Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är så tråkigt med stoet @Hedinn! Hoppas det ordna sig på någe vänster!
Sitter och är lite småsugen på hästapållarna igen, fnular på om man kanske ska ta lite lektioner sen i Karlstad och få upp ångan igen. :)

Och, OCH! Nu är det bara en vecka kvar här nere. :D :D

Är du i stan någonting så kan vi säkert ordna så du får en ridtur, inte minst lite hästlukt!

@Hedinn Nu får du faktiskt berätta allt här va. Inte OK.

Hela skogaholmslimpan:
Vi träffades för drygt en månad sen, på en sportbar, under fotbolls VM. Just då var det väl inget speciellt så, jag var där med en vän och han var där med vänner så vi blev sittande och pratade under kvällen bara, sen blev vi bjudna på grillfest hemma hos honom ett par dagar senare och ja... På den vägen är det. Så vi har väl setts i en månad nu ungefär. :)

Och jag är visst hästägare igen. Eller ja, halv hästägare, eller vad man nu ska säga. Jag äger en halv häst. Eftersom stoet jag lånade inte blev dräktig så bestämde jag och min vän (ägaren till stoet och som jag bor hos) att köpa ett annat sto tillsammans. Vi har väl lite smått spånat på det tidigare, då det är en fin och rolig häst och vi får henne väldigt billigt (haft henne på foder ett par år redan). Så då hade jag tänkt betäcka henne med min väns hingst så jag får ett föl ändå, då det är en bättre matchning för det jag vill ha än det andra stoet och hennes hingst. Om nån hängde med på det där. ;)

Hela skogaholmslimpan:
Vi träffades för drygt en månad sen, på en sportbar, under fotbolls VM. Just då var det väl inget speciellt så, jag var där med en vän och han var där med vänner så vi blev sittande och pratade under kvällen bara, sen blev vi bjudna på grillfest hemma hos honom ett par dagar senare och ja... På den vägen är det. Så vi har väl setts i en månad nu ungefär. :)

Och jag är visst hästägare igen. Eller ja, halv hästägare, eller vad man nu ska säga. Jag äger en halv häst. Eftersom stoet jag lånade inte blev dräktig så bestämde jag och min vän (ägaren till stoet och som jag bor hos) att köpa ett annat sto tillsammans. Vi har väl lite smått spånat på det tidigare, då det är en fin och rolig häst och vi får henne väldigt billigt (haft henne på foder ett par år redan). Så då hade jag tänkt betäcka henne med min väns hingst så jag får ett föl ändå, då det är en bättre matchning för det jag vill ha än det andra stoet och hennes hingst. Om nån hängde med på det där. ;)

Jag gillar allt detta så mycket att det inte räcker med en gillaknapp, jag måste också skriva att jag gillar det.

Tror inte vi kan gilla läget nog mycket! Och grym deal med stoet, härligt att det löste sig och blev bättre än ursprungsläget (förhoppningsvis)!
Nja, det vet jag inte, men typ lika bra. Betäckte ju förra stoet med en annan hingst, blev bara erbjuden att ta den på gården ifall hon inte skulle ta sig andra gången heller, men då skulle det ju bli nåt annat än vad jag egentligen vill ha. Så förhoppningsvis blir det här nästan lika bra som första alternativet.

@cili
Från 1:a september finns nog möjlighet till soffsovning hos mig med. Tills dess är jag hemlös. :up:
Härligt att jag har backup. Ohärligt att vara hemlös.
Kör lite samma stil jag, till den 1/11. Hatta runt lite här och där. Skönt att kunna lämna grejer hos släkten och katterna hemma hos mamma i alla fall, men det är ju inte riktigt hållbart att bo där och pendla halva dygnet (obs, stor överdrift, men det känns så).
Var får du lägenhet nånstans?

Jag sitter och kollar klänningar på Asos. Man måste ju ha nåt tjusigt att ha på eventuella dejter i den stora staden i väst ;)
Skulle dock behöva lite smakråd. Den här är jag helt kär i:
Svart klänning
Men kommer jag se helt likblek ut i den, eftersom den är svart?
Och hur sjutton väljer man storlek? Hoppas man att man kan trycka ner sina bröst i en 10 eller ska man ta 12 och riskera att resten hänger som en sopsäck?

Jag sitter och kollar klänningar på Asos. Man måste ju ha nåt tjusigt att ha på eventuella dejter i den stora staden i väst ;)
Skulle dock behöva lite smakråd. Den här är jag helt kär i:
Svart klänning
Men kommer jag se helt likblek ut i den, eftersom den är svart?
Och hur sjutton väljer man storlek? Hoppas man att man kan trycka ner sina bröst i en 10 eller ska man ta 12 och riskera att resten hänger som en sopsäck?
Oh! Jag kom just på att jag har en singelvän av manligt kön i den staden! :D En mycket trevlig medlem av Birdie-familjen :love: Undrar om du hann träffa honom tro?

Woop woop, nu fixar jag tågbiljetter till och från uppropet. Med myyyycket gott om tid före och framför allt efter. Här ska inte stressas. Kan ägna mig åt att sätta sprätt på det som är kvar av lönen eller nåt istället.
Nu är jag så uppe i varv att jag inte kan sova. Jag ska gå upp om 6 timmar...

Woop woop, nu fixar jag tågbiljetter till och från uppropet. Med myyyycket gott om tid före och framför allt efter. Här ska inte stressas. Kan ägna mig åt att sätta sprätt på det som är kvar av lönen eller nåt istället.
Nu är jag så uppe i varv att jag inte kan sova. Jag ska gå upp om 6 timmar...
Sov unge! Det ska jag iaf göra innan jag somnar på spikmattan på golvet :D

Förresten, apropå trådens ämne så ringde min pojke här om dagen. Vi hade inte pratat på ett tag och jag vet ju hans trassliga bakgrund så jag vill inte ligga på för mkt. Då känns det bra att det är han som ringer och frågar om vi ska ses :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 903
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 405
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 772
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V