Vi har uppenbart olika FB-vanner
Jag har inte facebook alls. Det är nog där all världens ondska gömmer sig, helt enkelt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har uppenbart olika FB-vanner
Om nån bjuder över mig på fika så liksom förutsätter jag att det är fika vi ska göra, inte käka nån macka. Jag tror aldrig någon bjudit över mig för en ostmacka, däremot för muffins eller tårta eller vad som helst.Vad säger man annars när man vill markera att det är gofika som bjuds, och inte bara smörgås?
Det är då man svarar -kolla själv din lata jäkelNär man står och kollar på största fyrverkeriet ever och nån utbister; "Kolla!"
(Näpp, jag tänker blunda, så det så!")
Precis, och de flesta fungerar nog precis så. Bjuder en vän över mig på fika så vet vi båda två att det nog blir något lite mer åt bakverk-hållet medan om vi tar en paus en dag i stallet äter man en macka eller så. Dvs, det behöver inte specificeras med ord liksom eftersom typen av fika är uppenbar för alla. Tycker jag .Det beror kanske på vilken umgängeskultur man har. Ses man för att fika enbart är det självklart även för mig att det är gofika som avses. Tar vi däremot en fikapaus när vi t.ex. målar hus eller kör hö är det med stor sannolikhet smörgås och kaffe.
Det beror kanske på vilken umgängeskultur man har. Ses man för att fika enbart är det självklart även för mig att det är gofika som avses. Tar vi däremot en fikapaus när vi t.ex. målar hus eller kör hö är det med stor sannolikhet smörgås och kaffe.
Färskriven, färskpressad, nymalen. Jag som vill ha allt rivet, pressat och malet 1972 ..."Serveras med ett gott vin"
"Förhöj ostronen med ett gott vin"
"Kombineras med ett gott vin"
"Till den här rätten rekommenderar vi ett gott vin"
Och jag som ville ha ett äckligt vin!
Nu bröt jag ögat. Det är dubbelfel. Varsin, inte vars en. Oavsett dialekt är så är det fel."Ta en vars en", fattar inte det uttrycket. Det räcker väl med "en" EN gång? Eller?
"Gofika" är ett fruktansvärt ord tycker jag.
... Och när någon börjar en mening med Jag är inte feminist men - så följs det alltid av något jävligt vettigt. Synd bara att de inte vågar stå för att de är feminister."Jag är inte rasist, men..."
Där har vi ett uttryck som är totalt överflödigt. Det är iaf sällan jag träffar på icke-rasister som använder sig av den frasen.
Mvh TomaternaAnnat hatuttryck: Mvh personalen.
För det första är mvh slappt. Man kan skriva ut Med vänlig hälsning. Och det är dessutom något man skriver i brev, inte på lappar i grönsaksdisken: "Kläm inte på tomaterna. Mvh personalen".
Och vem skulle annars stå för uppmaningarna i affären, om det inte var personalen? Skulle det vara Mamma? Statsministern? Gud? Nä, sluta med det där tramset och skriv bara "Var snäll och kläm inte på tomaterna".
Annat hatuttryck: Mvh personalen.
För det första är mvh slappt. Man kan skriva ut Med vänlig hälsning. Och det är dessutom något man skriver i brev, inte på lappar i grönsaksdisken: "Kläm inte på tomaterna. Mvh personalen".
Och vem skulle annars stå för uppmaningarna i affären, om det inte var personalen? Skulle det vara Mamma? Statsministern? Gud? Nä, sluta med det där tramset och skriv bara "Var snäll och kläm inte på tomaterna".
Såg den här filmen och tänkte direkt på trådenEller när man kommer in i ett rum alldeles dyngsur och någon frågar "regnar det ute?"
No shit Sherlock
HahahahSåg den här filmen och tänkte direkt på tråden