Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden del 56

Det är klart att den där hissen kan vara värd nånting också, om du nu tycker att du är där nere oavsett. En bra regel är dock att om det handlar om en rövhatt ska man låta bli.

Jag är helt klart med på den här sidan av tapetpartyt! Jag och Inge-Björn har aldrig varit så nära att göra slut som när vi skulle tapetsera. Vill helst inte riskera att bli utesluten ur tråden på grund av min oförmåga att se vad som är rakt. Dricka vin är jag däremot sjukt bra på.

Skriver under på ungefär allt det här. Utom att faktiskt ha tapetserat själv, är mycket imponerad av era färdigheter. Har tänkt mig att pappa ska komma hit på besök till våren när jag inte orkar med våra väggar längre och ordna upp saker och ting. Så kan jag dricka vin och heja på!

*kl*

Haft en galet bra dag idag. Lyxfrukost framför Doctor Who, sorterade lite papper och fixade lite grejer på min att göra-lista, hämtade min bettskena hos tandläkaren (som var både färdig och passade, mer än vad som hänt de senaste tre gångerna jag kommit dit för att hämta den och bara fått ta nya avtryck för att de gamla inte dög), red hästen som gick sådär jättebra, hämtade min nya väska på posten som är superfin, tog ett långt bad, åt sen lunch framför Doctor Who och sedan åkte jag och mannen till Bäckebol. Där fyndade jag en hög med tröjor på Hööks för inga pengar alls, tittade på fina datorer (och lyckades välja en också), köpte en fin guldram till mitt examensbevis och lite annat småplock till lägenheten och kommande veckas förändringar samt en symaskin och en smoothiemixer (Obs! Det sistnämnda var ett impulsköp deluxe, dock en hemskt rolig liten maskin).

Och imorgon fixar jag hästen på morgonen och sen tar jag och labradoren tåget hem till Värmland för en weekend. Det dumma är dock att jag börjar känna mig sjuk, och på lördag ska jag vara med på ett 6-timmarslopp. Tänker bara promenera (har laddat hem typ 10 sommarprat, 5 P3 Dokumentär samt 400 låtar offline i Spotify för att säkerställa ett visst tidsfördriv), men det är ändå lång tid att röra på sig och jag vill vara frisk!

Finns snygga icke-rövhattar också. Snygga rövhattar bör placeras i ett "se men inte röra"-fack för största möjlighet till egen bibehållen mental stabilitet.

Jag placerar dom gärna i röra-men-inte-falla-för-facket. Herregud, det går ju inte att inte röra!

Nu är frågan hur man gör goda smoothies? Prövade i min nyfunna entusiasm att göra en på äpple, päron och ingefära som blev väldigt... intensiv i smaken. Hotade med att hälla ut den vilket resulterade i att mannen drack upp. Kanske jordgubbar och apelsinjuice? Eller äpple/kanel? Har väldigt mycket jordgubbar, apelsiner och äpplen hemma. Banan och jordgubb kanske kan vara gott annars...

Smoothie: basera på banan! jag brukar ha i apelsin i mina, ofta även mango. Annars är det gott med ananas, kiwi, bär i alla former. Mixar med naturell yoghurt. Äpple brukar inte göra sig så bra i smoothies enligt min uppfattning.

Rövhattar: Jag fortsätter gärna peta ett tag till, för det lär dröja innan jag hittar någon som tilltalar mig på samma sätt

Har du yoghurt eller någon liknande i? Det brukar milda upp smaken lite :)

smakkombinationer kan jag tyvärr inte hjälpa till med inspiration till... Om jag gör så är det på hallon+yoghurt+apelsinjuice. Har alltid lite socker i, men det behöver man nog inte om man har sötad yoghurt eller banan i :)

Hade mjölk istället, och tyckte att den blev rätt söt (men fortfarande... inte god :p ). Men kanske ska köpa yoghurt att ha i, men skär det sig inte om man blandar yoghurt och apelsinjuice?

Banan och jordgubb låter sjukt gott!
Låter också som en helt fantastisk dag, förutom möjligtvis den eventuella sjukdomen. Jag känner mig sjukt avundsjuk på allt utom den.

Rövhattar har en tendens att vara snygga, annars skulle de inte kunna fortsätta vara rövhattar i samma utsträckning.

Så länge det känns värt det så är det väl bara att peta på :D

Och smoothies ja, banan känns rätt givet (men det hade vi inte hemma nu). Dock en hel ananas, men den vill jag inte slakta om jag ska åka iväg imorgon. Får testa det efter helgen. Grejen med att göra den direkt i en mugg är ju i alla fall väldans smart, särskilt för mig som aldrig klarar av att äta frukost.

Jag är nästan lite avundsjuk på mig själv, det var en sån där dag när man känner hela tiden att "åh, vad det går bra... bäst att njuta av det".

Nä, nu ska jag dricka honungste med en katt på magen och en man som ryggstöd och se på serier en stund innan jag måste packa.

Fast när jag tänker efter har jag allt blivit brutalt dumpad av en rövhatt som inte alls var snygg. Det tog mig sjukligt hårt, men å andra sidan landade det hela i min bästa sommar någonsin så det var det ju rätt värt.

ahaa, tycker du den är för söt så borde ju yoghurt vara bättre än mjölk, då det är surare :idea: :)

Åh, sånna historier är bra!
Gå genom smärtan - hamna i paradiset. Ungefär. Just nu är smärtan Uppsala och paradiset Gbg.
Visst kommer ni ta en vilsen själ under era vingar om/när jag flyttar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 903
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
990
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 405
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 768
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010