Sista minuten hingstval

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 2 106
Sv: Sista minuten hingstval

jag tycker sheraton ser fin ut;) men teneriffe har ju bra stam, ta den som väger mest, båda verkar bra.
den andra har ganska lite längre rygg?!

Finns båda lättillgängliga i Sverige ?
Jag har sett fjorlårets DVD från VDL och då var åtminstone Tenerife med. Men Sheraton är ju också fin... så liite svårt är det.

Sheraton står på Gränsbo, och Tenerife via VDL i Sverige

Sheraton står på Gränsbo, och Tenerife via VDL i Sverige

Tror Radiator är ett bättre alternativ än Tenerife båda e Raphael,R står ju även i Sverige.Lämnar vackra högställda och mkt korrekta samt välhoppande.Sperman är topp.

/b

Jo, han var en kanditat tidigare, men blev utslagen;)

Har du fått föl i år (efter vem ? e du nöjd) har för mej att du betäckte med Corlensky eller har jag fel?

Men du snälla, man får väl ha sina favoriter !

Jag brukar ofta föreslå hingstar som jag gillar och sett trevliga avkommor efter.

Detta gäller ett nytt sto:)
Mitt sto sen tidigare är dräktig med Aerline H, beräknad 5 juli. CG var aldrig aktuell

Men du snälla, man får väl ha sina favoriter !

Jag brukar ofta föreslå hingstar som jag gillar och sett trevliga avkommor efter.

Ja men i varje inlägg måste inte Radiator vara med.....................:mad:

Tror Radiator är ett bättre alternativ än Tenerife båda e Raphael,R står ju även i Sverige.Lämnar vackra högställda och mkt korrekta samt välhoppande.Sperman är topp.

/b

E fölen välhoppande eller ? Eller hoppar dom ur magen?

Gammal jävla hingst, skall vi inte förnya oss i sverige?

Trodde att om vi andvände nya hingstar till våra nya diplomston skulle vi komma någonvart i vår avel.

Radiator..... Visst har han och avkommor presterat men när då?

Andvänd nya hingstar så kanske vi kan komma ikapp övriga Europa...........:banana:

Nu får jag inte upp sidan:(
Men hon har lämnat tror 5 el 6 avkommor. Åringen är e. Briar, annars har de avlat på Landgraf, vilket har visat sig bra. Men, jag har lusläst och luskat, och kommit fram till Sheraton, men nyligen upptäckt Tenerife
Tävlad 120-130, bra temprament, utom att hon är svår att ta in från hagen

Du råkar inte bo nära Öland och Lancier ;). Det jag kan tycka känns lite riskabelt med Sheraton, som i övrigt ser ut att ha en riktigt trevlig typ, är den breda halsen. Det är en mycket välstammad herre, och har stoet bra hals så är det nog inget att oroa sig för. Det går ju bevisligen bra att rida honom ;).

sto, modell mindre, hoppar mkt bra, kort rygg

Hur ställer du dig till Jaguar Mail? Jag har förstått att det är en del delade meningar om vad som är viktigast för en hopphäst, typ eller hoppförmåga (jag tycker inte att det är något seriöst problem med JM´s typ. Han liknar ingen dressyrhäst, men det är ju inte det han kan heller).

Hip Hop är en hingst som jag bara sett på bild och inte varit så fashinerad av, men jag har sett en hel bunke bilder (igen) på hans föl och de ser onekligen delikata ut de små liven. Kunde kanske vara intressant med den lilla diskreta linjeaveln på Gotthard (som du också får genom Jaggen om jag inte missminner mig?). Har sett film på Hip Hop när han hoppar och det ser ju intressant ut. Avkommorna lär ha bra temperament säger de som vet.

Ville bara komma med lite olika förslag på hingstar..
U

Upptäckte att det blev linjeavel på Alme Z med Jaggen, hur brukar det bli? Skarpt men hoppar kanon? Eller minns jag fel?
U

Trodde att om vi andvände nya hingstar till våra nya diplomston skulle vi komma någonvart i vår avel.

Andvänd nya hingstar så kanske vi kan komma ikapp övriga Europa...........:banana:

Den avelsmetoden du förespråkar-unga oprövade ston med unga oprövade hingstar-får stå för dig.Att "dubbel chansa" för att uppnå snabba avelsframsteg är nog inte att föredra med allt det nya och för oss okända blod vi fått och tagit in på senare tid.

Märkligt att det blir så rabiata reaktioner när en privatäagd hingst som passar till de flesta ston i hoppavel rekommenderas,medans stiftelse ägda används till flera hundra ston (mng olika typer)accepteras som självklart.

Är du lika skicklig i ditt avelsarbete som du är vältalig,förklarar detta ditt synsätt.

/b

Nu tycker jag att du får gör dig av med din hink o spade och komma ur sandlådan :smirk:

Alla får väl ha sina favoriter, jag är helt såld på Lasandos eftersom jag har 2 helt fantastiska avkommor till honom, därav föreslår jag honom gärna, likaså Cortus och Feliciano :angel: tycker inte det är så konstigt att man har en (elelr flera) favorithingstar som man gärna rekommenderar.

Om valet står mellan Sheraton och Tenerife hade jag valt Sheraton!

Lita på din magkänsla!

(kan lägga in som parntes att efter att ha sett resultat från många treårstester så är det ju mycket synd att Emmerton inte finns kvar i landet I så fall hade han varit mitt tips!)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 041
Senast: lilsan
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 454
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 510
Senast: malumbub
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka