travtränare också, det är en annan historia..
Du får åka in till stallbacken på Jägers och ragga lite!:idea:

haha nej, där är alla "intressanta" redan upptagna, tro mej... min enorma vännerkrets innom hästeriet sträcker sig faktiskt SÅÅÅ långt som till Jägers :rofl:

Har ju redan provat det där x antal ggr, men det har alltid förutom sista gången blivit Han eller hästar...:eek:
Är det du som till slut väljer han eller hästarna, eller är det han som ställer det ultimatumet?

Du kanske kan effektivisera din hästhållning så att den tar mindre tid? Vad gör du med hästarna varje dag? Kan någonting skippas ett par dagar i veckan så att du får tid för en kille?

Jag och fd sambon hade 23 st hästar (det var det vi hade plats för), han hade eget företag och jobbade ca 60 timmar i veckan. Jag hade eget företag som jag drev på halvtid och resten av tiden ordnade jag med hästarna. På helgerna tävlade vi. Men vi hade även tid att gå på bio, att gå ut och äta middag, att träffa kompisar etc. Vad gör du med dina 3 som tar så lång tid?

Är det du som till slut väljer han eller hästarna, eller är det han som ställer det ultimatumet?

Du kanske kan effektivisera din hästhållning så att den tar mindre tid? Vad gör du med hästarna varje dag? Kan någonting skippas ett par dagar i veckan så att du får tid för en kille?

Jag och fd sambon hade 23 st hästar (det var det vi hade plats för), han hade eget företag och jobbade ca 60 timmar i veckan. Jag hade eget företag som jag drev på halvtid och resten av tiden ordnade jag med hästarna. På helgerna tävlade vi. Men vi hade även tid att gå på bio, att gå ut och äta middag, att träffa kompisar etc. Vad gör du med dina 3 som tar så lång tid?
Hej jo jag kommer hem vid 17, då ska jag mocka 3 boxar, hästarna in, ( 5 totalt just nu, blir snart 9 st) ha mellis. Jag går in och äter något fort medans hästarna äter.. kl är då ca 18 när jag kommer ut i stallet. Då börjar jag rida... tävlar under vår sommar höst 2 av hästarna, vintern är det promenadridning!
Den siste gamlingen bara går och skrotar och njuter av livet, men det tar minst 3 timmar per dag med ridning, borstning osv av de 2.
så klockan blir lätt 21 innan jag är inne och det är dax att laga mat för mej själv. Så därför tror jag det är lättare att dela intresset så man iaf SER varandra och inte gör som jag gjort förr, snabbat mej som FAN i stallet och haft dåligt samvete för hästarna efteråt för jag hoppat över eller slarvat med något. Men har jag därimot gjort allt som jag skullat göra har jag haft dåligt samvete för att "han " fått sitta hemma typ och väntat på mej.

så tror inte jag ens ska tänka tanken att försöka med någon icke beriden man..:crazy:

För jag menar har han också hästar att rida och träna kan man göra mycke ihop...då får man ju allt på en gång :banana:

In my dreams.....:crazy:

QUOTE]

Tycker inget kan skippas, då jag bara gör det nödvändigaste för att hålla tävlingshästarna i skick...

Det är tillslut jag pga dåligt samvete för hästarna som väljer dem, i stället för en man... men oftast pga att mannen i fråga klagat över att de tar TID!
Jag gör alltid klart för dem ( gud låter som jag haft 100 tals..haha) att jag har hästar redan från början och att de alltid kommer i första hand eftersom de är totalt hjälplösa individer som är i behov av daglig omvårdnad.

Låter som att du inte VILL ha en man i mina öron! Hittar du någon du verkligen gillar kanske ditt hästintresse får konkurrens i ditt huvud :)

Men om du vill kunna ha ett givande förhållande kanske det är läge att dra ner på antalet hästar tex för att både ha kakan och äta den. Kompromisser.

Men du kanske inte vill göra de nedskärningarn i ditt liv eller några andra ändringar just nu så då kanske det är lättare att vara singel en stund till? Jag kommer inte och påstår det men det kanske är det bästa alternativet för dig i nuläget?

Hej jo jag kommer hem vid 17, då ska jag mocka 3 boxar, hästarna in, ( 5 totalt just nu, blir snart 9 st) ha mellis. Jag går in och äter något fort medans hästarna äter.. kl är då ca 18 när jag kommer ut i stallet. Då börjar jag rida... tävlar under vår sommar höst 2 av hästarna, vintern är det promenadridning!
Den siste gamlingen bara går och skrotar och njuter av livet, men det tar minst 3 timmar per dag med ridning, borstning osv av de 2.
så klockan blir lätt 21 innan jag är inne och det är dax att laga mat för mej själv.

Ja, tiden har ju tyvärr en jädrans förmåga att springa iväg när man är i stallet. Två timmar per kväll är inte så mycket tid att umgås på.
Är det din egen gård, som du sköter helt själv? Om du ska ha nio hästar, varav bara tre är dina, kan ni väl hjälpas åt? Eller hur gör ni med det? Ska du ha hand om alla jämt, varje dag i veckan, plus sköta ditt vanliga jobb? :crazy:

Ett alternativ som gör att man får mer tid över till annat är ju att ha hästarna inackorderade, så man får hjälp med in- utsläpp, fodringar osv.
Medryttare är inget du funderat på?

Tycker inget kan skippas, då jag bara gör det nödvändigaste för att hålla tävlingshästarna i skick...
3 timmar på 2 st hästar tycker jag låter väldigt mycket faktiskt. Vad är det som tar så lång tid?

På 3 timmar borde du få 3 st hästar ridna om du är själv. 5-10 minuter att sadla och tränsa, 10 minuter uppvärmning, 20 minuter riktigt arbete och 5 minuter avskrittning, 10 minuter att ta av hästen grejerna och göra iordning den för natten.

Det är tillslut jag pga dåligt samvete för hästarna som väljer dem, i stället för en man... men oftast pga att mannen i fråga klagat över att de tar TID!
Jag tycker att det låter som att det är du som mår dåligt över att du inte hinner med killen och inte killen själv. När de blir tillsammans med dig vet de ju om att du har hästar som tar lite tid, det är ju någonting du måste berätta för honom. Och dumförklara inte männen med att de sitter inne och väntar på dig. Skaffa dig en man som har egna intressen som han kan pyssla med medans du är i stallet.

Sen finns det massor av saker man kan göra i stallet för att underlätta och effektivisera. Gör alla höpåsar en dag i veckan så att de är klara. Ha allt kraftfoder klart i små hinkar för en vecka framöver. Mocka bara ut bajset under veckorna och gör en större grovmockning på helgen. Sen underlättar det ju om man slipper hästar som bara tar tid men inte ger någonting tillbaka, som gamlingen. Du kanske kan lämna ut honom på foder till någon som vill ha en trevlig promenadhäst? Eller kanske ta in någon som sköter honom ett par dagar i veckan i ditt stall? Medryttare funkar ju också, men det vill man kanske inte ha på sina tävlingshästar så det förstår jag om du inte vill.

Låter som att du inte VILL ha en man i mina öron! Hittar du någon du verkligen gillar kanske ditt hästintresse får konkurrens i ditt huvud :)

Men om du vill kunna ha ett givande förhållande kanske det är läge att dra ner på antalet hästar tex för att både ha kakan och äta den. Kompromisser.

Men du kanske inte vill göra de nedskärningarn i ditt liv eller några andra ändringar just nu så då kanske det är lättare att vara singel en stund till? Jag kommer inte och påstår det men det kanske är det bästa alternativet för dig i nuläget?

Efter att ha läst tråden funderar jag också på om TS verkligen ska ha en man i sitt liv? går upp klockan 06:00 och lägger sig klockan 23:00 det låter som det inte finns tid för något annat än jobb och hästarna.

haha, kära ner på hästarna är helt otänkbart, då jag bara sattsar mer och mer ... så thats life. Men måste jag välja väljer jag klart hästarna....

Ja, tiden har ju tyvärr en jädrans förmåga att springa iväg när man är i stallet. Två timmar per kväll är inte så mycket tid att umgås på.
Är det din egen gård, som du sköter helt själv? Om du ska ha nio hästar, varav bara tre är dina, kan ni väl hjälpas åt? Eller hur gör ni med det? Ska du ha hand om alla jämt, varje dag i veckan, plus sköta ditt vanliga jobb? :crazy:

Ett alternativ som gör att man får mer tid över till annat är ju att ha hästarna inackorderade, så man får hjälp med in- utsläpp, fodringar osv.
Medryttare är inget du funderat på?

Ja jag sköter allt själv här på gården, då det är en del av min hyra... jag får hyra detta huset mot att jag sköter en stor del av fodring, ut/ in av de andras hästar också, men det går ju fort.. Så jag har fullt upp, + ett vanligt jobb!
Skulle jag haft hästarna inackorderade skulle jag behövt jobba ÄNNU mer, så då skulle jag inte haft tid att ens rida, 3 hästar * 3000 i månaden... ja herregud... vågar inte tänka tanken

Efter att ha läst tråden funderar jag också på om TS verkligen ska ha en man i sitt liv? går upp klockan 06:00 och lägger sig klockan 23:00 det låter som det inte finns tid för något annat än jobb och hästarna.

ja men hur gör alla andra med häst och normala jobb då?
Man ska ju inte behöva leva ensam bara för det eller?
Ja det gör iof inte mej något, men det är intresant att höra hur andra får ihop det, eller så rider inte andra så aktivt var dag som jag.. jag har EN fridag i veckan då de bara lufsar runt i hagen, men det räcker tycker jag. Specirllt när man har tälingshästar och inte skogsmullar....

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 317
Senast: Elendil
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 544
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 708
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 499
Senast: vildeld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama