Q
Queens Proctor
Sv: Sjuk med eget stall
Konstig inställning! Har man djur så har man väl dem ihop även om det råkar vara den ena som äger djuren?
Det får mej att förstå hur de fruktansvärda djurskyddsfall man ibland läser om kan hända. Här i närheten var det bl a en bonde för några år sedan vars kor svalt ihjäl i ladugården. De skyfflades ut på gödselstacken och det anmäldes av en granne som såg kadavren.
Bonden i fråga hade fru och tonårsbarn hemma Men de ansåg väl att djuren var HANS hobby/arbete För djävligt är ett för snällt ord.
Mvh QP
Tycker inte sambon har några som helst skyldigheter att hjälpa till eftersom det inte är han som har valt att ha häst. Är man sjuk får man fixa hjälp eller bita ihop. Är det bara en förkylning så är det ju bara att ta lite tabletter och köra ändå. Jag har hållt tre lektioner om dagen på ridskolan två dagar på raken plus varit hos min egen häst och jag har varit vrålförkyld med halsont, huvudvärk och feber (och en miljon ton snor ). Kom igen lite nu - bit i hop! Så här är det att hålla på med hästar
Konstig inställning! Har man djur så har man väl dem ihop även om det råkar vara den ena som äger djuren?
Det får mej att förstå hur de fruktansvärda djurskyddsfall man ibland läser om kan hända. Här i närheten var det bl a en bonde för några år sedan vars kor svalt ihjäl i ladugården. De skyfflades ut på gödselstacken och det anmäldes av en granne som såg kadavren.
Bonden i fråga hade fru och tonårsbarn hemma Men de ansåg väl att djuren var HANS hobby/arbete För djävligt är ett för snällt ord.
Mvh QP