Här går det fortsatt bra också, även om det känns att vi börjar lämna det där nykära stadiet. Jag har liksom börjat se hans negativa sidor också (som som tur är inte är särskilt många, men de finns ju såklart) och börjat irritera mig lite på honom ibland, och jag är helt övertygad om att det samma gäller för honom gentemot mig. Men det är rätt skönt på något vis, nu känns det liksom som att det är helt på riktigt och som att jag ser honom med realistiska ögon eller vad man ska säga...
Igår kväll åkte han iväg på den där resan som han först trodde skulle bli 2 månader lång, men som tur är visade det sig att deras anställda på plats kunde ta det mesta av jobbet och han kommer hem igen redan om två veckor
Det enda jag har börjat obsessa lite över som jag känner att jag måste lufta med er är det här med samtalsämnen... Har man alltid något intressant att prata om i ett förhållande eller? Nu låter det här kanske illa, och i så fall får ni gärna vara ärliga och säga det, men jag har börjat känna att ibland när vi umgåtts länge (t.ex. när vi ligger i sängen på förmiddagen, går ut och äter lunch efter att ha spenderat hela kvällen och morgonen tillsammans etc.) så har jag ibland lite svårt att komma på något att säga. Och vi är båda två väldigt pratglada i vanliga fall, vilket kanske är vad som får mig att reagera extra mycket.
Jag tycker inte nödvändigtvis att det är jobbigt att det blir tyst ibland, framförallt inte om vi är i enrum, men när jag börjar tänka på det så blir det liksom jobbigt helt plötsligt. Är det här något jag bör vara orolig för, eller är det normalt att det blir lite tyst ibland? När jag tänker på mina kompisrelationer så inser jag ju att även med min allra bästa vän har jag ibland svårt att komma på saker att säga och kan tycka att det blir lite jobbigt vi vissa situationer, så på det viset får jag för mig att det kanske inte är så farligt ändå... Vad säger ni med lite erfarenhet?
Hmm jag känner delvis igen dedär! Hur länge har ni vart tillsammans? Jag känner såhär, man kanske måste lära sig att tystnad kan vara skönt? Jag är en sån som kan njuta av tystnad nu, det kunde jag inte förut. Tyckte det blev jobbigt direkt. Men idag kan jag tänka att man trivs ihop om man klarar av att sitta tysta ihop