Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden del 56

Dåligt med fart här tycker jag... Vad gör alla? Inga nya dejter eller andra påhitt för nån? :D

Min himla braiga dejt som jag träffade för ett tag sen bestämde sig för att han inte ville fortsätta träffas för snart två veckor sen. Då har jag sovit själv i snitt kanske två gånger i veckan den perioden samt fått födelsedagspresent på min födelsedag. Blev mycket ledsen men tar nu nya tag igen och tjötar med lite folk på olika dejtingforum så att säga. Ska dela med mig av ett otroligt roligt mail sen när jag sitter vid en annan dator ;)

Så det är nu fritt fram igen att kasta pojkar åt mitt håll igen! (Undret!)

Praktiskt med ett sånt lager :D

kl

Igår kväll åkte jag och A till hans lägenhet som har hyrts ut ett år i andra hand och nu blivit såld för att hämta lite grejer som var hans. Han fick nycklarna igår av hyresgästerna och de flyttade ut i mitten av Mars. Idag ska A möta upp köparna i lägenheten så ja, vi skulle bara kolla läget lite och tänkte att det kanske behövdes dammsugas iom att lägenheten stått tom i två veckor.

Istället möts vi av en totalt OSTÄDAT lägenhet! För att ni ska förstå hur där såg ut så kan jag säga att det låg vitlöksskal i kylen samt ketchupspill och annat äckligt, ugnen var full av brända matrester/aska i botten, bakom en byrå låg det massa av deras skräp, badrumsskåpen var inte avtorkade osv osv. Mikron de fått låna var sönderbränd i kanten så den ska till tippen (min lillebror som precis flyttat hemifrån skulle fått den...).

TVÅ OCH EN HALV TIMME fick vi ägna oss till att storstäda hela lägenheten, de hade liksom inte ens försökt :rage: Som tur är har A kvar deras deposition som de betalade in när de flyttade in, så de kan ju glömma att få tillbaka hela den summan... :mad: De har skött sig jättebra i ett år och kontakten mellan de och A har funkat jättebra och så slutar det såhär... :banghead:

Jag skulle bli så jävla förbannad! Och sen ta ut en rejäl timlön samt kostnaden för en bra micro ur depositionen. Nåja, skönt att det gick att åtgärda på såpass kort tid i alla fall. Även om det suger när man måste hugga i oväntat för att någon annan har struntat i sitt uppdrag.

Ja det var inte riktigt så vi hade tänkt att vi skulle spendera vår måndagskväll... Tur det bara är en tvåa på 60 kvm. Försäljningen har krånglat som fan också så detta var liksom droppen :mad: I bilen på vägen hem sa A "Aldrig mer bostadsrätt!" :p

Liknande hände mig när jag flyttade in i en andrahandslägenhet i höstas. Det såg förjävligt ut, precis som du beskrev äckligt i kylen, ugnen, tjockt lager damm bakom soffan osv... Så jag ägnade hela första veckan åt att städa lite varje dag. Under det halvåret jag bodde där hann jag ju inte på långa vägar komma upp i den skitighetsnivån som var innan så jag struntade helt enkelt i att flyttstäda, men det var ändå renare än när jag flyttade in...
Sen att jag var utan badrum i den här lägenheten i tre månader får man väl se som en bonus, right? :p
(Behöver jag säga att jag älskar min nygyggda lägenhet jag har nu? Hur liten den än må vara så är den ny och frääsch!)

Som utlovat:

"Hej *****, Enrico här, Orden Medelmåtta och Jantelag? De orden avskyr jag faktiskt:). Här är det ingen svensson eller internetfreak överhuvudtaget men dock en given riddare i full mundering! Han kom förbi dig precis, och tänkte...henne ska jag ta med storm! Med all sin charm, passion och starka karisma riktar han med en gåtfull blick mot dig och frågar. Får han äntra in i din vardag som den positiva virvelvind han är? Kan du isåfall klicka ner kik från appstore så är hans givna löfte att ni möts där ikväll när han kommit hem efter dagens många bestyr, och där han också visar en bild på mig själv. En någorlunda bra deal? Isåfall väntar riddaren ikväll, så fort han kommit hem och munderingen är honom av, och han kommer absolut inte låta dig sova utan ett leende på läpparna:) "

Tack, men... nej tack!

Allergitester och utredning av knän.
Igår var det sista kollen på förra omgången allergitester, idag satte dom dit nya testlappar. Nyligen kom jag hem från ett annat sjukhus där jag magnetröntgat ena knät. Imorgon ska jag till ytterligare ett sjukhus för att prata med en ortoped. På fredag (och måndag) är det dags att åka tillbaka och kolla reaktioner på allergitesterna vi gjort idag.... Som sagt, känns som om jag bor där. Himla onödigt att åka hem emellan :p

Ja ibland blir man trött på mänskligheten... Hade aldrig fallit mig in att bara packa mina grejer och flytta ifrån en lägenhet sådär utan att städa. Usch :mad:

Du kanske ska fråga din riddare hur bra han är på att flyttstäda... ;)

Usch och fy! Blir så arg. Om jag hade varit han så hade jag behållit hela depositionen.
Bor ni i hyreslägenhet nu då?

Hedinn: Jag kommer inte ihåg därav mitt frågetecken :p.

Yllva: Vad tråkigt men härligt att du inte ger upp. Finns ju en madsa andra fina ;).

Igår fick jag göra en polisanmälan, ofredande mot tjänsteman. Inte så jätte allvarligt tycker jag så fortsatte att jobba vidare. Ibland blir man ju dock så trött på dessa idioter.

Vi måste ringa in och göra en polisanmälan och skriva en rapport till vår närmaste chef. Sen vet jag inte riktigt hur de hanterar det för jag gör ju inte sådant här ofta. Kanske Sleepan vet..

De var bara trevliga mot mig och idag ringde polisen mig.
De frågade lite mer från och skulle ringa till vår drift om kamerorna. Har varit mycket strul på pendeln som nästan går samman sträcka men kortare.

Vad synd att den braiga dejten skulle gå och bli en dålig dejt! Tur att du verkar få mail från riktiga kap så du kommer över honom snabbt!

Zarro: Usch, låter otrevligt! Bra att företaget tar det på allvar i allafall!

Kl

Nu är jag återigen kattlös och ledsen. Ligger således hemma och tröstdricker påskmust. Har ni en bättre fredagskväll?

Varför kattlös?

Jag är oerhört kattägd och försöker plugga matte samtidigt = en katt mitt i alla papper och en katt som hittar på fanskap i annan del av lägenheten så jag måste gå och kolla till den.

Hade bara min katt på foder och nu fick jag lämna tillbaka honom eftersom jag ska åka iväg i två månader. Vilket ju är jättekul, men järnspikar vad jag saknar Kattrackarn redan. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 905
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 416
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 778
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka