Sv: Sjuk med eget stall
När jag läser svaren i denna tråd så inser jag hur lyckligt lottad jag är som har en man som kan (och är villig) att hjälpa mig!
Jag skulle ALDRIG fixa att ha stall hemma om inte maken hjälpte till. Själv med att fixa hage, hämta hö, hämta strö (hämtar sågspån vid såg) - det skulle bara inte gå!
Jag har haft diskbråck och har förbannat ont i ryggen av och till. Dessutom har jag en "tennisarmbåge" och en axel där hela rotatorkuffen varit inflammerad (alla senfästen) och jag blir aldrig helt bra i denna axel. Detta gör att alla TUNGA jobb, förutom mockning, fixar maken åt mig.
Jag tog inte hem hästarna och bara bestämde att han skulle hjäpa mig, utan vi hade en diskussion där jag förklarade vad det skulle innebära. Tidigare stod jag inackorderad = frugan aldrig hemma. Dessutom ville han INTE att jag skulle ha någon inackorderad hos oss. Så han fick välja, antingen fortsatte jag stå inackorderad (jag aldrig hemma), eller bygger stall med 2 boxar och tar hem pållan och hyr ut den andra boxen, 3:e alternativet och det han valde: bygger stall med 2 boxar, tar hem pållan och har en shettis som sällskap men att han då får hjälpa till med pållarna.
Som tur var är inte maken allergisk, då hade det varit en annan femma. Men bita ihop och släpa sig ut istallet och anstränga sig trots att man är jättesjuk - näe - jag är alldeles för rädd om min kropp för det! Skäms inte ett dugg över att be om hjälp! När jag för 2 år sedan var sjukskriven för min axel så fick jag inte ens rykta hästarna. Skulle jag få axeln att läka ihop så var det bara att hålla sig lugn. Då ställde också maken upp utan att knota
/Lizzie